Kezdőoldal » Sport, mozgás » Versenyek, olimpiák » Szerintetek hol kellene...

Szerintetek hol kellene lennie(melyik pályán)F1-es futamnak?

Figyelt kérdés

Olyanra gondolok hogy olyan helyszín amin nincs verseny.

Én visszahoznám pl. a hockenheimringet.

Valami ilyesmire gondolok.



#pálya #F1 #Régi pályák
2021. ápr. 15. 07:57
1 2 3
 1/22 anonim ***** válasza:
Vannak alapból jó és kevésbé jó pályák egy rakattal, viszont személy szerint mivel jövőre jönnek a nagy változások, így nem hinném, hogy konkrétat lehet mondani! Nyilván, mindenkinek van kedvence, vagy olyan legenda pálya, mint Imola, amit belemondana, mert élvezik a pilóták is és aki ment már szimulátoron rajta az tudja milyen jó, de jövőre az új kocsik miatt jelenleg pontosan nem tudni, hogy mik lesznek az ideálisak! Jól látni, most már az autókhoz építik a pályákat, nem csak úgy sajnos, ezért konkrétumokat mondani anélkül, hogy figyelembe venném az F1 állását felesleges szerintem. Mondjuk igazából jelen helyzetben többé-kevésbé mindegy, mert a mai F1 már annyira szélsőséges, hogy majdnem gondolkodni is felesleges ezen a kérdésen, hogy hol lehetne jobb valami, meg egyébként is nagyon üzleti már a világa!
2021. ápr. 15. 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/22 anonim ***** válasza:
Speciális gumikon kicsit lazább üzemanyaghasználat mellett, szabad váltóátételezéssel feltenném az amcsi oválra a Mercedest. Tán nem is mernének padlógázt nyomni, de tán megdöntenének minden létező rekordot nagyon bőven.
2021. ápr. 15. 19:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/22 anonim ***** válasza:
49%

2-es

Ahhoz át kellene alakítani az autót, amitől már egyből nem lenne releváns!

2021. ápr. 15. 21:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/22 anonim ***** válasza:
0%

#2

A hibrid oválon nem sokat ér. 600 pacival meg nem sokra mennének a jelenlegi aeroval. Meg a futómű se bírna 20-30 körnél többet.

2021. ápr. 16. 12:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/22 anonim ***** válasza:
90%

A Mercedes csúcsteljesítménye bőven 1000 lóerő fölött volt. Az új szabály miatt esett be 1000 lóerő alá, viszont így sokkal több lett a motor élettartalma, szóval a motor sem füstölne el.


A futómű pedig a sokszorosát bírja, mint az indys autóké. Pl Belgium - van olyan kanyar ahol a 700 kilós autó súlya az erőhatás miatt 5 tonna fölött van, mindezt úgy, hogy több mint 5G oldalerő éri egyszerre, ami oldalirányba 3-4 tonna. Miközben az autó normál sík terepen is 3 tonna leszorítóerőt termel. Ezek a futóművek, és maga az autó ekkora extrém erőkre vannak tervezve, egy indy pálya nem tétel nekik. Nem az autó lenne a határ, hanem az emberi test, hiszen 6G fölött is fékeznek és kanyarodnak most is, ennél nagyobb terhelést pedig a vadászpilóták kapnak, de ők is csak pillanatokig. Az ember a határ nem a gép.


A gumikat kéne megerősíteni, és akkor biztonságos lenne technikailag. A nagy sebesség miatt pedig a váltóáttételezést kéne megváltoztatni, mert most Bakuban az autó elmehet 370-ig, de mindezt úgy, hogy a monacoi leglassabb váltóáttételezést használják közben. Nagyon bőven 400 fölött lehetnének, kérdés az, hogy mekkora G erők lennének, a sofőr képes-e azt elviselni, és ekkora sebességnél képes lenne-e padlógázt nyomni.

2021. ápr. 16. 13:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/22 anonim ***** válasza:
100%

Ez sosem fog megvalósulni. Már az indy autók sebessége is a neccességet súrolja, egy módosított F1 autó egy száguldó koporsó lenne, túl gyors lenne az autó, mintha egy alagúton átakarnál repülni egy helikopterrel. Nem oda való. Ekkora sebesség a talajra nem való.


Egy sima f1 autót normális gumikon még ki is lehetne próbálni, de lehet ezt sem vállalná el senki, elég kockázat a normál ovál verseny a "lassabb" indycarral, akkor tét nélkül egy sokkal gyorsabb autóba miért kockáztatná bárki az életét...


Ha önvezető lenne az autó, de még akkor sem, annyira nincs értelme, hülyeség az egész. A fizika törvényei és az emberi test határai nem igazán teszik lehetővé az egészet.


A kérdésre válaszolva, örülnék több európai helyszínnek, az arab meg hasonló pályák helyett.

2021. ápr. 16. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/22 anonim ***** válasza:
100%
Játékokba biztos meglehetne csinálni, bár a fizikájuk sokszor gagyi. És sokra menne vele az F1. Lehet 100-zal gyorsabban menne, de az indybe 100-zal több előzés van. A sebesség nem minden. Viszont nekem van egy pálya ami nagyon hiányzik, lehet meglincseltek érte, de India.
2021. ápr. 16. 14:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/22 anonim ***** válasza:
0%

5

De féktáv híjján a hibridrendszer alig jelentene 50-100 lóerőt a belsőégésű motor meg valami 450-500 körül van. Ekkora hókotrókhoz meg elég vérszegény ez a teljesítmény. A futómű sehol nincs az indysekhez képest. Az oválok többségének elég durva a felülete az f1-esek meg egy durvább kerékvetőzêstől törnek az ovál meg olyan mintha konstans kerékvetőn menne. A gumik az pár kör lenne. Igazából alapjaiban kéne újratervezni az autót akkor meg nem felelne meg az f1-es szabályoknak tehát nem lenne F1-es autó.

2021. ápr. 16. 15:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/22 anonim ***** válasza:
100%

Vietnámot sajnálom, hogy sose rendez futamot...

Dél-Afrika, Argentína, India (új pályán)

2021. ápr. 16. 15:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/22 anonim ***** válasza:
93%

A hibrid rendszer a hőenergiából szép adagot tudna összeszedni. A belsőégésű V6, a Mercedesé 840-862 lóerő között volt. Nem tudom honnan szülted a 450-500 lóerőt, 2014-ben az első generációs autók is erősebbek voltak, sokkal.

Az indyhez képest hol lenne a futómű? Lassabb sport, mint a formula 2.

A formula 1-es autók vadászgép terhelésre vannak tervezve. Az indycart hol éri ekkora erő? De csak a fele is? Az F1-ben 6.5G kanyar és oldalterhelés van, 13.5G delta G erővel egyazon pályán, 3000+kg leszorítóerővel.

Csak a Pirelliket kéne lecserélni, mert azok ezeket az erőket alig képesek már elviselni.

Amúgy az indy is változtat az autón az oválokra, ennyi beleférne az f1-nél is.

De ezt az indy sosem engedné, emlékezzünk mi volt a COTA pálya esetén. Az indy nem akart azonos pályanyomon menni, mint az F1, mert félt, hogy kiderül mennyire lassabbak, és az nem tenne jót a sport hírnevének. Aztán mégis megtörtént, és kiderült, hogy a nevelőszéria (F2) sebességét sem érik el. Aztán volt is ebből kisebb baj... Így is a halálán van a sport, mert a kutya sem nézi.

2021. ápr. 16. 21:53
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!