Kezdőoldal » Sport, mozgás » Versenyek, olimpiák » Forma-1-ben mi alapján dől el...

Forma-1-ben mi alapján dől el ez a futam időtartam, versenytáv, állórajt, repülőrajt, stb.?

Figyelt kérdés

A Monaco-i nagydíj kapcsán:


Utóbbi 15 évben 1-2 kivétellel minden futamot láttam, tehát rendszeresen nézek F1-et, de az utóbbi időkben nem tudok eligazodni a szabályokon, döntéseken, mi alapján történnek.


A következők merültek fel bennem:


- A Monaco-i nagydíjat ugye eleve nem kezdték el 15 órakor, előbb 15:09-re, majd 15:16-ra tették át, akkor tettek 2 felvezető kört, majd 16:05-kor folytatták, ehhez képest 18:00-kor leintették, a vége felé már nem idő, hanem körszámlálással. Azt tudom, hogy legkésőbb 3 óra múlva vége kell, hogy legyen, de ezen változtattak tavaly óta? Hiszen akkor a Belga futamnál szintén volt fél óra csúszás 15 órai kezdéshez képest, egy csomó állás, de az biztos, hogy valamikor 18:30 körül lett vége a komplett történetnek, tehát túl volt a 3 órán biztosan ha 15 órától számoljuk.

Most akkor miért fejezték be 18 órakor? Vagy miért 15 órától számolták (15:16/16:05 helyett) a 3 órát, ha eleve csúszással kezdték?


- Régebben tudtommal 4 óra volt, ami alatt le kellett cakompakk egy versenyt rendezni, ezt mi értelme volt levinni 3 órára? Így csak szűkebb a lehetőség, vagy kisebb az esély a normális befejezésre, ha ilyen zuhé/komolyabb baleset/egyéb gebasz van...


- Az utóbbi időkben rendszeres piros zászlók most akkor beleszámítanak a versenyidőkben vagy sem? Ugye normál körülmények között, piros zászló nélkül, max. 2 óra lehet egy futam, de az ilyen végeredményeknél van 2 óra 2 perc, 2 óra 13 perc, stb. időtartamok.


- Mi alapján dől el, hogy állórajt, vagy repülőrajt következik a megszakítás után a felvezető kör végén? Monacoban pl. az elsőnél nyilvánvaló volt hogy jobb a repülőrajt, mivel még nagyon vizes volt a pálya, de a másodiknál (a MSC-baleset utáninál) már kb. teljesen fel volt száradva, mégis repülőrajt volt, pedig alapesetben simán elindítanak futamokat állórajttal felszáradó, vagy javarészt száraz pályán. Milyen tényezőket kell figyelembe venni?


- A végét se értettem, hogy az idő letelte és még +1 kör. Én mindeddig azt hittem, hogy abban a körben van vége, amelyikben letelik az idő, legalábbis néhány éve így volt még (asszem Szingapúrban szoktak rendszeresen kifutni az időből). Mikor változtattak ezen és miért?


Ahogy néztem itt korábbi F1 kérdéseket, vannak itt az oldalon hozzáértők. Ha esetleg meg tudnák válaszolni a fentebb feltett észrevételeket, kérdéseket, azt megköszönöm, kíváncsi lennék, hogy melyik mögött mi van.



2022. máj. 29. 21:26
 1/5 anonim ***** válasza:
25%
Hasraütés
2022. máj. 29. 21:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%

A 3 órás időtartam idéntől van ha jól emlékszem. De ha már tavaly spában is élt volna: ott a versenyigazgató “megállította” ezt a számlálót, ugyanis a szabályok értelmében erre is lehetősége van.

Hogy miért 15 órától számolják, nagyon egyszerű, akkor kezdődik hivatalosan az esemény.


Amikor a számláló letelik, az első helyen haladó átszeli a célvonalat, és megkezdődik az utolsó kör, ez mindig így ment. F2, F3-ban rendszeresen megtörténik.

2022. máj. 29. 23:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%
Meg is válaszoltad a saját kérdésed. Max 3 óra a piros zászlókkal a futam, ez a bruttó idő, a nettó verseny max 2 óra lehet és +1kör. A rajtoknál ilyen esetben bezavar, hogy ez Monaco, és a biztonságra hivatkozva, felülírhatják a szabályt.
2022. máj. 29. 23:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
100%
A 3 órára csökkentett bruttó időtartamot én sem értem, néztem is hogy milyen időzóna szerint telt már le a 4 óra ami eddig volt a korlát, aztán utána olvasom hogy ja már 3 óra van idén... Semmi értelme nincs.
2022. máj. 30. 00:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
Az idő letelte + 1 körre van egy logikus magyarázatom, nem tudom hogy ez az oka-e, de ha idő lejárás lezárná a kört, az okozna félreértéseket. Könnyen lehet, hogy az 1. helyezett pont a célegyenesben van, amikor lejár az idő, a pilóta egyértelműen nem fogja tudni, hogy most vége-e a versenynek vagy van még egy kör, mert pont átcsusszan. Bosszantó lenne azért elveszíteni az első helyet, mert azt hiszed, hogy vége és lassitasz, közben meg a 2. vigyorogva megelőz, mert hátrább volt és volt idő a csapatnak szólni, hogy van még egy kör. Az is vicces lenne, hogy lejár az idő a célvonal előtt, a versenyző meg úgy számol, hogy lehet hogy lesz egy kör és a levezető körön verseny zajlik 🤣 A kockás zászlós ember is össze lenne zavarodva. A plusz 1 kör alatt tudnak szólni a pilótáknak, hogy a kör befejeztével vége-e a versenynek vagy lesz egy kör. Forma 3 futamon láttam olyan esetet, hogy tévesen egy körrel hamarabb kockázott a zászlós tévedésből, leintette a pilótát. (Már nem emlékszem, hogy helyezést érintő galiba volt-e ebből, rég volt. Nem biztos, de rémlik valami, hogy a téves zászlózáskori áthaladás állapotát vették figyelembe végül, mivel hosszan lengette a zászlós miközben telefonált, sokan lelassitottak olyannyira, hogy szerintem, ha az utolsó még nem lekörözött pilóta verseny tempóban végig ment volna, dobogós is lehetett volna 😁)
2022. máj. 31. 12:01
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!