Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Lehetne a szélcsatornás...

Lehetne a szélcsatornás tesztek legalább egy részét CFD-vel helyettesíteni a felsőkategóriás biciklialkatrészek tervezésénél?

Figyelt kérdés
2021. jan. 10. 13:51
1 2 3 4
 11/40 A kérdező kommentje:

@10 Bocs, Wadmalac, de most először ment a piros valamelyik kommentedre. Többször olvastam már hasonló témájú hozzászólásaid, és

úgy látom, neked itt még eléggé be vannak ragadva dolgok a tíz évvel ezelőtti szinten a kerékpározás aerodinamikájával kapcsolatban.

Igen, fontos, hogy a sérülések könnyen tisztíthatóak legyenek,

de már régóta tudjuk, hogy milyen rengeteget számít ez a sok apróság egy versenyen. Pl. a speci szélcsatornás tesztjei alapján konkrétan 1 perc(!!!) volt a különbség negyven kilométeren, azonos teljesítménnyel, szőrős és szőrtelen láb között.

[link]

2021. jan. 12. 15:04
 12/40 Wadmalac ***** válasza:

Ez nekem tényleg új.


Viszont helyből böki a szemem valami.

Éppen, mert azt írja, hogy a kar szőrössége meg nem számított. Pedig felületre az kábé a láb fele, szóval ha a láb egy percet számít, a kar miért csak egy másodpercet?

Szóval arra hajlok, hogy a különbözet nem légellenállási, hanem dolgozó izom hőmérséklettel, hűtéssel és így teljesítőképességgel kapcsolatos, nem légellenállással.


Nem írja, hogyan mérték azt az időkülönbséget, hogy tulajdonképpen tényleg mérhetően légellenállás-érték különbség volt-e az ok.


A versenyzőnek persze tökmindegy, hogy milyen módon használ egy percet, a lényeg, hogy használ. Csak jelen témánkban nem mindegy.

2021. jan. 12. 15:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/40 A kérdező kommentje:

Ugyanakkora volt a teljesítmény mindegyik esetben.

A kar is számított néhány másodpercet, írták is. Ha belegondolsz, hogy általában kisebb szögben, mennyivel kisebb felületen éri az ált.

jóval kevésbé erős szőrt a szél, ez teljesen reális.

2021. jan. 12. 15:32
 14/40 A kérdező kommentje:
Ja, és az egyre hosszabb ujjú, aero anyagú bringás mezekről se feledkezzünk meg.
2021. jan. 12. 15:33
 15/40 Wadmalac ***** válasza:

Legyen.

:)


De ha egy amatőr bringás áll neki légellenállás miatt lábat borotválni, azért továbbra is csöndesen kiröhögöm.

Főleg, ha 36 kerek küllős gurigákon hajt. :)

2021. jan. 12. 15:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/40 A kérdező kommentje:

Pedig KOM vadászatnál fontos lehet. Nem egy helyen a környéken simán múlik ennyin egy-egy hosszabb szakaszon. Már akinek fontos ez.

És mennyibe kerül egy ritkított lapos küllős kerékszetthez képest

a borotva és a borotvahab ára?:D Ez sem mellékes.

2021. jan. 12. 16:41
 17/40 Wadmalac ***** válasza:

"És mennyibe kerül egy ritkított lapos küllős kerékszetthez képest


a borotva és a borotvahab ára?:D Ez sem mellékes."


Tutira olcsóbb. :)

És az ár-érték viszony azonos.

A küllők teszik ki a bringa légellenállásának a kétharmadát.

2021. jan. 13. 07:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/40 anonim ***** válasza:

Telikerékkel, három küllős első kerékkel és aero vázzal, ha mindent leborotválsz magadról, akkor hamarabb érkezel meg, minthogy elindulnál.

Lehet ebben is hinni. :)

2021. jan. 13. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/40 A kérdező kommentje:
Azt nem, de hogy egy felsőkategóriás időfutambringán adott táv adott idő alatt való megtételénél adott esetben sprórolhatsz akár ötven százaléknyi teljesítményt is egy régi, sima outihoz képest, az tény.
2021. jan. 13. 10:27
 20/40 Wadmalac ***** válasza:
Hát ha ötvenet nem is, de sokat, az biztos.
2021. jan. 13. 10:28
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!