Lehetne a szélcsatornás tesztek legalább egy részét CFD-vel helyettesíteni a felsőkategóriás biciklialkatrészek tervezésénél?
"Minden generációnál leírják, hogy hány százalékkal lett merevebb."
éppenséggel egy olyan fogalmat, aminek nincs igazi egyetlen mérőszáma, marha jó lehet reklámban csűrni-csavarni.
De azért a légellenállást lehet.
Amúgy az autók sok szempontból éppen hogy generációról generációra puhulnak.
Gyűrődő zóna, gyalogosvédelem stb.
*De azért a légellenállást lehet.
Mármint megadni mérőszámmal.
Együtt a rugalmassággal, a kettőből melyik-melyik milyen értelemben és irányban. :)
Szóval önmagában a "merevebb" nem sokat mond, legfeljebb potenciaproblémáknál.
"Amúgy az autók sok szempontból éppen hogy generációról generációra puhulnak."
Csak az a rész nem ott van, ahol számít a merevség.
Bringánál nagyon jól lehet érezni a merevségból adódó gyorsíthatóságot.
Az aero kicsit olyan, mint amikor veszek egy 30 grammal könnyebb nyeregcsövet, de híztam 7 kg-ot. Elvben számít, a gyakorlatban... nem a bringa-bringa közötti különbség dönt.
Gyakorlatban is számíthat egy 100+ kilométeres versenyen az az akár több perc, amekkora különbséget van egy 30éves alapabb bicó, és egy mostani csúcs között. Mind aero, mind súly, mind merevség, mint váltások sebessége, lendületvesztés mérséklése terén.
Simán jelenthet helyezéseket amatőr versenyeken is. A győzelmet azért nem ez fogja eldönteni, mert aki a győzelemért mehet, annak van olyan bringája is, a profiknál pedig mindenkinek.
Bár megjegyzem,
most olvastam egy anonim profitól egy könyvet, ahol azt írja, hogy nem egyszer fordult már elő olyan, hogy nem megfelelő termékek miatt, amit pl. reklám miatt használni kellett, veszítettek időt, főleg gumik viselkedése esőben témában.
"Csak az a rész nem ott van, ahol számít a merevség."
Az meg nem sok helyen kell. Futómű-felfüggesztésnél meg fejtetőre borulásnál.
Ismétlem, a merevség egy eléggé képlékeny fogalom, ha élhetek ezzel az oximoronnal.
Konkrétan például egy kerékpárváznak merevnek kell lennie a váz hossztengelye mentén, hajlás-csavarodás ellen, de közben rugalmasnak lennie függőleges irányban a kerekek és ülés, kormány közt, hogy ne rázza ki a lelked.
Az aluváz, főleg egy 7000-es sorozat. Az merev. Minden irányban. Potyog is a fogtömés, ha nem rugalmasítasz máshol.
Szóval ez egy eléggé kétélű fogalom, a merevebb = jobb nem igaz általánosan. Kocsin, bringán sem.
"Az aero kicsit olyan,..."
Tényleg ez is attól függ, hol.
Például a küllők légellenállásában rejlő különbség tényleg hatalmas.
Amatőrnél is jelentős.
De mondjuk egy hobbibringásnál a csepp keresztmetszetű kulacs és a kerek közti különbség sehol nincs ahhoz képest, hogy mondjuk bringás mezben ültem fel vagy kapucnis kabátban.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!