8 km/h szembeszélbe miért ilyen nehéz tekerni?





" Három tárcsa esetén érdemes a középső tárcsát használni, és induláskor, gyorsuláskor, vagy akár emelkedő-lejtő során a hátsó váltó segítségével megtalálni a megfelelő sebességet. A középső tárcsa használata azért előnyös, mert így a váltó és a lánc kevésbé van kitéve a keresztbe váltás veszélyének.
Keresztbe váltásnak azt nevezzük, amikor az első és a hátsó váltó esetén is a nagy vagy kis tárcsa-fogaskerék kombinációját használjuk. Ilyenkor a lánc keresztben áll az adott tárcsa és a fogaskerék között, ezért feszül és idő előtt meghibásodhat.
Az első váltón a kis tárcsára váltás akkor indokolt, ha emelkedőre tekerünk fel, míg a nagy használata gyorsításnál tekinthető jó választásnak.
Három tárcsás bringa esetén két stratégia alkalmazása közül a legpraktikusabb választani:
1. Az első váltón a középső tárcsát használni, és csak a hátsó váltó fogaskerekeivel szabályozni az aktuális sebességet.
2. A hátsó váltón a középső fogaskerekek egyikére váltani, és az első váltó kis és nagy fogaskerekei által megtalálni a megfelelő sebességet. "
( [link] )





15. Nem mindegyik váltóállás kombinalható bármelyikkel.... ezért parasztvakítás h 21 v. 24 sebesseges a bicaj...
Az első 1eshez kb a hátsó 1-3 jó,
A 2eshez 3-5
A 3ashoz 5-7





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!