Szerintetek csak drága biciklivel érdemes túrázni? Mit gondoltok, arról ha munkába kerékpárral járnék be?
Csak hobbi szinten kerékpározok, szórakozásból szoktam 40-50 km-t letekerni, versenyezni nem akarok, de szívesen körbetekerném az ország néhány pontját, természetesen normális tempóban és több napot rászánva (mondjuk 1-2 hét). Viszont nincs pénzem 50-60 ezer forintos biciklire, max. 30 ezret tudok rááldozni, ha a mostani kerékpárom már nem bírja a terhelést. Ilyen céllal megfelel egy nem drága kerékpár is?
A másik kérdésem meg az lenne, hogy szerintetek nagy hülyeség, ha vonattal járnék be a munkahelyemre, és vinném magammal a kerékpárt? Így nem kellene állandóan a helyi buszokra várni, és mindennap mozognék is. Ezt meg lehet oldani valahogy? Külön kell bérletet venni a kerékpárnak is? :D





A biciklinek is kell külön jegy (gondolom van bérlet is) a vonaton, és szerintem temek ötlet, sokkal függetlenebb lehetsz ezáltal. Ha nincs kerékpárszállító a szerelvényen, akkor az utolsó kocsi végébe kell rakni a biciklit.
Most milyen biciklivel rendelkezel? Adott esetben lehet jobban jársz, ha azt újítod fel.
Ha másikat akarsz helyette, akkor szerintem is a használt gépekkel jársz a legjobban.
Egyébként túrázni montival is simán lehet, merthogy arra is lehet rakatni vékonyabb külsőt.
Használtnak itt van pl. ez:
[link] ->kb.165-170cm magasságú biciklisnek ajánlott
->ez kb 180cm magassághoz
én most ezeket találtam, amit érdemes lenne megnézni, de csak negyed órát szántam rá, kis keresgéléssel találsz még szép számmal jó bicikliket.





"Vegyél egy használt túrabicót, 30ezerből már kapsz elég jót. MTB-al, vagy verseny keróval csak kinlódás túrázni."
Akkor próbálj meg egy országutival terepen menni vagy hegyekben.
Hogy ne legyen off: Igen, lehet egy olcsó biciklivel is túrázni, ha jól karban van tartva és viszonylag normális alkatrészek vannak rajta.





"a váz geometriája nem erre van kialakítva"
ez sem igaz...Vannak a versenyzésre fejlesztett illetve optimalizált vázak, amiknél valóban így van, mert kompakt az építésük, és vannak a sima montik, amelyek olyan geometriával rendelkeznek, hoyg arra simán lehet csomagtartót és táskát rakni -> lásd pl. a KTM Country Sport-ot de még lehetne sorolni bőven





A táskát lehet előrébb meg hátrébb rakni a csomagtartón, megoldható, hogy ne érjen bele.
Egyébként sokkal kevesebb múlik a bicikli minőségén, mint ahogy azt sokan hinnék. Azzal van szívás csak, ha állandóan elromlik rajta valami (lecsúszós nyeregcső, beállíthatatlan váltó, gyenge fék stb.), vagy nagyon gyenge a külső és könnyen defektes lesz. A bicikli súlya is inkább csak akkor számít, ha lépcsőn cipeled, egyébként általában olcsóbb a te testtömegedet csökkenteni, mint a bringáét.
Hát én is hasnlóba járok és persze olcsóbiciklivel is lehet,de valószinűleg egy kétt beállitási problem lesz vele.
A dolgozossal csak anyit mondanék hogy nem ciki hanem kampány is: [link]
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!