Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Milyen nagy váltóáttét oldható...

Milyen nagy váltóáttét oldható meg 300 ezer alatt?

Figyelt kérdés

Lenne egy ilyen elképzelésem, hogy nagyon könnyen és nagyon nehezen is lehessen tekerni, tehát:

Hátul ~11-36(40)

Elől ~22-44(46)

fogas lánckerék az reális lehet? Kb így ~0,6-4x áttét? Tehát ja, egy olyan bicó kell, amin a legmeredekebb hegyre felmegyek, de országúton is tudom tekerni ezerrel.


Trekking kialakításban. Új/használt okés.


Jelenleg még egy ilyen olcsó régi racsnisom van, szóval azon a max áttét hátul 13 és elől 46 fog. Lehetne ennél nehezebb. A könnyű oldal meg talán soha nem lehet elég könnyű 😁


Most így körbenéztem a piacon, és nem tudom, hogy én nem találok, vagy nagyon különleges az igényem, vagy egyszerűen fizikailag nem oldható meg, hátsó váltóknak nincs akkora rugalmassága a lánc feszítéséhez?


Köszönöm a segítséget


febr. 2. 08:36
 1/9 MGéza ***** válasza:
Hagyományos, 3 tányéros Deore hajtómű megfelelő lehet erre a célra talán nem is, de nagyon hasonló áttételhez igen. Ott elől 48-36-24 kiosztás lehet, az első tányér 2-es kialakításban a nagy láncugrás miatt a két tányér között nem biztos hogy normálisan működne, GRX tudhatja ezt, de az elég drága, viszont szerintem még kereten belül maradna. Esetleg a hátsó fogszámot lehet emelni, így javul az első kicsihez viszonyított áttétel aránya.
febr. 2. 10:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
49%
Nem különleges az igényed, hanem egy életszerűtlen hülyeség.
febr. 2. 11:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
Kis túlzással már a 22-32-es áttétellel is alig tudok egyenesen menni, annyira lassú. 22-40-essel szinte egy helyben pedáloznék. Szerintem sincs sok értelme ennyire könnyű áttételnek.
febr. 2. 12:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Elől a nagytányért még értem, az valóban jól jöhet lejtőn. Viszont ha nem váltasz nagyon keresztbe, akkor egy bármilyen hosszú kanalas hátsó váltó megfelel a célra ami a váltókarral kompatibilis, ami meg a lánckerekek közti távolsággal kompatibilis.
febr. 2. 12:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 tothp ***** válasza:
49%

A sima racsnis agyaknál a 13 szerintem az alja. Egyszerüen kisebb nem fér rá. Felfelé meg talán 36-38 a teteje. Kazettás agyaknál 11 az már elég szokványosnak nevezhető. De akkor már új kereket kell építened.

9-es lánckerék sor már létezik 11-50 fogtartományú. Ez egy 26-36-48 áttétellel már szép. (vagy egy 39-53-as országútival) De itt már erősen kérdéses, hogy a váltó maga képes e az ekkora áttételtartományhoz való láncrövidülést kezelni. Az alkatrészek kompatibilitásáról nem is beszélve De ha tovább akarod borzolni a kedélyeket, az egész rendszeredet egy SRAM Dual Drive agy köré építed akkor mindjárt kapsz újabb 3 állítási lehetőséget. Ha jól emlékszem az agyváltó résznek 136%-100%-73% a módosítása. Így lesz a bicajon 3*3*9=81 fokozat és 3 váltókar.

Áttétel szerint

lesz egy 0,38-5,93 módosítású rendszered. (1563% !!!)

febr. 2. 16:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
#5 Ez már nagyon beteg szerintem.
febr. 2. 23:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
5: 11-50-es hátsó sort csak olyan rendszer fog kezelni, ahol elöl 1 lánctányér van. 2 vagy 3-as rendszer sosem fogja lekezelni a 11-50-et. 11-34, talán 11-36 a vége azoknak.
febr. 3. 14:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 tothp ***** válasza:

6:

Beteg, de volt, aki megcsinálta. A pontos számokat, áttételeket nem tudom.

Az talán 3x3x8-as volt. Nem hagyományos biciklin.


7:

deore váltó 22-32-42 áttétellel 11-48 sorral vidáman működik. igaz nem rendes biciklin, hanem egy háromszoros lánchosszú rekun (bár ennek nem sok köze van az átfogási tartományhoz, legfeljebb a keresztbeváltás veszélyeihez) Ész nélkül persze meg lehet fektetni. Ha minden sebességet használni akarnék kellene 57 fogynyi átfogás. De az ugye megvan, hogy normál esetben nem használunk mindent?

febr. 3. 14:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:

Igen, köszi az ötleteket.

Mindenképp akkor megpróbálok vásárlás előtt találni pár bicajt kipróbálásra, hogy tényleg tudjam mire van szükségem.

Aztán valami kompromisszum lesz valószínűleg, vagy valami kész bicajt elkezdek átépíteni... majd kiderül. Főleg hogy mi fér a keretbe.

febr. 5. 08:55

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!