Fogyasztóvédelem - 10 ezer Ft alatti műszaki termékekre tényleg nincs garancia? És 10 ezer Ft felett?
Vettem egy power bankot, és az eladótól kérem a garanciajegyet, erre kötli, hogy az nincs, mert 10 ezer Ft alatti termékekre úgysincs jótállás (nem tudom, garancia és jótállás között mi a különbség, ez is tény).
így csak egy számlát kaptam.
na de mondom neki, hogy oké, csak ez 10.650,- FT, azaz felette van, erre legyint, és azt mondja, az már mindegy.
Mi az h mindegy ????
Valaki jártas ebben? ilyenkor tényleg megteheti, hogy nincs rá semmiféle garancia, jótállás? és azzal bíztatott, hogy de úgyse hoztak még vissza egyet se, és az a helyzet h én meg pont visszavinném, mert nem működik.
Valaki világosítson fel lécci, köszi
ezek szerint termékfüggő? határozottan emlékszem h nemrég még adtak külön garanciajegyet is máshoz. és az se volt sokkal drágább, 16 ezer körül.
ahogy olvasom, akkor ez megint olyan h ha akarom így, ha akrom úgy értelmezem ... hát nem tudom, nekem kicsit ellentétes a tapasztalatom, sokkal inkább azt látom h ma nálunk az "egyszer szedjuk le azt csá"- féle gyakorlat működik, és mehetsz vissza, baromira nem érdekli őket h elégedett vagy-e vagy sem, csak hogy besöpörjék a lóvét.
szal te akkor jó boltokban járhatsz ...
Aki meg lonkelte a figyasztóvédelmet, köszi, de ez a másik, amit nem értek, mi van nálunk. kb fél éve se egy kamerával volt bajom, megjavítani , kicserélni nem voltak hajlandók, írtam a fogyasztóvédelemnek, azok meg azt írták, hogy nem az ő kompetenciájuk, hanem ez polgári peres ügy, tehát indítsak pert.
én nem tudom, mi folyik nálunk, de akkor mégis minek vannak?
ezt most olvastam másik kérdésnél:
"Ha a vásárlástól számítva eltelt már 3, illetve 14 nap (rendelési módtól függően) a meghibásodásig, a bolt nem adja vissza a pénzt és nem cseréli helyben (kivéve, ha erre külön garanciát vállalt), hanem elküldi a szervizbe. A szerviznek törekednie kell arra, hogy 15 napon belül megjavítsa a terméket, de a törvény nem ír elő konkrét teljesítési időpontot.
A pénzedet akkor kaphatod vissza, ha nem képesek megjavítani a terméket és kicserélni sem tudják ugyanolyanra, mert mondjuk nem beszerezhető. Ekkor vissza kell adniuk a pénzt (a levásárlást nem ismeri a jog), egyéb esetben meg kell várnod, amíg megjavítják."
na oké, ez így bizonyos termékeknél működhet, na de ezt speciel még csak szétszedni se lehet, ezt nem lehet javítani. Lítium-cellák, ráolvasztva a műanyag és ennyi, szét se lehet szedni. nem tudom, ilyenkor mit tudnak ráfogni javításképpen ...
nekem ez jó lenne:
"14 napos elállási határidő határidők Internetes vásárlás esetén a fogyasztó a termék kézhezvételétől számított 14 naptári napon belül jelezheti elállási szándékát a kereskedő felé, melyet indokolni nem köteles."
meg tudjátok mondani, hogy és olyan esetben internetesnek minősül, ha neten adom le a rendelést, meghozzák a kért árut, de átvétel már az üzletben van és ott akkor fizetem és akkor kapok számlát? ez így internetes vagy sem?
további szépség h a számla nem is arra a njapra van kiállítva mint amikor kifizettem, hanem 3 nappal korábbra, tök jó ez is, de hát egyre jobban gondolom h pontosan tudják ők, mekkora szemetet adtak el ...)
köszi, ez hasznos volt, csak sztem még mindig nem elég egyértelmű a helyzet.
"Míg az interneten vásárló csak azt a korlátozott információt szerezheti meg, melyet a kereskedő a termékkel kapcsolatban közöl. Az, hogy az interneten vásárló, de a terméket személyesen átvevő fogyasztót is megilleti az elállási jog abból következik"
+
ivel távértékesítés esetén a fogyasztó nem tekintheti meg az árut a szerződés megkötése előtt, elállási jogot kell biztosítani számára. Ezen információhiány kompenzálása érdekében biztosítja a jogszabály az elállás jogát, amelyet a teljesítés módjától függetlenül – akár személyes átvételről, akár postai, illetve egyéb kiszállításról van szó – az átvételtől számított 14 napon belül gyakorolhat a fogyasztó.
>>>> OK, de jöhet azzal a kereskedő, hogy ott az átvételkor az üzletben megnézhettem, kipróbálhattam (most petrsze ez gyakorlatilag kivitelezhetetlen, de lényeg h nem tér el a hagyományos vásárlástól).
mert akkor tiszta lenne a kép. ha előre ki iis fizetném és tényleg csupán átvételről lenne szó. de én interneten rendeltem meg, azonban a kifizetése az üzletben, átvételkor történt.
és erre utaló történetet, szabályt meg nem olvasok sehol.
na oké, ma kiderül, bár kétlem h könnyen menne ...
köszi még egyszer!
"Kérdés: Interneten rendeltem egy notebook-ot, de a személyes átvételt választottam. Ilyenkor is élhetek az elállási jogommal?
Válasz: Igen. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § (1) bekezdése alapján lényegtelen, hogy személyes az átvétel, vagy futár szállítja ki a notebook-ot, ugyanis a lényeg az, hogy a szerződés távollévők között jött létre, így alkalmazható a fenti rendeletben deklarált elállási jog."
szal igen, csak arról nem ír, hogy a fizetés módjának megtörténte hogy és mint értelmezendő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!