Mennyire kínos ("ciki", csak ezt a szót nem szeretem használni) kissé rozzant bringával járni?
Vásárlásokhoz és rövid utakra használom, kosárral.
Kissé zörög-nyikorog-nyekereg, de kényelmes, könnyű és gyors.
Van egy trekkingem is kirándulásokhoz (az sem "csúcskategória"), de szívesebben használom a rozzantat.
Egy ismerős megkérdezte, miért ezzel a sz@rral járok?
Nos, a fentebb írt tulajdonságai miatt, meg ezt talán nem nagyon akarnák ellopni.
Engem nem zavar, hogy 30-40 éves és "rozzant", és szerelőn kívül nem szoktam lesújtó pillantásokkal találkozni (vagy csak nem veszem észre..:) )
" A "30-40 éves" és a "könnyű és gyors" eléggé ütik egymást. "
Alu-vázas és virsli-kerekes városi, 6 sebességes. Könnyebb és fürgébb, mint az acélvázas trekkingem. Ez van.:(
10-es: A kanyarban sem vagyok az ilyenekhez.:)
Köszi!
"Alu-vázas és virsli-kerekes városi..."
Akkor viszont nem 30-40 éves. Inkább 25 éves lesz. A 90-es évek végén egy alu váz kb. olyan volt, mint 5-10 éve egy karbon.
Kettler. Tudtommal az elsők közt voltak alu-vázban. Ettől függetlenül egyszerűen sz@r.:(
Volt előtte egy egyszerű (de nagyszerű :) ), 7 sebességes, acélvázas szintén városim, túráztam is vele, az még 30 évesen is kenterbe verte volna minőségben, de addigra sajnos pont ellopták.
Legközelebb inkább másik szervízbe viszem.
Megjegyzem, mikor a trekkinggel gurultam be ugyanoda oda egy minimális beállításra, azt lelkesen megcsinálták pár perc alatt és még pénzt sem kértek érte... Pedig az sem új darab, kb. 10 éves, de jó állapotú. Tény, hogy a két bicaj közötti különbség műszakilag így is zongorázható.:(
Úgy döntöttem, a régivel inkább nem fárasztom a szerelőket, tisztítgatom, megolajozom, meghúzok csavarokat ha kell és addig járok vele, amíg szét nem esik. Amit egyébként kicsit sajnálnék, mert tulajdonképpen szeretem.:)
Amelyik válaszoló a kerékpár élemedett korában kételkedett, íme a bizonyíték:
" A könnyű kerékpárgyártás úttörőjeként a KETTLER Alu-Rad 1978 óta képviseli a „Made in Germany” minőséget. Mi kifejlesztettük és összeállítottuk az első alumínium kerékpárt. "
" A hagyományos, nehéz acél használata helyett, amely az ipari szabvány volt, ő volt az első gyártó, aki alumínium kerékpárt dobott piacra. "
Az aluminium ötvözetek is sokat fejlődtek. Az első hegesztett alu vázak anyagai a használat során a rázkódás, és az egyéb mechanikai igénybevétel hatására pár év alatt felkeményedtek és főleg a hegesztések hőhatás övezetében el is törtek.
Aztán készültek olyan vázak, ahol az acél muffokba mindenféle csodaragasztókkal rögzítették az egyenes csöveket. Aztán voltak az olcsó alu vázak, amik nehezebbek voltak, mint a hasonló teljesítményű "vas" társaik. ez volt úgy a 90-es évek közepéig. És aztán lettek a valóban masszív alapanyagok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!