Lehetne a szélcsatornás tesztek legalább egy részét CFD-vel helyettesíteni a felsőkategóriás biciklialkatrészek tervezésénél?
@10 Bocs, Wadmalac, de most először ment a piros valamelyik kommentedre. Többször olvastam már hasonló témájú hozzászólásaid, és
úgy látom, neked itt még eléggé be vannak ragadva dolgok a tíz évvel ezelőtti szinten a kerékpározás aerodinamikájával kapcsolatban.
Igen, fontos, hogy a sérülések könnyen tisztíthatóak legyenek,
de már régóta tudjuk, hogy milyen rengeteget számít ez a sok apróság egy versenyen. Pl. a speci szélcsatornás tesztjei alapján konkrétan 1 perc(!!!) volt a különbség negyven kilométeren, azonos teljesítménnyel, szőrős és szőrtelen láb között.
Ez nekem tényleg új.
Viszont helyből böki a szemem valami.
Éppen, mert azt írja, hogy a kar szőrössége meg nem számított. Pedig felületre az kábé a láb fele, szóval ha a láb egy percet számít, a kar miért csak egy másodpercet?
Szóval arra hajlok, hogy a különbözet nem légellenállási, hanem dolgozó izom hőmérséklettel, hűtéssel és így teljesítőképességgel kapcsolatos, nem légellenállással.
Nem írja, hogyan mérték azt az időkülönbséget, hogy tulajdonképpen tényleg mérhetően légellenállás-érték különbség volt-e az ok.
A versenyzőnek persze tökmindegy, hogy milyen módon használ egy percet, a lényeg, hogy használ. Csak jelen témánkban nem mindegy.
Ugyanakkora volt a teljesítmény mindegyik esetben.
A kar is számított néhány másodpercet, írták is. Ha belegondolsz, hogy általában kisebb szögben, mennyivel kisebb felületen éri az ált.
jóval kevésbé erős szőrt a szél, ez teljesen reális.
Legyen.
:)
De ha egy amatőr bringás áll neki légellenállás miatt lábat borotválni, azért továbbra is csöndesen kiröhögöm.
Főleg, ha 36 kerek küllős gurigákon hajt. :)
Pedig KOM vadászatnál fontos lehet. Nem egy helyen a környéken simán múlik ennyin egy-egy hosszabb szakaszon. Már akinek fontos ez.
És mennyibe kerül egy ritkított lapos küllős kerékszetthez képest
a borotva és a borotvahab ára?:D Ez sem mellékes.
"És mennyibe kerül egy ritkított lapos küllős kerékszetthez képest
a borotva és a borotvahab ára?:D Ez sem mellékes."
Tutira olcsóbb. :)
És az ár-érték viszony azonos.
A küllők teszik ki a bringa légellenállásának a kétharmadát.
Telikerékkel, három küllős első kerékkel és aero vázzal, ha mindent leborotválsz magadról, akkor hamarabb érkezel meg, minthogy elindulnál.
Lehet ebben is hinni. :)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!