Kerékpár, váltó sebességszám növelés lehetséges?
Nem akarom megérteni, mit számolsz bele, bocsi. :)
Röviden: kereket cserélni kell kazettásra (7-es vagy 8+ sebességes kazettákkal adják), új sor, új váltó és váltókar, új lánc, új első hajtómű. Gyakorlatilag egyedül az új első váltót úszod meg, kis szerencsével.
Amúgy érdemes meglépni, ha a bringa még sokáig a társad lesz/lehet. Egy fullgagyi vagy rozsdahalmot inkább kukázd le és vegyél egészben másikat. Olcsóbb lesz.
Nyilván ez már kissé "halottnak a csók" dolog, de ismét példa arra, hogy ha valaki igáslovat akar, ráadásul kevés (rövid és/vagy kvázi igénytelen) használatra, az jobban jár egy használt állagú, de jobban felszerelt paripával, mint egy boltból kiguruló okádékkal.
A jutubon is van már magyar videó, a "mit figyelj meg használt bringákon" kategóriában, tehát egy közel laikus is boldogul vele valamennyire. Ehhez hozzáveszed a 2. ökölszabályodat, miszerint mindent nem ellenőrizhetsz, számolj cirka 10e Ft javításra tartalékolós költséggel, mikor a végösszeget nézed. Ha jól ellenőrizted, nem vagy nagyon peches és nem valami brutál ritkaságot veszel, az a 10e Ft anyagköltségben pont annyi tartalék, amivel minimum szögletre kitolhatod az üzletet.
Egy crosstrekking 50-100e között használtan bőven 8-9 sebességes és jobb váltókkal és fékekkel szerelt gép tud lenni. Ha még a telót is el tudod hagyni (sima trekking), akkor spóroltál hibalehetőséget, fölösleges kacatot és pár forintot.
A kereskedelem arra épít, hogy jó sok elkényelmesedett palimadár jön be az utcáról, akiknek bármilyen biciklinek látszó tárgyat eladhat, ha az általa megálmodott pénzkereten belül tud mutatni valamit. Hiszen úgyis "csak alig" használja, nem fogja kapargatni a felszínt. :(
Most nyilván menetes racsnid/agyad van hátul, tehát jópár alkatrészt ki kell cserélni. Ha most csak ezt akarod meglépni, akkor azért is szépen kell tejelni.
Olcsó alkatrészeket kerestem, menni ezekkel is lehet, nyilván nem versenykategória. A Shimano váltórendszer az olcsó kategóriában is jól működik.
Ha a vázad nem váltófüles, akkor további bizbasz is kell.
Ha a hajtóműved és a láncod nem új, akkor azok is kellenek:
Opcionálisan esetleg monoblokk pl:
Bowdenezés ~ 2000 Ft.
Ez eddig 31 ezer Ft és minden alapminőségű.
Reálisabb egy jó állapotú használg gépre gyúrni, bár ott is figyelembe kell venni, hogy az erőátvitel eséllyel kopott lesz (hajtómű/lánc/hátsó sor)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!