Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Monoblokk / középcsapágy...

Monoblokk / középcsapágy eltávolítása?

Figyelt kérdés
Régi, ékes rögzítésű hajtókarom és középcsapágyam szeretném cserélni modernebb négyszögtengelyesre. A kérdésem, hogy melyikhez milyen szerszám szükséges? Mivel több típussal találkoztam és nem szeretnék rossz szerszámot venni, ezért előtte inkább segítséget kérnék. Előre is köszönöm a segítségeteket!
2013. febr. 22. 17:24
 1/8 anonim ***** válasza:
Egy, az új monoblokkhoz való középcsapágy behajtóra és egy hajtókar lehúzóra lesz szükséged az új hajtás beszereléséhez. A monoblokk behajtó lehet belső körmös, vagy hollowtech karokhoz való. Hajtókar lehúzó egységes. A régi hajtás leszedéséhez kicsavarod az ékek csavarjait, menetes oldaluknál határozottan ráütsz egy kalapáccsal, leveszed a karokat. A középcsapin kontraanyát meg kell lazítani, középcsapágyház menetének megfelelő irányban körmös kulccsal meglazítani, kitekerni. Régi Csepel szerszámkészletben, ami minden rendes háztartásban megtalálható, minden ehhez szükséges szerszámot fellelsz.
2013. febr. 22. 17:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
Köszönöm a gyors válaszod! Esetleg tudnál nekem linkelni ezekről a szerszámokról hirdetést/képet webshopból, amik szükségesek lehetnek a régi középcsapágy le-, illetve az új felszereléséhez?
2013. febr. 22. 17:59
 3/8 anonim ***** válasza:

Ha bekerül a monoblokk a bringába az hosszú-hosszú évekig problémamentesen fog működni,ergo nem lesz szükséged a megvásárolt szerszámokra,ezért azt javaslom,hogy bízd szervízre a szerelést max. 2000 forintért megcsinálják,így olcsóbban megúszod és akkor meg nem beszéltem az előre nem látható komplikációk elkerüléséről.

Szervíz vagyok,nekem elhiheted.

2013. febr. 22. 18:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:
Köszönöm a választ! A szerelő jó ötletnek tűnne, kivéve, ha az embertől 50 km-re levő városban van csak szerelő, és egy szétszedett bringa szállítása nehézkes és időigényes lenne. Egyébként mindent magam szerelek a bringán, csak eddig középcsapágyat még nem kellett cserélnem, ezért kérdezek inkább itt vásárlás előtt. A szerszám ára nekem 'kifizetődő', még ha drágább is mint egy egyszeri alkalmas szervizelés. Szóval tudnátok linkelni nekem? :) Köszönöm!
2013. febr. 22. 18:49
 5/8 anonim ***** válasza:

A "belső" körmös monoblokkszerszám és a monoblokk pl.

[link]

[link]

A külső körmös pl.:

[link]

[link]

És egy hajtókarlehúzó pl.:

[link]

Körmös kulcsra passz, hogy milyen létezik, talán a menetes fixi agyak kontraanyája is ilyennel húzható meg, azt biztos találni, ha jó hozzá.

Valóban sok passzolást kell összeegyeztetni, ha van kedved hozzá, keress rá bikemag.hu-n a középcsapágyak szerelése, karbantartása c. cikkre.

Röviden amikre még figyelni kell:

-Tengelyszabványok (négyszög, ISIS, Octalink, integrált.. stb., megfelelő hajtókart a megfelelő középcsapágyhoz és tengelyéhez)

-Hajtókarlehúzó egy adapterrel rendelkezik, ha nem megy bele a hajtókaron keresztül a lenyomó része, akkor le kell venni)

-Láncvonal - a hajtókar a megfelő tengelyhosszúságú monoblokkal passzol (kivétel integrált hajtások, stb.)

-Középcsapágyház menet (angol, ez a legelterjedtebb, hajtásoldal balos a másik jobbos, de van még olasz és francia is, más menetemelkedések és valamelyik más menetiránnyal rendelkezik)

Maga a szerszám ára nem sok, de utána kell olvasni egy kicsit, nehogy elnyalj egy menetet vagy nem passzoló monoblokkot vegyél. Ha intenzíven használod a bringát, akkor egy közepes minőségű monoblokkot megehetsz egy latyakos téli szezonban, a harmadik cserénél visszahozza a szervíz árát a szerszám. Véletlenül sem szeretnélek lebeszélni a bringaboltról, sőt, ajánlom, hogy élőben kérj tanácsot tőlük, szívesen segítenek a szerszámokat is kiválasztani.

Alkatrészekről (szerszámokról is!) találsz véleményeket pl. itt: www.testbike.hu

2013. febr. 22. 18:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
ehhez a cseréhez a hajtókarlehúzó minek?
2013. febr. 23. 00:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
én inkább megvenném azt a behajtó szerszámot (ahogy azt meg is tettem anno), mert a 1 szervízdíjból kitelik bőven, és többet nem kell senkinek fizetned, bármikor szerelheted vele akár a saját, akár a más gépét
2013. febr. 23. 08:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
#6: Miért, te mivel veszed le a hajtókart? Lekalapálod?
2013. febr. 24. 00:28
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!