Forma-1-ben mi alapján dől el ez a futam időtartam, versenytáv, állórajt, repülőrajt, stb.?
A Monaco-i nagydíj kapcsán:
Utóbbi 15 évben 1-2 kivétellel minden futamot láttam, tehát rendszeresen nézek F1-et, de az utóbbi időkben nem tudok eligazodni a szabályokon, döntéseken, mi alapján történnek.
A következők merültek fel bennem:
- A Monaco-i nagydíjat ugye eleve nem kezdték el 15 órakor, előbb 15:09-re, majd 15:16-ra tették át, akkor tettek 2 felvezető kört, majd 16:05-kor folytatták, ehhez képest 18:00-kor leintették, a vége felé már nem idő, hanem körszámlálással. Azt tudom, hogy legkésőbb 3 óra múlva vége kell, hogy legyen, de ezen változtattak tavaly óta? Hiszen akkor a Belga futamnál szintén volt fél óra csúszás 15 órai kezdéshez képest, egy csomó állás, de az biztos, hogy valamikor 18:30 körül lett vége a komplett történetnek, tehát túl volt a 3 órán biztosan ha 15 órától számoljuk.
Most akkor miért fejezték be 18 órakor? Vagy miért 15 órától számolták (15:16/16:05 helyett) a 3 órát, ha eleve csúszással kezdték?
- Régebben tudtommal 4 óra volt, ami alatt le kellett cakompakk egy versenyt rendezni, ezt mi értelme volt levinni 3 órára? Így csak szűkebb a lehetőség, vagy kisebb az esély a normális befejezésre, ha ilyen zuhé/komolyabb baleset/egyéb gebasz van...
- Az utóbbi időkben rendszeres piros zászlók most akkor beleszámítanak a versenyidőkben vagy sem? Ugye normál körülmények között, piros zászló nélkül, max. 2 óra lehet egy futam, de az ilyen végeredményeknél van 2 óra 2 perc, 2 óra 13 perc, stb. időtartamok.
- Mi alapján dől el, hogy állórajt, vagy repülőrajt következik a megszakítás után a felvezető kör végén? Monacoban pl. az elsőnél nyilvánvaló volt hogy jobb a repülőrajt, mivel még nagyon vizes volt a pálya, de a másodiknál (a MSC-baleset utáninál) már kb. teljesen fel volt száradva, mégis repülőrajt volt, pedig alapesetben simán elindítanak futamokat állórajttal felszáradó, vagy javarészt száraz pályán. Milyen tényezőket kell figyelembe venni?
- A végét se értettem, hogy az idő letelte és még +1 kör. Én mindeddig azt hittem, hogy abban a körben van vége, amelyikben letelik az idő, legalábbis néhány éve így volt még (asszem Szingapúrban szoktak rendszeresen kifutni az időből). Mikor változtattak ezen és miért?
Ahogy néztem itt korábbi F1 kérdéseket, vannak itt az oldalon hozzáértők. Ha esetleg meg tudnák válaszolni a fentebb feltett észrevételeket, kérdéseket, azt megköszönöm, kíváncsi lennék, hogy melyik mögött mi van.
A 3 órás időtartam idéntől van ha jól emlékszem. De ha már tavaly spában is élt volna: ott a versenyigazgató “megállította” ezt a számlálót, ugyanis a szabályok értelmében erre is lehetősége van.
Hogy miért 15 órától számolják, nagyon egyszerű, akkor kezdődik hivatalosan az esemény.
Amikor a számláló letelik, az első helyen haladó átszeli a célvonalat, és megkezdődik az utolsó kör, ez mindig így ment. F2, F3-ban rendszeresen megtörténik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!