Kezdőoldal » Sport, mozgás » Versenyek, olimpiák » Szerintetek hol kellene...

Szerintetek hol kellene lennie(melyik pályán)F1-es futamnak?

Figyelt kérdés

Olyanra gondolok hogy olyan helyszín amin nincs verseny.

Én visszahoznám pl. a hockenheimringet.

Valami ilyesmire gondolok.



#pálya #F1 #Régi pályák
2021. ápr. 15. 07:57
1 2 3
 11/22 anonim ***** válasza:
94%
Az olaszok szerint a Mercedes 1022 lóerő volt, de 2017 óta jelennek meg olyan hírek, hogy a Mercedes belenyalhatott az 1000 lóerőbe, tavaly pedig egyértelmű volt, hogy megvan. Ez a 400-500 tényleg hasraütés szám. A hibrid része nem fontos amúgy oválra, az f1 autók ma sem használják a hibrid motort nagy sebességnél, mivel az nem áll rendelkezésre végig. Alacsony sebességnél használják, a gyorsítási szakaszokba, ezért a 1022 lóerő nem állandó érték, csak csúcsteljesítmény. Nagy sebességnél az egyenesekben csak a 800-850 (csapattól függően) lóerős V6-ot használják. És ez bőven elég is, főleg ha számításba vesszük, hogy nincs váltóáttételezés, szóval ezzel nem lenne gond, menne az nagyon bőven 400 fölött még így is. A futóműről nem érdemes beszélni, le van írva mekkora igénybevételt kapnak az f1-ben, ettől nincs fentebb. A COTA ügy tényleg vicces volt, aki emlékszik, az látta, hogy pályahatár sem volt, amivel sok idő nyertek, mégsem érték el az F2 átlagos lemaradását sem, lehetne mondani, kínos, de jó versenyeket mennek, senkinek sem tűnik fel, hogy amerikai szabályok alapján épült forma3-as autókkal mennek, jólvanazúgy. Kár, hogy az amcsikat csak a Nascar érdekli, az indy nem
2021. ápr. 16. 22:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/22 anonim ***** válasza:
Most oválról van szó nem road pályáról. Két teljesen külön műfaj. Az F1-ben MGU-K nélkül kb 600 lóerő az egész. Az MGU-H csak dísznek van kvázi, a csapatok is kukáznák, mert nyomja a tömeget de haszna alig. Az MGU-K meg semmit nem ér oválon, mert alig van fékezés. Az F1 autók még annak idején Indianapolisban azt az egy kanyart sem bírták, pedig az valami 12 fok tehát kvázi lapos és volt 60 kör. Akkor mi lenne ha azt 800-szor kéne megcsinálni ahogy az Indyseknek, vagy akkor egy több mint dupla olyan dőlésszögű TMS? Az F1 nem extrém hatásokra van kitalálva, úgy van az autó megépítve, hogy éppen túléljen egy F1 versenyt egy átlag tükörsima felületű tilketepsin. De ha kicsit jobban rámész 1-2 alkalommal a rázókőre szevasz. Plusz az F1-ben nincs aszimmetrikus futómű, meg olyan súlyelosztás ami lehetővé tenné, hogy oválon menjen egy gyors kört. Plusz ott az aero, egy F1 autó a Monza trimben is kétszer annyi leszorítóerőt termel mint egy indycar ovál verziója, az meg elég nagy hátrány főleg a nagy lapát szárnyak miatt. Az oválos indycarok a padlólemeze állítja elő a leszorítóerőt, mert használnak groud effect padlólemezt és a szárnyak csak finomhangolásra vannak. Egy F1 autó túl sok légellenállást generál mert ott a legtöbb leszorítóerőt a szárnyak adják a sík padlólemez miatt, plusz a padlólemez által előállított leszorítóerő hátrébb keletkezik, így hókotrók nélkül lehetetlen egyensúlyba hozni, szóval még ha feltöltenék a hibridet egy körre akkor sem tudna olyan végsebességet menni mint egy indycar. Ne feledjük az Indycarok 370 km/h-s átlag sebességet mennek Indianapolisban, ami nem a leggyorsabb ovál, végsebességet meg nem is mérnek mert minek, a nem hivatalos rekord versenyhétvégén szabályos autóval 416 km/h.
2021. ápr. 16. 22:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/22 anonim ***** válasza:

Honnan szülöd ezeket az infókat? Online oktatás van, nem megy a matek? 1022 a Mercedes, a hibrid motor maximum ereje 160 lóerő lehet. Tanulj már meg kivonni. 1022-160, és megkapod a V6 erejét. Az autó alatt keletkezik a legnagyobb leszorítóerő az F1-ben is, ráadásul a 2021-es módosítások miatt sokkal egyenletesebben oszlik el.

A legnagyobb légellenállást nem a szárnyak okozzák az F1-ben, hanem a kerekek, amik még felhajtóerőt is keltenek a rengeteg turbulens áramlat mellett.

A terhelést pedig a pirellik nem bírják, már most sem bírják.

Ne feledjük, hogy Bottas utcai pályán, monacoi váltóátételezéssel, ahol kellett 3.5 tonna leszorítóerő ment 371km/h-át.

Írod a marhaságokat, legalább nézz utána a tényeknek, mert ha a véleményed baromság, az nem baj, de száraz konkrét adatokat nem kéne megmásítani. A véleményem az, hogy pontosan 4 körönként kapna kört az indycar az oválon. A tied az, hogy nem, okés, de tényleg az autó specifikációit ne hasraütés szerűen határozd meg.

2021. ápr. 17. 08:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/22 anonim ***** válasza:
Túl van ez bonyolítva, nem tudom honnan ered, hogy az F1 autó nem tud végigmenni az indy pályán, nettó baromság. Nem arra van kitalálva, módosítások mellett sem arra lenne kitalálva, ezért nem lenne hatékony, de ettől nagyon simán végig menne, akkora leszorító erő lenne, hogy egy majom is képes lenné elvezetni az autót. Nem lenne kihívás, cserébe halálos lenne. Az F1 meg amúgy sem erről szól. Űrtechnológia meg minden ilyesmi földi autókba, amiket aztán megkapnak a többiek is lebutítva. Pl a hibrid rendszer. Az indy egy duplaturbós 2.2 literes motort fog kapni hibrid résszel. Az F1 lebutított, legyengített technológiáját használják majd, ahogy a világ is erre tart. Környezetvédelem meg ilyenek... Az amcsik jobb ha kiélvezik a benzint amíg lehet, mert sajnos az autósportokban sem maradnak meg hosszútávon a sima hangos benzinmotorok :(
2021. ápr. 17. 10:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/22 anonim ***** válasza:
0%

14

A motorerő lényegtelen ha nem tudod a pályára vinni az F1 kasztni meg nem erre van kitalálva. Ja és amúgy igen jön a hibrid az indycarba oválon is próbálták az lett a végeredmény hogy semmire nem jó.


Tudnának olyat is építeni az F1-es csapatok 500 millió dollárból de kellene nulláról tervezni futóművet, aerot csomó plusz biztonsági elemet, a motorból is kihajigálni a felesleges dolgokat, meg persze a tankolást visszahozni mert láttuk hogy 180-nál koccanva hogy robban fel egy F1 autó, na most oválon képzeljük el dupla akkora tempónál. Csak megint oda lyukadunk ki hogy az nem F1 autó lenne mert nem felelne meg az F1-es szabályrendszernek. De egyébként ha itt tartunk az Indys csapatok sem azért használnak egyen autókat mert csak ehhez értenek, ott van pl a Penske az USA egyik leggazdagabb embere a csapattulaj, megnyitná a pénztárcáját ők is össze tudnának dobni egy olyan autót ami szanaszét verné az F1-eseket épített pályákon. Az sem indycar lenne mert nem felelne meg a szabályoknak, de pont ugyanaz lenne amiről ti beszéltek.

2021. ápr. 17. 11:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/22 anonim ***** válasza:
100%

Penske lehúzhatná a pénzét a WC-n, a ferrari minden egyes évben 500 millió dollárt költ, a RB is sok száz milliót, a Honda már több, mint 1000 milliót belerakott, dollárban, és még mindig veretlen a Mercedes. Aki azt hiszi a pénzen múlik, az naív.

Az F1 autó dupla ekkora sebességgel egy merőleges fal felé halad, kicsit kisebb sebességgel is, de falak között is megy. Monacoban is 300-zal. Majd ha városi pályán mennek 370-et szólj. Azt viszont nem látod, hogy az indycar európában csak egy formula 3 lehetne, egy gyenge kis semmi, egy játékautó. Nem is értem, hogyan létezik még a széria. A 300 milliós amerikában kevesebben nézik a TV-ben, mint amennyien kilátogattak a helyszínre az F1 alatt.

Ha pedig nem lehetne szabály, úgy kéne gyorsabb autót építeni, az sem lenne sokkal gyorsabb, mert akkor nem tudná ember vezetni. Azért nincs gyorsabb autó, mert az embernek a 6.5G már elég sok, terveztek is ilyen autót már. Sok mindenbe lehet jobb az indy, lehet több mindenki nyer... de a technika az, amiben kőkorszakiak, gyenge autók, olcsó autók

2021. ápr. 17. 15:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/22 anonim ***** válasza:
Az F1 próbált már ovált igazából, tesztpályát, demó autóval. Ott 300-at ment csak, de egy bemutatózáson az nem rossz, ráadásul a régebbi autóval, ami gyengébb. És az új holland pályán is lesz ovál rész. De nem is kell összehasonlítani, az f1 autó űrhajó, az indycar egy kis permetező cessna, az űrhajó nem tudna a kukoricaföld fölött repkedni, a cessna meg nem űrhajó.
2021. ápr. 17. 16:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/22 anonim ***** válasza:
Ti vagytok a hülyék, hogy válaszoltok. Mi köze az indynek az f1-hez? Tanyasi széria, jó móka, de ennyi. Nem kell felülni a provokációnak, aki tisztában van az autók technikai paraméterével, az pontosan tudja hol van egymástól a 2 széria. Szakkomentátorok is megkapták már a kérdést. A legoptimistább indy válasz is az volt, hogy az indy nem lenne ellenfél semelyik pályán, ameddig az F1 motorja el nem pukkan, maximum ezért nyerhetne az indy. Szóval lehet mérlegelni, a gyikes idiótáknak hisztek, vagy skyposrtf1 szakkommentátoroknak, Wébernek.
2021. ápr. 17. 16:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/22 anonim ***** válasza:
skysportf1*
2021. ápr. 17. 16:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/22 anonim ***** válasza:

"Penske lehúzhatná a pénzét a WC-n, a ferrari minden egyes évben 500 millió dollárt költ, a RB is sok száz milliót, a Honda már több, mint 1000 milliót belerakott, dollárban, és még mindig veretlen a Mercedes. Aki azt hiszi a pénzen múlik, az naív."

De a Ferrarit kötik a szabályok. De itt most totál nem erről volt szó, hanem arról, hogy ha valaki akar és nem érdeklik a szabályok bármilyen pályatípusra megtudná építeni a leggyorsabb autót, csak az nem férne bele egyik sorozat szabályrendszerébe sem. Az hogy az Indy egy rakás szar azzal egyet értek. Én régen szerettem de az utóbbi 30 évben egy rossz paródia. Ettől még tény hogy oválon ők a jobbak mert nekik van ovál versenyzésre tervezett autójuk, az F1-nek meg nincs.

2021. ápr. 17. 16:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!