Trabant váltóáttételnél ezt jelentik ezek a számok?
4,08 1. sebességfogokozat
2,38 2. sebességfogokozat
1,50 3. sebességfogokozat
1,00 4. sebességfogokozat
Ha a főtengelyen 1000-es fordulat van, akkor 1-es sebességben ~250-es fordulat 4. sebességben meg a főtengely fordulatával megegyező fordulat "hagyja" el a váltót és megy a kerekekre? Illetve innen még mekkora áttétellel van hajtva a kerék? 1:1 vagy még itt is van áttétel?
Csak a 2 üteműnél van értelme, mert motorféknél nem kap olajzást a motor.
De így meg nincs motorfék.
#2 Kétütemű motornál kell a kenés miatt, de amúgy magasabb fogyasztást okozna a szabadonfutó
Ha sebességben gurulsz akkor a 4 üteműnél nincs gyújtás és üzemanyagellátás, (kb a kerekek forgatják a motort), szabadonfutóval gázelvételkor visszaállna alapjáratra, tehát fogyasztaná az üzemanyagot
A motorfékezés kiiktatására a Mai mild-hybrid konstrukciók gázelvételkor leállítják a belsőégésű motort, és a sebességet a kis villanymotor tartja fent (vitorlázás), gázadáskor újra beindul a motor, így guruláskor nem fogyaszt de nem is fékezi az autót
Ezek az arányszámok azt mutatják,hogy a váltó BE és KI menete között az egyes fokozatokban milyen mértékű változás történik.
Más szavakkal, a váltó ilyen arányban alakítja át, a motorból kijővő fordulatszámot, a diffibe belépés előtt.
Szóba hozták a diffi áttételt, ami 19/74 fogszámú(azaz majdnem 1:4 arányú) és a legmagasabb fokozat "direkt" szabadonfutóját is, de ezeket nem kell belekeverni a váltó áttételi viszonyokba.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!