Miért lassabb az új trekking bicikli, mint a nagyon régi mtb?
Vettem egy gepida alb. 200 pro-t. Teljesen új. Azonban érezhetően lomhább lejtőn.
Lemértem mind a kettővel, ugyanaz a lejtő, 2x2 legurulás, nem tekertem bele, centire pontosan ott indultam és ott is álltam meg:
eredmény:
Új trekking, max._ 25km/h, átlag kb. 23 km/h
Régi mtb: max 31kmh, átlag kb. 28kmh.
Amit tudni kell:
Gepida 28-as kerék, vékonyabb gumi; 56cm, alu váz. Könnyebb, mint az MTB. Férfi váz.
Mtb.: Kisebb, acél váz, vastagabb kerék (26), 1000 éves bicikli, nehezebb, de kisebb. (nem mértem le, de szerintem de kb. 16-18 vázméret lehet).
A másik, hogy felfele, 2-1 sebességben lényegesen könnyebb volt tekerni az MTB-vel.
Nem tudom, számítana ennyit a nagyobb bicikli légellenállása?
Nehezebb, de nem jelentősen. Nincs Pontos adatom, de kb. 1-2 kg-val lehet nehezebb a régi mtb.
Viszont a sebesség különbség meg 6km/h, a trekkinghez képest majdnem 30% a különbség. De nem 30%-kal nehezebb az Mtb. Vagy ez nem egyenesen arányos?
Általános iskolás fizika az is, hogy a tehetetlenség miatt kiesik a tömeg a képletből. (Galilei kísérlete)
Trekkingen szinte függőleges házzal ülsz, montin kicsit előre hajolsz. Főleg a régebbi montikon. Tehát trekkingen van a legnagyobb légellenállásod.
Montin 25 km/h-tól érezhető a légellenállás.
Nem tudom, hogy mit nevezel 2-1-nek. Számold meg fokszámokat, ahol fut a lánc ilyenkor és azt, azokat írd le!
Hogy lehet 70ig gyorsulni biciklivel?
40-nél már imbolyog alattam.
Felfújják tisztességesen a gumit.
Tutira nincs szembejövő forgalom.
Van térképük, tudják a pályát előre.
Hátszél és ahol csak lehet tekerik lefelé is.
Összemennek kicsire, begolyózódnak.
Csak tipp:
1: Az MTB-n alacsonyabban ülsz, ami kisebb légellenállást eredményez.
2: A 26-os kerék nagyobb fordulatszámot ér el, könnyebben gyorsítható.
Egyébként a tehetetlenségi nyomaték is ezt mondja:
Vegyünk egy A és egy B tárcsát, melyek tömege egyenlő
Vegyünk egy A és egy B tárcsát, melyek tömege egyenlő. Az A tárcsa sugara legyen nagyobb, mint B sugara. Feltételezve, hogy a tárcsák anyaga homogén és vastagságuk azonos, nehezebb felgyorsítani (azaz a szögsebességét növelni) az A tárcsát, mivel tömege átlagosan távolabb van a tengelytől. Azt mondjuk, hogy A tehetetlenségi nyomatéka nagyobb, mint B tehetetlenségi nyomatéka.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!