Lenne értelme a fogyasztóvédelemhez fordulni?
10 hónapja vettem a Deichamnn üzletben egy Nike cipőt, 36 ezer forintért.
Ennyi idő alatt az orra,pontosabban az orrának a teteje szétszakadt, és egy hatalmas lyuk lett rajta.
Ráadásul csak a bal cipőn. (én pedig jobb kezes/jobb lábas vagyok, tehát nem azért mert nem rendeltetésszerűen használtam, hisz ebben az esetben valószínűleg előbb jött volna szét a jobb pár)
Na mindegy, nem is ez a lényeg, a Deichammn 6 hónapig vállalt rá cseregaranciát, utána már csak talprepedés esetén javíttatják.
Tehát vizsgáltassam be saját költségen, Dunakeszin, ami további 5800 forint volt (plusz útiköltség de az már elenyésző)
Természetesen, -mi más?!-, lett az eredmény, minthogy nem rendeltetésszerűen használtam. (végigolvastam a cipő összes papírját, és nincs ráírva,hogy mire/mennyi ideig használhatom konkrétan ezt a cipőt -de egyértelmű,hogy nem futballcipőnek használtam, meg nem is a disznóólat ganéjoztam ki vele)
Iszonyatosan felháborít,hogy végeredményben közel/durván 50 ezer forintért van egy szakadt cipőm, és az én hibám.
A szar kínai cipőim 1 év után szakadnak szét, igaz azok mind 5 ezer forintba kerültek, és nem is vártam tőlük többet.
Éreztem,hogy nem nyerhetek, de annyira egyértelműen látszik,hogy nem rajtam múlott a szakadás...tiszta,"karbantartott" cipők,10 hónap alatt még soha egy cipőm sem ment szét ilyen mértékben, én ilyet még nem is láttam.
Nagyon mérges vagyok, és már nem is a pénz érdekel, de úgy érzem,hogy tennem kéne még valamit azon kívül,hogy soha a büdös életben nem vásárolok többet ennél a cégnél.
Ilyenkor a fogyasztóvédelem, esetleg bármi más szervezethez nem lehet fordulni?
Mindenről minden papírom megvan.
Szerintem nem érdemes.
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
Ez sajnos letelt. Más alappal védhető jogcím nem jön szóba (a termékszavatosságra gondoltam, de ott külön szabály vonatkozik a hibára), a fogyvéd meg nem tud ezzel mit kezdeni.
2 év garanciával hirdetik a cipőiket, de a hátralévő 1,5 évre ők találják ki,hogy mi az amit javítanak,mi az amit nem.
(tehát ha talprepedés lett volna,akkor gondolom azt mondja,hogy pont arra nem vonatkozik a javítás)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!