A kétütemű szoci autóknak (Trabant, Wartburg) miért volt olyan normálatlan járáskultúrájuk?
A hangjuk valami borzalom volt, egy sima kétütemű láncfűrésznek vagy motornak is sokkal igényesebb a hangja mint ezeknek keletnémet "csodáknak" volt.
De miért volt ilyen rossz, egyenetlen össze-vissza csörömpölő hangjuk?
Hát pont azért, mert kétüteműek voltak, nem négyüteműek.
Viszont a kipufogó gázuk olyan aromás volt, amilyet ma sosem érzek. :-)))
#1 Én néha szoktam, amikor trabantot látok, előzöm is megfele, én azt nem fogom szagolni. :D
Amúgy kérdező, a kasztni kialakítása és anyaga is jócskán hozzájárult ahhoz, hogy az amúgy is csörömpölő kétüteműt olyannak hallottuk, amilyennek.
Erről jut eszembe, hogy keresztapámnak annak idején kétütemű Wartburgja volt. Mivel a rokonsága egy része kiment Amerikába, éltek ott rokonai, akik néha hazajöttek látogatóba. Egyszer hazajött egy idősebb férfirokona, a repülőtérről a Wartburggal vitték haza. Ahogyan húzatta keresztapám, egyszer csak óvatosan megkérdezte az idős, amerikás rokona: "Fiam, nem fog ez felrobbanni?"
:-)
Az ütemtelenség annak köszönhető, hogy ezeknél nincsenek szelepek, amik szabályozzák, hogy mikor kipufogjon, mikor szívjon, hanem egyszerűen a forgattyósházba szív, aztán amikor a dugattyú és a tárcsa engedi akkor felömlik a cucc a hengerbe, kipufogni meg akkor kipufog, amikor felémlik a cucc. Néha bentmarad egy kis égéstemék, néha megy a benzingőz a kipufogórendzserbe.
Gyerekként azt néztük mindig, hogy ezeknek benzint "köpköd" a kipufogója.
Ezért ilyen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!