Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Miért lassabb az új trekking...

Miért lassabb az új trekking bicikli, mint a nagyon régi mtb?

Figyelt kérdés

Vettem egy gepida alb. 200 pro-t. Teljesen új. Azonban érezhetően lomhább lejtőn.


Lemértem mind a kettővel, ugyanaz a lejtő, 2x2 legurulás, nem tekertem bele, centire pontosan ott indultam és ott is álltam meg:

eredmény:

Új trekking, max._ 25km/h, átlag kb. 23 km/h

Régi mtb: max 31kmh, átlag kb. 28kmh.


Amit tudni kell:

Gepida 28-as kerék, vékonyabb gumi; 56cm, alu váz. Könnyebb, mint az MTB. Férfi váz.

Mtb.: Kisebb, acél váz, vastagabb kerék (26), 1000 éves bicikli, nehezebb, de kisebb. (nem mértem le, de szerintem de kb. 16-18 vázméret lehet).


A másik, hogy felfele, 2-1 sebességben lényegesen könnyebb volt tekerni az MTB-vel.


Nem tudom, számítana ennyit a nagyobb bicikli légellenállása?


júl. 22. 21:07
1 2 3
 21/26 A kérdező kommentje:

Igen, GPS volt, kettő különböző eszköz:

Telefon és Okosóra.

Igen, nem lesz pontos nyilvánvalóan, de a kettő eszközön is látható volt a különbség.


Viszont, megmértem a két bicikli tömegét, és úgy tűnik, a trekking bicikli a nehezebb 3kg-val, nem az mtb. Ami tök furcsa, mert sokkal könnyebbnek tűnik, ha felemelem, mint az Mtb.

júl. 25. 16:13
 22/26 anonim ***** válasza:

Akkor most pont fordítottja a helyzet a tömeg szempontjából annak amiről eddig vitatkoztunk.

A trekkingen valószínűleg felegyenesedettebb testhelyzetben vagy, így kedvezőtlenebb a légellenállás. Ott a csomagtartó, sárvédő, miegymás, amik szintén nem kedveznek a légellenállás szempontjából. A nagyobb átmérőjű kerék nehezebben gyorsul, nehezebben lassul, a sebességet viszont könnyebben tartja, de itt ugye gyorsulásról van szó. Szerintem ezek között kell keresni valahol a választ.

Viszont messzemenő következtetést egy rövid szakasz alapján nem lehet levonni. Lehetnek szakaszok ahol a trekking a nyerő, máshol meg a monti. De a trekking szerintem eleve nem a sebességről és a teljesítményről szól, sokkal inkább egy arany középút a kényelem, praktikum és a hatékonyság között.

júl. 25. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/26 anonim ***** válasza:
De még mindig nem tudjuk mekkora lejtésű és milyen hosszú az a lejtő??
júl. 25. 22:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/26 A kérdező kommentje:

Az applikáció szintemelkedésnek 20,6m -et ír (amikor visszatekertem).

A hossz pedig kb. 750m lehet.

júl. 26. 09:34
 25/26 MGéza ***** válasza:
A súly továbbra sem számít. Viszont a monti kisebb, alacsonyabban ülsz, plusz jobban rádőlsz ami szintén a légellenállási tényezőt javítja. A 26-os kerék meg könnyebben felgyorsul. Nyilván ha síkon meghajtod akkor is érzed hogy a trekkinget nehezebb megindítani, de a sebességét is könnyebben tartja.
júl. 28. 12:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/26 anonim ***** válasza:
Hát én nem igazán értem ezt a lejtős dolgot, de kipróbáltam. Az északi vasúti híd budai lehajtóján egy 28-as, 37-es kerekű, aluvázas, városi-túra bringával 30-ig sikerült legurulni, de lett volna több is, ha a "lassító berendezésem" pengébben működne, ami miatt nem szerettem volna beszáguldani a leérkezési ponton a keresztező autóforgalomba...:) :(
júl. 28. 13:36
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!