A 29" kerekekkel felszerelt kerékpárral nagyobb sebességet éehet elérni ugyan olyan pedálfordulattal, mint a 26" kerekekkel szerelten?
A 29" kerekekkel felszerelt kerékpárral nagyobb sebességet *lehet elérni ugyan olyan pedálfordulattal, mint a 26" kerekekkel szerelten?
Elírtam, elnézést...
Igen, hiszen bármilyen áttétellel is tekersz megvan hogy hány pedálfordulat eredményez 1 kerékfordulatot.
Ez mindkét méretű keréknél egyenlő lenne.Viszont az, hogy mennyi utat teszel meg 1 kerékfordulattal azt a kerék "kerülete" adja és ez az átmérő függvénye. Szóval minél nagyobb a kerék annál több utat teszel meg és persze annál nehezebb tekerni... :D
pont baromságot írt az előző. Csak akkor igaz ez az állítás, ha azonos áttétellel van szerelve mindkét bicó.
amúgy, nem feltétlenül jobb a nagyobb kerék, mert nagyobb felületen érintkezik az aszfalttal, ezért nő a gördülési súrlódása, ami miatt még plusszban nehezebb a hajtása.
"Gördülési súrlódás" nem létezik. A kerék és a talaj között fellépő súrlódási erőt éppen hogy a kerékpár hajtására tudjuk felhasználni (ezért lehet kipörgetni a kereket pl. vizes faleveleken: kicsi a súrlódás, csak pörög a kerék, de nem gyorsul a bicikli).
Gördülési ellenállás viszont van. Viszont ez annál kisebb, minél nagyobb a kerék. Ezen csak nyersz a nagyobb kerékkel. Csapágysúrlódás is van, ennél is a nagyobb kerék a nyerő (mert kevesebb fordulatot tesz meg azonos távon). Légellenállás szempontjából viszont a kis kerék a jobb, ezért vannak olyan biciklik, amiknek az első kereke 26-os, a hátsó 28-as (úgy rémlik, hogy a pályaversenyeken, meg esetleg a triatlonisták használnak ilyet, de az utóbbi nem biztos).
Miért írtam volna baromságot? Én 1 bicóról beszéltem mondjuk kerékcsere esetén.(Nem gyakorlati a példa...)
"Ez mindkét méretű keréknél egyenlő lenne."
Szövegértés 1-es gratula :D
Nemtom feltűnt-e, de a 29-eseken gyárilag kisebbek a meghajtó lánckerekek.
Vagyis kb. ugyanazt a távot teszed meg egy fordulat alatt.
A magam részéről nem értem ezt a 29-es mizériát, nem láttam még olyan szempontot, amiben jobb lenne.
A küllőhossz miatt viszont rosszabb a helyzet, a hosszabb küllő több rugalmas energiát nyel el.
A gumi súlya is értelemszerűen nagyobb.
A kormány legalacsonyabb helyzete is az egekben van, pláne egy teló esetén. Afféle nyugdíjas néni tartásban lehet csak tekerni emiatt.
A súlypont is magasabbra kerül, ez sem feltétlenül jó a montikon.
De tényleg, írjon valaki olyat, ami miatt érdemes ez a felhajtás a 29-esekkel. Én inkább vmi generációs divatot látok ebben, "nehogy már 26-os kerekem legyen, a faternak is olyan van" alapon.
Hát aztán meg egy 160cm-es embernek megfelelő váz ahogy kinéz egy 29-esen! Inkább mulatságos az az erőszakolt geometria.
Kérdező:
Maradj csak nyugodtan a 26-osnál.
Ha kell, veszel egy erősebb fogaskoszorút hátra, és veszel nagynyomású gumit, ha a sebesség kell.
Teljesen felesleges az átállás 29-re.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!