Most komolyan ne vegyek mountain bikeot csak mert "nem városra tálálták ki"?
Világ életemben montim volt, a jelenlegi több mint 10 éves, úgy döntöttem lecserélem egy teleszkópos (a mostanin az sincs), új montira. Erre a boltban kikérdezett az eladó mire használnám, mennyit meg ilyenek és közölte hogy a mtb nem erre való ő városi biciklit ajánl.
Há bazze.
Alapból nem tetszenek a városi, trekking meg hasonló biciklik. Mindig montis voltam. Ez tetszik. Meg mi az hogy nem erre való? Persze tudom kifejezetten mire való egy-egy fajta kerékpár de ez olyan mint az autó... aki csak városban használja annak pici, keveset fogyasztó, lehetőleg elektromos stb stb kis akármit ajánlanának. Ettől még ha az nem tetszik valakinek, ha minden nap undorral ülne bele/fel rá akkor mi értelme az egésznek? Semmi.
Nem olvadtam el a többi választ, látom hogy van már sok, úgyhogy ha ismétlés lenne amit írok, ne haragudj.
Szóval általánosságban én mára megtanultam, hogy ha határozott céllal megyek egy boltba, akkor nem szabad hallgatni az eladóra, aki egxébként nem biztos hogy érti, felfogja a motivaciódat. Régebben volt hogy lebeszéltek az eredeti koncepciómról, és mindig csak megszívtam vele. Még kimondottan szakosodott sportboltban is szívtam emiatt (pl. hegymászó felszerelésnél).
Másrészt én is használtam anno MTB-ot városi vagy országúti közlekedéshez, bár most trekkinggel tekerek városoban. Az enyém sem volt anno teleszkópos, de első teleszkóp szerintem tud lenni hasznos városban, trekkingeken is van egyébként.
Nyilván veszítesz vele annyit, hogy a szélesebb kerék, gumi nem annyira hatékony mint a trekking vagy országúti kereke, illetve trekkinghez képest alapból felszereletlenebb egy MTB, de ezeket a kiegészítőket meg tudod venni, sárvédő például nagyon hasznos városban ha nem eleve ruhaváltással mész valahová.
De egyébként én azt mondom, olyan biciklit vegyél, ami neked tetszik, nem kell feltétlenül városba városi, trekking vagy országúti kerékpár.
Hogy egy példát mondjak hasonlóra, én télen és esőben béleletlen túrakabátot használok kerékpározásra, nem kerékpáros kabátot, mert jobban bevált, annak ellenére, hogy nem kerékpározásra, hanem túrázásra tervezték (egy ugyanilyen van túrázásra is).
6:
Ha edzésre használod es X órányi időt tudsz tekerni egy héten, akkor nincs jelentősége a "pazarlásnak", mert annyi, hogy mondjuk 20%-al kevesebb km-t mentél, de a szervezetednek ugyanakkora edzésmennyiséget jelentett.
Ha munkába járáshoz vagy általános közlekedésgez használod, akkor kérdés hogy mi a prioritás, hogy mondjuk jobb ha 40 helyett 30 perc alatt érsz be, vagy irreleváns, mert 40 perc mozgásra amúgy is szükséged van.
Egyébkét nekem trekkingem van és szenvedős vele terepen haladni.
Vegyél montit ha azt akarsz. Nem kell ebből ekkora cirkuszt csinálni. Ha az eladó nem akar neked eladni egy montit, akkor átmész a következő boltba. Az ő baja hogy nem ott hagyod a pénzedet.
Senkit nem érdekel hogy hogyan és miért akarsz szenvedni montival a városban.
De ha ennyire nagy kínlódás az életed írj róla blogot, vagy csinálj youtube csatornát... minden ingyenélő mihaszna ezt csinálja manapság, te miért ne állhatnál be ebbe a sorba? :D
Pedig értékelhetnéd,hogy egy lelkiismeretes eladót találtál aki nem csak hozzád baxa bringát,hogy: nesze paraszt tekerj ba+!
Hanem megprobál a célodnak megfelelő bringát ajánlani.
A kérdező olyat vesz, amilyet akar, akár camping bringát is, ha az a szíve csücske. Élet meg az előtt is volt, hogy megjelentek a mountain bike-ok, tekertek az emberek a tanyabájkokkal meg a versenybringákkal. Aztán jött a csoda, a csilli-villi, szivárvány színeiben pompázó monti és hirtelen mindenki azt vett, mert hát olyan szíííp. Csak az nem érdekelt senkit, hogy nem véletlenül az a neve, ami: "hegyi kerékpár". Nos, sokan azokkal küzdenek azóta is a piacra bevásárolni, mert mondjuk ki sem próbáltak mást.
Persze, ma már jóval nagyobb a választék kerékpár típusokból, mindenki megtalálhatja a céljainak megfelelőt, de ha valaki ragaszkodik az általa megszokotthoz, hát vegyen azt, nincs ezzel semmi baj. Vagyis, mondjuk hogy ez az ő baja.
28:
Mikor elkezdtek Magyarországon elterjedni a montik, akkor egyrészt azokhoz a bringákhoz képest, amik a lakosságnak voltak, előrelépést jelentettek, mert azok nagyrészt váltó nélküli, baromi nehéz és semennyire sem ergonomikus tanyabike-ok voltak, vagy valami kemping, tacskó, meg társai, ezekhez képest egy Tesco-s MTB 18 sebességes váltóval, 26-os kerékkel, gagyi alkatrészekkel és teleszkóp nélkül maga volt a megváltás. A 90-es években ráadásul itthon "city bike" néven futottak gyakorlatilag ugyanolyan alsókategóriás MTB-ok, csak városi felszereltséggel, tehát ugyanúgy 26-os kerék, széles gumik, MTB váz, csak volt rajtuk gyárilag lámpa, csomagtartó, sárvédő, stb.
Országuti bringája azelőtt és akkor is csak nagyon keveseknek volt, most sem olcsók, de akkor a többségnek elérhetetlen volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!