Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A kétütemű szoci autóknak...

A kétütemű szoci autóknak (Trabant, Wartburg) miért volt olyan normálatlan járáskultúrájuk?

Figyelt kérdés

A hangjuk valami borzalom volt, egy sima kétütemű láncfűrésznek vagy motornak is sokkal igényesebb a hangja mint ezeknek keletnémet "csodáknak" volt.

De miért volt ilyen rossz, egyenetlen össze-vissza csörömpölő hangjuk?



2023. okt. 9. 09:43
1 2 3 4
 11/40 Szolovjov ***** válasza:
82%
Csodás hangjuk van. Az alapjárat azért tud egyenetlen lenni, mert olykor tarakírozik a motor, azaz négyütemezik. Ez akkor fordul elő, ha nincs minden főtengely furdulaton robbanóképes elegy a hengerben a nem elégséges öblítés miatt. Ez a furdulatszám növelésével elmúlik. A láncfűrészeknél azért nem hallod ezt, mert azok rövid löketű, nagy fordulatú motorok.
2023. okt. 15. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/40 anonim ***** válasza:
34%
Érdekes hogy mindezek ellenére a kétüteműeknek mégis egyenletesebb a járása mint a négyüteműeknek. Tehát egy háromhengeres motor úgy jár mint egy hathengeres négyütemű a dupla annyi fordulatnak köszönhetően.
2023. okt. 30. 03:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/40 anonim ***** válasza:
52%
#12 Ezt azért gondold át még kétszer. Bár, ha nem vagy szaki vagy mérnök, úgysem fog menni, csak akkor meg nem kéne hülyeségeket beszélni.
2023. okt. 30. 04:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/40 anonim ***** válasza:
100%

13 lehet 12 rosszul fogalmazott, nekem azért sikerült megértenem.

6 hengeres 4 ütemû motornál 2 teljes fordulat alatt minden henge egyszer gyújt, az 6 gyújtás.

A két ütemû pedig minden egyes fordulatnál minden henger egyszer gyújt, tehát 2 fordulat alatt ez is 6-szor gyújtott.

2023. okt. 30. 07:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/40 anonim ***** válasza:

#14.

Amít írsz az csupán játék a számokkal, de nem ésszerű magyarázat.

2023. okt. 30. 13:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/40 anonim ***** válasza:
15# Ésszerű magyarázat mire? Szerintem te sem tudod ezek szerint.
2023. okt. 30. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/40 anonim ***** válasza:

P.S. Neked játék a számokkal, mert nem érted.

Egyébként az meg tény, hogy a wartburg egy fordulat alatt 3-at gyújt, meg a 6 hengeres BMW is.


Az, hogy miért a 4 ütem vált be, szerintem majdnem mindenki számára ismert.

2023. okt. 30. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/40 anonim ***** válasza:

Lehet hogy te csak odáig jutottál hogy ugyan annyiszor "gyújtott".

Na de túrót sem ért, ugyanis nem lett belőle munkaütem, mert minden második gyújtás holt térbe érkezett,, amikor nem volt sűrítés és nem követte munkaütem.

Szóval ennyit a gyújtások darabszámáról.

2023. okt. 30. 22:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/40 anonim ***** válasza:

"Lehet hogy te csak odáig jutottál hogy ugyan annyiszor "gyújtott""


Nem, annyiszor gyulladt is. Te csak pont annyira vagy fogalmatlan, hogy azért nézel hülyének, mert a 2 ütemű motor működését sem érted, meg azt sem amit írok.

Pont a te mondanivalódat védtem az elején a számokkal, csak feltételeztem, hogy rosszul fogalmaztál (megeseik). Tévedtem.


"Na de túrót sem ért, ugyanis nem lett belőle munkaütem, mert minden második gyújtás holt térbe"


Nettó baromság. Sem a holttér fogalmával nem vagy tisztában, sem a 2 ütemű motor működésével.


2 üteműnél nincs olyan, hogy nem követi munkaütem. A kétütemű alulra, a forgattyús házba szív amikor a dugó felett sűrít. A felső holtpont előtt gyójt, majd az égéssel, amikor lefelé megy a dugó, és már ki tud áramlani az égéstermék, a felömlőkön felömlik a friss anyag, az égéstermék meg távozik (egyébként ez a rákfenéje a kétüteműnek, kva nehéz belőni, hogy pont ne maradjon bent égéstermék, de ne is menjen el elégetlen benzingőz a szabadba). Aztán megint sűrít és szív egyben, és megint gyújt és elég, tehát egy egyhengeres kétütemű is minden fordulatnál dolgozik, míg a 4 ütemű csak minden másodikban.


Ezért szokták a 4 üteműeket (kivéve 3 és 5 henger) páros számú hengerrel csinálni. Mert egyik fordulatban pl. 1-es henger dolgozik, a másik forulatban pedig a párja, a 4-es. Ugyanez a két középsővel, csak azok 180 fokkal eltolva (ellenütemben).


Ha pedig a 4 üteműre értetted, hogy minden másodiknál hiába gyújt, az is f@sság, mert akkor mnek van a gyújtáselosztó?

2023. okt. 30. 23:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/40 anonim ***** válasza:
#19 nem mindegyik Otto motor gyújtása olyan, hogy nincs szikra mikor nem kéne :) persze régi motorokra gondolok.
2023. okt. 30. 23:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!