Szerintetek is emelni kéne a matematikaórák számát az általános és középiskolai tantervben, valamint középiskolában is tiltani kéne a számológép használatát?
tehát Erkel, Kölcsey, Bartók, Zelk, Illyés, stb kamuszakmások nem fontos részei a társadalomnak, ugye
tényleg egy ilyennek mint neked, mi a fa.s.z.nak kultúra?
nézegesd a számsorokat és verd arra ki
is fontosabb része a társadalomnak, mint a kamuszakmások
A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 61%-ban hasznos válaszokat ad."
és vajon a te személyes példát elég ahhoz, h általánosan kijelentsük, h az olyan nincs, h az embereknek nem megy a matek, vagy csak azt jelenti, h te lusta voltál?
az emberek különbözőek, különböző adottságokkal születnek. hihetetlen, h ezt még mindig el kell magyarázni embereknek. nem akarok személyeskedni, se általánosítani, de itt megint kibukik, ha mennyire gyengék az átlag reálos empatikus képességei. abból indulsz ki, h mivel neked megy, ezért másnak is megy, csak lusta. fel sem merül benned, h van olyan is, akinek tényleg nem megy.
"Én nem ezt mondtam. Csak bizonyos munkákat nem értékelek. Az orvosokat pl. nagyon becsülöm. Vagy a tanárokat. Vagy a zenészeket - persze csak ha tényleg tudnak, vagy az újságírókat. Ezekből meg lehet élni. De az hogy író valaki...az nem szakma. Van olyan író akit tisztelek, például Tolkien. De neki volt is szakmája mellette - nyelvész volt."
mi van? te jó ég, ember. nem akarlak bántani, de neked tényleg nem való a kultúra, igaza van az egyik válaszolónak. aki szerint az a jó gitáros csak, aki technikailag képzett ( ha jól értettem amit írtál), meg Tolkien azért jó, mert nyelvész is volt... azért hozzád hasonló robotot még a reál szakosok között is ritkán látni.
A válasz 28%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 65%-ban hasznos válaszokat ad.
# 65/66
kicsit bunkó vagy, de megértem, h indulatosan fogalmazol. el lehetne azon gondolkodni,h egy olyan mérnök, aki lenéz minden olyat, ami (szerinte) nem hasznos, aki szerint Ady haszontalan volt, vagy mit írt, és szemmel láthatóan semmilyen empatikus képességekkel nem bír, vajon hasznára van a társadalomnak? lehet, h jól tud épületeket/világítást tervezni, de ha gyereke lesz, és hozzá fordul vmilyen problémával, akkor vajon meg fogja/meg akarja érteni? nagy eséllyel nem.
de teljesen felesleges erről hosszan vitázni. A reál szakot végzettek többsége mindig is szakbarbár volt, aki a művészeteket nagy részét felesleges dolgoknak tartotta.
(talán nem véletlen, hogy mennyi köztük az érzelmi analfabéta és szociálisan fejletlen ember). Sajnálam - azt hiszem, valaki írta is - de a reál szakosok nagy része nekem is érzés nélküli "hasznos robotnak" tűnik.
hiába estek neki az egyik válaszolónak, teljesen igazat írt. az emberek NAGY RÉSZÉNEK a későbbi életében az alapműveleten kívül semmit nem használ abból, amit matekből tanult.
persze nagyon jól hangzik, h azért kell, h mertannyirahihetetlenmódon segíti a logikus gondolkodást, csak hát hogy mondjam..sztem ennek nincs túl sok alapja. kb. mint amikor egy matektanár azt modnta nekem, h azért kell a logaritmus, h megtanuljunk logikusan gondolkodni, jaja, nyilván:))
Ha láttál volna mostanában matek érettségit tudnád, hogy középszinten nem nehéz legalább egy négyest összekaparni. Nagyrészt képletbehelyettesítésből meg van a hármas, kis agyalással a négyes is. A lényeg, hogy aki bukik matekból az egészen biztosan lusta.
"abból indulsz ki, h mivel neked megy, ezért másnak is megy, csak lusta. fel sem merül benned, h van olyan is, akinek tényleg nem megy. "
Igen, mert ezt tapasztaltam. Van ismerősöm akit én korrepetáltam matekból, és 11.-ben nem tudta, mik azok a nevezetes azonosságok! Ott volt a füzete legelején a legelső oldalon felírva az összes nagybetűkkel - ebből csak azt a következtetést tudom levonni, hogy ki se nyitotta a füzetét.
És kikérem magamnak, igenis értem és tisztelem a kultúrát, amennyiben az tényleg értéket képvisel. A legtöbb művész értett máshoz is, nem csak "művész" volt. A reneszánsz mesterek építészek, kőművesek és művészek voltak egyben, gondolj csak Leonardo Da Vincire, vagy Michelangelora. Nagy részük amellett, hogy művész volt, egyben mestere is volt a szakmájának. A mai modern művészek nagy része kimerül abban, hogy ő "művész", na ez nekem nagyon ellenszenves.
A logaritmusnak meg még mindig több értelme van, mint Ady verseit elemezni. Még Arany is megmondta, hogy milyen jókat mosolygott a verselemzéseken amiket az ő verseiről írtak...ugyanis olyanokat írtak le az "irodalmárok", amiket Arany nem is gondolt, csak a rím miatt tette bele azt a szót, mondatot stb.
nem kell emelni
nem kell tiltani
az eszközök arra vannak, hogy segítság az áéletünket
buszra is felszállsz suliba menet, pedig gyalogolhatnál is
az összefüggésket, a logikáját kell megérteni, a motorikus rabszolgamunkát végezze egy gép, sokkal gyorsabban ad össze mint az átlagember
Kicsit mindig mosolygok, amikor olyat olvasok egy nyilvánvalóan nem reálostól, hogy a matematika ilyen komoly oktatása haszontalan, hiszen az emberek 90%-a a négy alapműveleten túl semmire nem használja. Miközben a hétköznapjainkat olyan eszközök alakítják, amelyeket többek között a matematika fejlődése tett lehetővé, és tele az ország alapvető gondolkodásra képtelen emberekkel, akik még a saját lakásuk felújításához szükséges tapéta mennyiségét sem képesek kiszámolni, nem is beszélve a sima egyszerű differenciált gondolkodásra való képtelenségről (lásd ezen a fórumon is).
A másik oldal meg szégyenkezésre ad okot. Nem értem ezt a sok reálost, akik szerint a magyar meg történelem hülyeség és értelmetlen. Miért? Nincs rosszabb, mint egy szakbarbár, aki nincs tisztában a saját kultúrájával, azokkal a dolgokkal, amelyek emberré teszik és megkölönböztetik őt egy robottól. Aki soha nem vesz egy nem szakmai könyvet sem a kezébe, akit nem érdekel semmilyen művészet, sem pedig az, hogy miért olyan világban él, amilyenben. A tájékozatlanság szűklátókörűvé, kiszolgáltatottá tesz és tömegesen előfordulva még veszélyes is. Nemcsak az adott személyekre, hanem mindenkire nézve, hiszen az ilyen embert könnyű manipulálni.
Egyszer olvastam egy jó mondást egy könyben: aki nem ismeri a történelmet, az nem tud semmit. Mélyen igaz. Persze ezt is csak az érti meg, aki számára a történelem nem évszámok gyűjteménye. Valami hasonlót el lehet mondani a matematikáról, természettudományokról és irodalomról is: aki nem ismeri az alapokat egyikből sem, és nem érti, hogy mi szükség rájuk, az nem tud semmit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!