Szerintetek is emelni kéne a matematikaórák számát az általános és középiskolai tantervben, valamint középiskolában is tiltani kéne a számológép használatát?
"Nem értem ezt a sok reálost, akik szerint a magyar meg történelem hülyeség és értelmetlen."
Mert nem önmagában az irosalom vagy a történelem a hülyeség. A verselemzés, amikor olyanokat kell belelátni a versbe, ami nyilvánvalóan benne sincs, na az a hülyeség. Egyszerűen nincs szükség heti 3 irodalomórára. Heti 1 irodalomóra bőven elég lenne, helyette lehet a többi tárgy óraszámát emelni. Nálunk a magyar volt a legstresszesebb óra, teljesen fölöslegesen (felelés, fogalmazásírás dettó hülyeségből stb.) Akit érdekel úgy is elolvassa, akit nem az meg nem. Én is olvasok szépirodalmat - magamtól, de nem úgy, hogy rámerőltetik. Adyval és József Attilával kínozni meg főleg kár bárkit is.
Ne is mondd, a verselemzéstől a mai napig feláll a hátamon a szőr... Írd le, fiam, a véleményedet és az érzéseidet a verssel kapcsolatban, légy önálló és eredeti, de ha mást mersz írni, mint amit lediktáltam, egyes.
Meg a történelem. Tele lenne tiszta érdekes és máig jelentős részletekkel, ehelyett megtanulja szegény diák, hogy isz. hatvanba Kuthya gróf háromszólamút fingott. Hát durva izgalmas.
Mondjuk a matektanárok némelyikét is rúgnám úgy seggebe - kismillió egyenlet vergődése, halálosan unalmas. Inkább sok-sok szerkesztés, kombinatorika, gráfelmélet, és igen lényeges a statisztika. Tele izgalmas (és megfogható) feladatokkal.
A verselemzés erőltetése valóban ökörség, de ebből nem következik az, hogy a heti három irodalom óra helyett elég egy. Így is annyi a műveletlen fráter, hogy iszonyat. Nem véletlenül írnak sokan "muszály"-t a "muszáj" helyett, és "elfogok menni"-t az "el fogok menni" helyett. Nem értik a saját anyanyelvüket sem. Olvasni kéne. Ahhoz pedig nem elég a heti egy irodalom óra, viszont nagyon át kéne struktúrálni, mert az hajmeresztő, hogy ma valaki a magyar érettségin 50%-ot el tud érni anélkül, hogy bármit tudna a magyar irodalomról.
"Heti 1 irodalomóra bőven elég lenne, helyette lehet a többi tárgy óraszámát emelni."
Más ugyanezt mondja a matekra, történelemre, fizikára, biológiára, földrajzra, nyelvtanra meg minden másra. Akkor mi a fenét akarsz tanulni?
Én fizika tagozatra jártam gimibe és a sok matek és fizika mellett simán volt heti három (volt, amikor négy) irodalom óránk, heti két töri és heti négy idegen nyelv. Egyáltalán nem bántam meg. Csupán azzal, hogy figyeltem órán, ma sokkal többet tudok mint a korosztályom túlnyomó része.
Ady és József Attila alap. A XX. század különben is negyedik osztályos anyag, egy 18 évestől meg már elvárható annyi komolyság és gógyi, hogy felfogjon valamit ennek a két költőnek a munkáiból.
Egyes tanárok pályára való alkalmatlansága más téma. Ez nem indok az óraszámok megváltoztatására.
naja, lehet, hogy neked elég 1 óra irodalom hetente, meg kidobott idő, de van akit meg az érdekel, és a drága matematikád meg nem. A gimnázium meg általános képzést nyújt, nem a műegyetemre készít fel.
Engem pl. a kémia egyáltalán nem érdekelt, és eddigi életemben semmilyen hazsnossságát nem tapasztaltam az ott tabnított nyomorékságoknak. úgyanígy nem kell rajz és ének sem. testnevelés is minek, mindeki oldja meg szabadidejében
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!