Mik a hátrányai az országúti kerékpározásnak mint hobbinak?
11!
Ne ájulj el annyira az alu váztól, mert 15 éve senki sem gyárt már acél vázat. A nagyáruházi hulladékokkal most ne foglalkozzunk.
Lássunk mennyire olcsó!
Kell egy bukósisak, mert bukó nélkül csak a hülyék és a MKK tagok tekernek.
25e, mert nem kell a legdrágább, de nem is biztos, hogy a legolcsóbb jó lesz a fejedre.
Kell egy mez, de inkább kettő, hogy tudj váltani és az sem árt, nem teljesen egyformák, hogy tudj az időjáráshoz alkalmazkodni. Nagyon alsó hangon a 2 mez 2x15e, tehát már 55e-nél járunk.
Kell egy szemüveg, mert a szemünket védeni kell a bogaraktól. Ha nem az akciós Lidl-ös szemcsit veszed, akkor ez is 20e-nél kezdődik. Már 75e.
Egy nadrág szintén 15e-től kezdődik. Ebből sem árt kettő, de most maradjunk egynél. 90e.
Kell egy kesztyű, ami szintén 7e-túl indul. 97e.
Kell 5-10 pár zokni, hogy mire összgyűlik a többi ruhából a szennyes, addig is legyen tiszta zoknid bringázáshoz. 105e.
Ha komolyan gondolod a bringázást, akkor kell egy cipő, ami szintén 45e-től indul (amit érdemes megvenni outizásra) 150e-nél tartunk.
A hideg időszakra kell téli nadrág, kendő, téli kesztyű, vékony polár felső, vastag polár felső, aláöltözet, kamásli (vagy téli cipő). Tehát lehet még +100e forinttal számolni.
Vagyis kezdő 4 évszakos bringás ruházat: 250e forint.
A nadrágokat, kesztyűket, zoknikat évente frissíteni kell.
Ezen kívül el fogsz használni még évente 1 külső, pár belsőt, ragasztó készletet, láncot, hátsó sort, lánctényért, fékpofákat és évente illik átbovdenezni a bringát. Ez is kb. 100e forint.
Ma már egy nagyszerviz is több tízezer forint.
Kezdőként kell egy pumpa, belső, ragasztó készlet, külső leszedő. 10e.
Ha komolyan gondolod, akkor ezeket meg fogod venni.
Tehát vagy kidobott pénz lesz a 200e forint a 20+ éves használt outira, mert nem fogod használni, vagy kidobott pénz lesz, mert veszel helyette egy normális bringát. Tehát +200e.
11: én évente 10.000 km körül megyek, ami egy átlagos mennyiség. Ehhez kell:
- egy szett külső gumi, 50.000
- 3 db lánc, 25.000
- kétévente sor és hajtómű csere, egy évre vetítve 25.000
- sima karbantartás, lánckenés és hasonlók évente 30.000
- nadrág, mez, aláöltöző elhasználódik egy év alatt, Decatlon szint 30.000
- téli ruha kibír 2 évet, viszont kicsit drágább, évente számolhatunk 20.000-et rá
- sisak max 2 évig jó, mert süti a nap, kifakul, repedezik, 20.000/év
Ez így 200.000 évente és mindenből csak az alsó-középkategóriát vettem.
Egyszeri költségeket leírták fenn, még hozzátennék lámpát, radart, computert, mert ha komolyabban csinálod, ezek is kellenek. Ez 200k pluszban.
A 200k-s Trek biciklivel az a baj, hogy pár hónap után rájössz, hogy nem az igazi. Jobb váltó, jobb váz, kényelmesebb geo kell. Előbb utóbb eljutsz a hobbikategória tetejére, egy karbon vázas, hidrofékes, minimum 105-ös bringához, ami most olyan 800k-1M márkától függően (használtan 5-600k).
11:
Feljebb írtam, hogy nem vagyok outis, de tudom, hogy drága. Én túrazok és mászok, és sokszor a külvilág azt is olcsónak hiszi olyanok alapján, hogy lám vesz 20 ezerért egy használt bakancsot, és már mehet a túra.
De ez nem így van ha valaki komolyan hobbiként űz egy tevékenységet. Azt a bringát nem csak meg kell venni, hanem karban is kell tartani, és nem csak annyit kopik, mint mikor én a Csepel falubájkommal munkába megyek, mert a komoly hobbibringások sokat mennek és hajtják is rendesen a bringát.
De a bringázásnak is megvan a technikai öltözéke, megvannak a kiegészítők, amikből sokminden kell, ha többnaposat mennek, kellhet sátor, kemping cuccok, ha elmennek hegyekbe, nem mindig tudnak itthonról tekerni, vinni kell kocsival, szállást kell foglalni, stb., stb.
És természetesen kinövik a használt 200 ezres aluvázas bringát, igényük lesz jobbra, drágábbra.
11
Hát mert ez nem annyi, hogy megveszed egyszer a bringát, aztán jólvan.
Kell cipő, sisak, ruházat minden időjárásra. Aztán egyre jobb dolgokat akarsz minél jobban belemész. Spd pedál, ahhoz cipő, mégsem jó a cipő, kell egy jobb cipő, ugyan ez a kör a sisakkal, ruhákkal, stb... Aztán meg már a bringát is kevésnek érzed, próbálod tuningolni, veszel új gumikat, egy jobb pedált, lecseréled a kormányt, elversz rá egy rakás pénzt. De végül rájössz hogy neked igazából egy carbon outi kell, szóval veszel egyet, de a régit is megtartod városi közlekedésre. Ekkor már két bringád van aminek fizetni kell az éves karbantartását, lánc csere, hátsó sor csere, évente egyszer nagygenerál, stb. De aztán már a karbon outi is túl nehéz, úgyhogy veszel hozzá könnyebb kerékszettet. Aztán rájössz, hogy igazából tök jó lenne néha lemenni az aszfaltról, ekkora veszek egy gravelt is, amivel pedig ugyan ezeket a köröket fogod lefutni... És így tovább és tovább... Így megy ez. :)
Én fillérre pontosan vezetem minden költésemet, a tavalyi évben a lakhatási és az étkezési kiadások után közvetlenül a harmadik helyen a bringázásra költöttem a legtöbbet. Csak középszerű cuccaim vannak, használt bringákat szoktam venni, és még így is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!