Mik a hátrányai az országúti kerékpározásnak mint hobbinak?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Először is nem vagyok outis, más drága outdoor hobbit űzök, de ha több időm, pénzem lenne, nem vetném meg az outizást sem. Így kívülről nézve szvsz ezek a hátrányai:
- Drága. Nagyon drága.
- Kellenek hozzá a jó utak, es lehetőleg nem brutálisan nagy forgalom. Ez sok helyen nem teljesül, keresni kell a jó útvonalat.
- Erősen időjárás függő, ha magashegyi hágókat akarsz megtekerni.
- Talán csak személyes, de nekem lenne hiányérzetem amiatt, hogy az aszfaltozott utakra vagyok korlátozva. Habár az is megoldható, hogy a hágóig országúti bringa, onnan hegymászás, de olyan osztrákot is láttam Facebook csoportban, aki sítúrával kombinálta tavasszal, bringaval vitte a lécet.
-Veszélyes. Súlyos balesetet lehet szenvedni, ha nem figyelsz elégge (az én hobbim nem kevésbé az).
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Hagyd a csudába a kerékpározást! Helyette inkább krokettez!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
1. Drága
2. Drága
3. Minél többet csinálod, annál drágább lesz (kopó alkatrészek, egyre jobb biciklit szeretnél, stb.)
Számomra más hátránya nincs. Ma már vannak olyan biciklik, amikkel a magyar utakon is lehet menni rendesen, sőt jobb foldutakra is le lehet merészkedni. Ha van radarod, tükröd, fel tudsz készülni a hülyékre.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Túl drága hobbi, ha minőségit szeretnél...
ráadásul magyar kerékpárutak nagyon szarok....
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
5: országútizni nem lehet kerékpárúton, néhány ritka kivételtől eltekintve. Eleve nálunk sok a gyalog- és kerékpárút, ahol a biciklis max 20-szal mehet, miközben a kezdő outis sebessége is inkább 30, mint 20. Szerencsére gyalog- és kerékpárutat nem kötelező használni (bár sok autós ezt nem tudja, mert jó hülyén eldugva van megfogalmazva a kreszben).
A forgalomban én azt tapasztalom, hogy az utóbbi 1-2 évben jelentősen javult a hozzáállás a biciklisekhez, legalábbis itt a nyugati országrészben. 1-2 hülye mindig van, de ritka aki nem tart oldaltávot. Sokat segít ha nappal is erős villogó lámpákkal közlekedik az ember, mert ha észrevesz az autós 2 km-ről, akkor nem kezdi nyomkodni a telefont, hanem felkészül az előzésedre. Inkább abból van gond, hogy nem számítanak gyors biciklisre, főleg lakott területen. Látja, hogy jön egy bicikli, de azt nem méri fel, hogy nem 15-tel jön, mint Mariska néni, hanem 40-nel és simán kikanyarodik elé.
4: ha van okosgörgőd, akkor annyira nem vagy időjáráshoz kötve, mert benn is tekerhetsz a lakásban. De nyilván még drágább lesz így (görgő 250k, zwift előfizetés 6k/hó)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
7:
Nem ritka kivétel nyugaton hogy lehet. Ausztriában simán mehetsz a főutakkal párhuzamos kerékpárosoknak és mezőgazdaságnak fenntartott tükörsima utakon, nyilván a fent a hegyekben a hágókon ott országút ott is.
A gyalog és kerékpárút nagyvárosokban nem hogy outizásra, de normális tempójú munkába tekerésre is borzalmas.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!