Szerintetek hol kellene lennie(melyik pályán)F1-es futamnak?
Olyanra gondolok hogy olyan helyszín amin nincs verseny.
Én visszahoznám pl. a hockenheimringet.
Valami ilyesmire gondolok.
2-es
Ahhoz át kellene alakítani az autót, amitől már egyből nem lenne releváns!
#2
A hibrid oválon nem sokat ér. 600 pacival meg nem sokra mennének a jelenlegi aeroval. Meg a futómű se bírna 20-30 körnél többet.
A Mercedes csúcsteljesítménye bőven 1000 lóerő fölött volt. Az új szabály miatt esett be 1000 lóerő alá, viszont így sokkal több lett a motor élettartalma, szóval a motor sem füstölne el.
A futómű pedig a sokszorosát bírja, mint az indys autóké. Pl Belgium - van olyan kanyar ahol a 700 kilós autó súlya az erőhatás miatt 5 tonna fölött van, mindezt úgy, hogy több mint 5G oldalerő éri egyszerre, ami oldalirányba 3-4 tonna. Miközben az autó normál sík terepen is 3 tonna leszorítóerőt termel. Ezek a futóművek, és maga az autó ekkora extrém erőkre vannak tervezve, egy indy pálya nem tétel nekik. Nem az autó lenne a határ, hanem az emberi test, hiszen 6G fölött is fékeznek és kanyarodnak most is, ennél nagyobb terhelést pedig a vadászpilóták kapnak, de ők is csak pillanatokig. Az ember a határ nem a gép.
A gumikat kéne megerősíteni, és akkor biztonságos lenne technikailag. A nagy sebesség miatt pedig a váltóáttételezést kéne megváltoztatni, mert most Bakuban az autó elmehet 370-ig, de mindezt úgy, hogy a monacoi leglassabb váltóáttételezést használják közben. Nagyon bőven 400 fölött lehetnének, kérdés az, hogy mekkora G erők lennének, a sofőr képes-e azt elviselni, és ekkora sebességnél képes lenne-e padlógázt nyomni.
Ez sosem fog megvalósulni. Már az indy autók sebessége is a neccességet súrolja, egy módosított F1 autó egy száguldó koporsó lenne, túl gyors lenne az autó, mintha egy alagúton átakarnál repülni egy helikopterrel. Nem oda való. Ekkora sebesség a talajra nem való.
Egy sima f1 autót normális gumikon még ki is lehetne próbálni, de lehet ezt sem vállalná el senki, elég kockázat a normál ovál verseny a "lassabb" indycarral, akkor tét nélkül egy sokkal gyorsabb autóba miért kockáztatná bárki az életét...
Ha önvezető lenne az autó, de még akkor sem, annyira nincs értelme, hülyeség az egész. A fizika törvényei és az emberi test határai nem igazán teszik lehetővé az egészet.
A kérdésre válaszolva, örülnék több európai helyszínnek, az arab meg hasonló pályák helyett.
5
De féktáv híjján a hibridrendszer alig jelentene 50-100 lóerőt a belsőégésű motor meg valami 450-500 körül van. Ekkora hókotrókhoz meg elég vérszegény ez a teljesítmény. A futómű sehol nincs az indysekhez képest. Az oválok többségének elég durva a felülete az f1-esek meg egy durvább kerékvetőzêstől törnek az ovál meg olyan mintha konstans kerékvetőn menne. A gumik az pár kör lenne. Igazából alapjaiban kéne újratervezni az autót akkor meg nem felelne meg az f1-es szabályoknak tehát nem lenne F1-es autó.
Vietnámot sajnálom, hogy sose rendez futamot...
Dél-Afrika, Argentína, India (új pályán)
A hibrid rendszer a hőenergiából szép adagot tudna összeszedni. A belsőégésű V6, a Mercedesé 840-862 lóerő között volt. Nem tudom honnan szülted a 450-500 lóerőt, 2014-ben az első generációs autók is erősebbek voltak, sokkal.
Az indyhez képest hol lenne a futómű? Lassabb sport, mint a formula 2.
A formula 1-es autók vadászgép terhelésre vannak tervezve. Az indycart hol éri ekkora erő? De csak a fele is? Az F1-ben 6.5G kanyar és oldalterhelés van, 13.5G delta G erővel egyazon pályán, 3000+kg leszorítóerővel.
Csak a Pirelliket kéne lecserélni, mert azok ezeket az erőket alig képesek már elviselni.
Amúgy az indy is változtat az autón az oválokra, ennyi beleférne az f1-nél is.
De ezt az indy sosem engedné, emlékezzünk mi volt a COTA pálya esetén. Az indy nem akart azonos pályanyomon menni, mint az F1, mert félt, hogy kiderül mennyire lassabbak, és az nem tenne jót a sport hírnevének. Aztán mégis megtörtént, és kiderült, hogy a nevelőszéria (F2) sebességét sem érik el. Aztán volt is ebből kisebb baj... Így is a halálán van a sport, mert a kutya sem nézi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!