Szerintetek is emelni kéne a matematikaórák számát az általános és középiskolai tantervben, valamint középiskolában is tiltani kéne a számológép használatát?
És ha én ismerek olyat, aki matekból jó volt, szakmájában is jó, de az emberi kapcsolatokban egy hülye, politikailag befolyásolható, írásban képtelen eladni magát, akkor a ti logikátok szerint emelni kéne az irodalom-, nyelvtan-, történelem órák számát. Tulajdonképpen mindent emelni kéne, mindenki értsen mindenhez, aztán mindenki legyen ultrasikeres, mert nekik áll a világ, a többiek nem érnek semmit. Ugye, hogy ez hülyeség. :)
Azt mondják, az élethez fontos dolgokat (ne lopj, ne hazudj, ne bánts másokat) megtanítják otthon, vagy az oviban, utána már csak szakmailag képeznek minket. Ez esetben tényleg tök felesleges emelt matekkal kínozni egy olyan embert, akinek semmi érzéke, kedve nincs hozzá. Nekem is erőltethették volna, mert én utáltam. Azok csak számok, értelem és cél nélkül kell feladatokat megoldani, gyakorlatilag vég nélkül. Én a műelemzésnél bontakoztam ki, amikor a matekos srácok izzadtak a papír fölött. Különbözünk, ezt kell megérteni. Meg azt, hogy élni kéne megtanítani a tanulókat, nem okos, engedelmes droidokat formálni belőlük. Közben matekozhat, aki akar.
Műelemzés? A legnagyobb baromságok egyike. Főleg hogy azt várják el, hogy tudjam mit lát a tanár a versben...És akkor én ebből feleljek. A semmiből. Ennyi erővel gondolatolvasásból is feleltethetnének. Ha a fogalmazásmódomat akarják javítani, akkor írassanak a diákokkal olyan témában, ami érdekli őket. Pl akit a természettudományok érdekelnek, azt meg kéne tanítani tudományos cikkeket írni. Sokkal több haszna lenne a műelemzés helyett. Mindig eszembe jut ilyenkor Arany János: Gondolta a fene című műve.
Semmi másra nem volt jó a magyar óra, minthogy megutáltassák az emberrel a szépirodalmat. A számok legalább nem hazudnak. Az írók mást sem csinálnak. Én a magyarórák óta Adyra, József Attilára meg a többi holdkórosra csak mint a korabeli celebvilág lumpenjeire tudok tekinteni, akkok semmittevésből akartak megélni. És ezek a gyenge jellemmel (egyik szifiliszt kapott, a másik pszichiátriai eset volt aki végül vonat alá vetette magát) rendelkező egyének vannak példaképnek beállítva...
Azt kellene megérteni hogy nem mindig csak a magyar diákokban van a hiba hogy rossz matekeredményeket produkálnak nemzetközi szinten is.
A diákok többsége nem reáltantárgy érdeklődésű(ez statisztikai adat) ergo nem érdekli őket hobbi szinten a matek. Nekik több,precízebb és érthetőbb magyarázás kell hogy megértség a feladatok logikáját. Ez pedig tanárfüggő.
Sajnos a matematikatanárok között van a legtöbb alkalmatlan ember a tanári pályára. Lehet hogy roppant intelligensek,kiválóan tudják a matekot de képtelenek érthetően magyarázni és előadni a tananyagot.
Az egyik legáltalánosabb jelenség az hogy a tanár bejön az órára,felírja a táblára a feladatot. Majd ahelyett hogy magyarázva megoldaná azt,elkezdi kérdezgetni a tanulókat hogy mi a következő lépés. A 25 fős osztályból pedig az-az 5 ember aki érti és szereti a matekot persze rögtön tudja a megoldási lépéseket. Majd a tanár pedig felírja a táblára. A végén pedig visszakérdez: "Mindenki érti?". Persze a többi 20 azt sem tudja mi történik mert senki nem magyarázta el nekik a feladat logikáját. De nem tehetik fel a kezüket hogy nem értik,mert a többiek abban a pillanatban hülyének nézik(az is aki érti-az is aki nem). Ha pedig néha akad is 1-2 bátrabb értetlen diák aki felteszi a kezét hogy nem érti. Akkor az alkalmatlan tanár pedig olyan egzakt,bonyolult ákombákom magyarázatot ad hogy abból a matekhoz kevésbé konyító diák még kevesebbet fog érteni és még h.lyébbnek fogja érezni magát. Mégjobban megutálja és még kevesebbet fog foglalkozni vele.
Itt kezdődik a probléma hogy a magyar diákok többsége nem érti,nem szereti és nem is tud jó lenni matekból se általános iskolában,se középiskolában se felsőbb szinteken.
Az egyetlen megoldás az lehetne hogy egy erős alkalmassági vizsgán megrostálják a tanári pályára készülő diákokat. Így aki nem tud érthetően magyarázni és érdekesen előadni azt nem engedik tanári pályára. Az mehet mérnöknek meg szobatudósnak...
Ők azért példaképek, mert megértettek, és meg tudtak fogalmazni olyan élethelyzeteket, amiket más nem. Vannak, akik élete az anyagi világ körül forog, számukra pont olyan érthetetlen Édes Anna viselkedése, mint a másik tábornak egy brutális egyenlet. Mi ezzel a baj? Te biztos két lábbal állsz a földön, logikus vagy, nehéz átverni, én meg könnyen kerülök bizalmi viszonyba a nőkkel. Nem arról beszéltem, hogy melyik tantárgy a jobb, hanem arról, hogy mindenki az alkatának megfelelően kéne, hogy tanuljon, mert az egyik ember a matekot tartja baromságnak, a másik az irodalmat.
Ezért kérdezett baromságot a kérdező, mert feleslegesen nehezítené a dolgát annak, akit eleve nem érdekel az egész, és aki később sem látja hasznát. Egy mérnöknek nem kell ismernie Raszkolnyikov lelkét, egy írónak felesleges a kétismeretlenes egyenlet megoldóképlete.
Ahogy olvasom, sokan egyszerűen képtelenek elszakadni a konkrétumoktól. Mindkét oldalról. Sem a másodfokú egyenlet megoldóképletét nem azért tanítják, mert mindenki orrba-szájba fogja használni élete során, sem a Bűn és bűnhődés nem azért téma irodalomórán, mert mindenkinek elemzést kell tudnia belőle írni, bármikor is kérdeznek majd rá.
Ezeknek a tanulmányoknak áttételes hasznuk van - elvileg. Hogy fejlődjön a diák logikai és racionális gondolkodása, illetve azért, hogy fejlődjön az erkölcsi és szépérzéke és ne maradjon kulturálatlan. A baj ott van, hogy sok a rossz tanár vagy a hülye szülő, aki képtelen elmagyarázni rendesen az anyagot vagy azt, hogy minek mi a haszna. És persze a tanulók is csak hülyítik egymást azzal, hogy "a matek baromság, tök fölösleges", meg "az irodalom egy ostobaság, mert semmire sem jó".
Az, aki annyit fog föl matematikából, hogy csak számok halmaza az egész, vagy irodalomból csak annyi maradt meg neki, hogy minden író pszichopata és azóta sem vett elő egyszer sem egy könyvet vagy verseskötetet, az ne legyen büszke rá.
Maradjunk annyiban, hogy mindkettő (reál és humán műveltség) szükséges ahhoz, hogy az ember normális életet élhessen, legyen egy kis rálátása a világra és ne egy tájékozatlan bunkó legyen, akit bárki bármikor becsap vagy manipulál.
miért kellene írásban osztani, szorozni
a végcél a fontos, nem?
a többség felnőtt korában is Excelt fog használni, és nem az ujjaival vagy babszemekkel számol
meg te számolgass csak papíron bonyolultabb számításokat, pfuj számítógép! Remélem áramot sem használsz otthon!
gratulálok 33-as, igazi szakbarbár leszel/vagy
mondjuk le lehetne cserélni téged egy robotra, simán pótolható vagy vele
sokkal gyorsabban számol mint te valaha fogsz
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!