A kétütemű szoci autóknak (Trabant, Wartburg) miért volt olyan normálatlan járáskultúrájuk?
A hangjuk valami borzalom volt, egy sima kétütemű láncfűrésznek vagy motornak is sokkal igényesebb a hangja mint ezeknek keletnémet "csodáknak" volt.
De miért volt ilyen rossz, egyenetlen össze-vissza csörömpölő hangjuk?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
13 lehet 12 rosszul fogalmazott, nekem azért sikerült megértenem.
6 hengeres 4 ütemû motornál 2 teljes fordulat alatt minden henge egyszer gyújt, az 6 gyújtás.
A két ütemû pedig minden egyes fordulatnál minden henger egyszer gyújt, tehát 2 fordulat alatt ez is 6-szor gyújtott.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#14.
Amít írsz az csupán játék a számokkal, de nem ésszerű magyarázat.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
P.S. Neked játék a számokkal, mert nem érted.
Egyébként az meg tény, hogy a wartburg egy fordulat alatt 3-at gyújt, meg a 6 hengeres BMW is.
Az, hogy miért a 4 ütem vált be, szerintem majdnem mindenki számára ismert.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Lehet hogy te csak odáig jutottál hogy ugyan annyiszor "gyújtott".
Na de túrót sem ért, ugyanis nem lett belőle munkaütem, mert minden második gyújtás holt térbe érkezett,, amikor nem volt sűrítés és nem követte munkaütem.
Szóval ennyit a gyújtások darabszámáról.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Lehet hogy te csak odáig jutottál hogy ugyan annyiszor "gyújtott""
Nem, annyiszor gyulladt is. Te csak pont annyira vagy fogalmatlan, hogy azért nézel hülyének, mert a 2 ütemű motor működését sem érted, meg azt sem amit írok.
Pont a te mondanivalódat védtem az elején a számokkal, csak feltételeztem, hogy rosszul fogalmaztál (megeseik). Tévedtem.
"Na de túrót sem ért, ugyanis nem lett belőle munkaütem, mert minden második gyújtás holt térbe"
Nettó baromság. Sem a holttér fogalmával nem vagy tisztában, sem a 2 ütemű motor működésével.
2 üteműnél nincs olyan, hogy nem követi munkaütem. A kétütemű alulra, a forgattyús házba szív amikor a dugó felett sűrít. A felső holtpont előtt gyójt, majd az égéssel, amikor lefelé megy a dugó, és már ki tud áramlani az égéstermék, a felömlőkön felömlik a friss anyag, az égéstermék meg távozik (egyébként ez a rákfenéje a kétüteműnek, kva nehéz belőni, hogy pont ne maradjon bent égéstermék, de ne is menjen el elégetlen benzingőz a szabadba). Aztán megint sűrít és szív egyben, és megint gyújt és elég, tehát egy egyhengeres kétütemű is minden fordulatnál dolgozik, míg a 4 ütemű csak minden másodikban.
Ezért szokták a 4 üteműeket (kivéve 3 és 5 henger) páros számú hengerrel csinálni. Mert egyik fordulatban pl. 1-es henger dolgozik, a másik forulatban pedig a párja, a 4-es. Ugyanez a két középsővel, csak azok 180 fokkal eltolva (ellenütemben).
Ha pedig a 4 üteműre értetted, hogy minden másodiknál hiába gyújt, az is f@sság, mert akkor mnek van a gyújtáselosztó?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!