Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Szerintetek is emelni kéne a...

Szerintetek is emelni kéne a matematikaórák számát az általános és középiskolai tantervben, valamint középiskolában is tiltani kéne a számológép használatát?

Figyelt kérdés

2014. máj. 14. 01:03
1 2 3 4 5 6 7 8
 11/76 anonim ***** válasza:
100%

"A matematika tananyag 90%-a a nagybetűs életben hasznavehetetlen szinte mindegyik szakmában."


Ha kicseréljük a "matematika" szót magyarra, akkor eltünik a "mindegy" a mondat végéből

2014. máj. 14. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/76 anonim ***** válasza:
97%

A számológép mint olyan, ha nem a búcsúban veszed egy felesért, többnyire nem csak az alapműveletek elvégzésére alkalmas, hanem egy csomó más egyéb dologra, amihez amúgy kiváló memória, viszonylag jelentős fejszámolói tehetség, vagy egy oldal papíros kéne legalább.

Lehet gyököt, köbgyököt számolni fejben, ahogy integrálni és deriválni is simán, ahogy színusz meg koszinusz hozzárendlet értéket is egymásból, illetve a megadott szögből. Csak éppenséggel középiskolában ez értelmetlen és felesleges dolog.


Emelni kéne ahogy igazából mindenét, csak a távolkeleti modell hogy 24/7 hajtjuk a szerencsétlen gyerekeket időt és pénzt nem kímélve, ha mindent szakosítva akarnánk tanítani, vagy pedig a nyugati modell hogy a gyerek szakosodhat és azt tanulhatja emelt óraszámban, vagy úgy egyáltalán egy bizonyos kor után amire igényt tart.

Vagy pedig a magyar módszer, hogy mindenből kap valamit a gyerek (úgy általában egyre kevesebbet) aztán hosszú ideológiai csatát lehet vívni, hogy a heti 30-35 órában ez sok vagy kevés, jó-e nem jó, miből kéne több, miből kéne kevesebb. Drága honatyáink papíron mindenből többet szeretnének ami most van és még néhány új tantárgyat is a gyereknek. Ha jól számoltam a Fidesz húsz éves (beváltott és be nem váltott) nyilatkozatai és választási ígéretei alapján potom 47 óra/hét (mert azért ők faragni is szándékoztak legalább a szociknál 54 óra/hét, a Jobbiknál 60 óra/hét, ami már kezdi hozni a távolkeleti szintet, mai a világ legmagasabb fiatalkori öngyilkosságrátát eredményezi.


A tananyagreform fontos lenne, de a legtöbb ember ember az országban úgy gondolja, hogy több pénz, több követelmény, több óra kell. Hogy miből, mennyi és miért, meg hogy fog hatni ez az érintettekre az a kutyát nem érdekli. Konkrét koncepciót senki nem mutatott fel, vagy forradalmian nem csináltak semmit az ideológiai maszlagjuk beépítésén kívül, vagy pedig decentralizáció jeligével rátolták az önkormányzatokra egész ügyet, azok meg a tanárokra aztán oldják meg ők, ahogy tudják.

2014. máj. 14. 10:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/76 anonim ***** válasza:
86%

De ez igaz az összes tantárgyra, mondj egy olyan tantárgyat ami mindenkinek kell és gyakran használja.


Biosz nem, az emberek elvoltak úgy több százezer évig, hogy nem tudták hogyan működtek

Kémia, Fizika nem, úgyse látjuk, hogy miért történik, csak azt, hogy megtörténik

Idegen nyelv nem, mindenki maradjon a saját hazájában.

A matekot és magyart már kilőttük korábban

Rajzolni és énekelni mindenki tud, max nem lesz szép.

Futás miatt nem muszáj tesiórára járni.

Töri nem, már rég meghaltak kit érdekel.


Kész kilőttünk szinte mindent, már nem kell iskolába járni, mehetsz kapálni a földre

2014. máj. 14. 10:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/76 anonim ***** válasza:
81%
A matematika nem matekról szól hanem gondolkodásról. Megtanít a logikus gondoskodásra, az ok okozati összefüggések levezetésére amihez a matematika nyelvet használja. Aki erre nem érez rá, az megmarad a számtan szintjén.
2014. máj. 14. 11:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/76 anonim ***** válasza:
86%
És az is puszta véletlen, hogy matematikusok is dolgoznak egy politikai beszéd megírásában. Ezek nyilván feleslegesek, mert a gyk-s rezidens megmondóemberek úgy döntöttek....
2014. máj. 14. 11:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/76 anonim ***** válasza:
100%

Ha nem is feltétlenül kellene emelni az óraszámot, de talán valóban korszerűsíteni kellene a matematika oktatást.


Én 8 évig tanítottam egyetemen mérnöki szakon matematikát, főleg elsősöknek, vagyis olyanoknak, akik nemrég kerültek ki a középiskolából. Egyszerűen katasztrófa, hogy mennyire nem tudtak számolni. Az alapműveletek elvégzéséhez is gépet használtak, és nagy részük iszonyatosan nehezen tanult meg új fogalmakat, módszereket. A kettő egyébként összefügg. (Aki annyira bizonytalan magában, hogy a 6x7-hez is számológép kell neki, az hogyan tanulná már meg, mit jelent a determináns fogalma?) Dolgozatjavításkor 50 emberből alig akadt 3-4 olyan, akik törekedtek az érthető és világos gondolatmenetekre, a többség semmilyen indoklást nem adott soha egyetlen feladatra sem, vagy teljesen kusza és követhetetlen volt, hogy mit akar mondani. Nyilván azért, mert nem is tanították meg neki. Tulajdonképpen a gondolkodás képessége hiányzott náluk. Számtalanszor láttam betippelős, "majd csak kapok valamennyi részpontszámot" hozzáállással odafirkantott válaszokat. És kellett is adnom, pedig leginkább nulla pontot érdemelt volna az illető.


Na mármost, ha a leendő mérnökök ennyire szenvednek attól a tantárgytól, amely névadó szakmájuk (ti. mér-nök) alapja is, akkor vajon mit tudhatnak azok, akik soha semmire sem fogják használni a matekot azon kívül, hogy ellenőrizzék a számlát a boltban, és még a saját gyerekeiknek sem fognak tudni segíteni a legegyszerűbb mateklecke megírásában sem?


A matematika tanulásának nem az a lényege, hogy még 50 éves korunkban is passzióból koordinátageometria feladatokat oldhassunk meg üres perceinkben, hanem annak a fajta logikus, érvelő, és finom különbségtételekre képes differenciált gondolkodásmódnak a fejlesztése, amely a legtöbb internetes fórumon bármilyen (de főleg politikai) témában hozzászóló egyének irományai alapján ma nagyon sokakból hiányzik.

2014. máj. 14. 12:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/76 anonim ***** válasza:
65%

Hát ilyen baromságot még nem olvastam.


A matekot megemelni???? Így is elég, főleg, hogy középsuliban rengeteg fölösleges dolgot megtanítanak belőle.


Max úgy, ha választható lenne..ha valaki mérnöknek akar menni, azt válassza azt középsuliban, aki meg utálja a matekot, az mást választ, mindenki boldog.


A számítógép a jelenünk és a jövőnk, abban van lehetőség, munka, pénz, minek tiltanád be?


Így is le vagyunk maradva a fejlődésben a nyugathoz képest, az hiányzik még csak, ha az így is lassú fejlődés megáll....


Eszem megáll, 2014-et írunk, nem 1970-et!

2014. máj. 14. 13:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/76 anonim ***** válasza:
76%

Érdekes mennyi itt az idióta, már bocsánat a kifejezésért. Itt sírnak, hogy jajj, szegény devizahiteleseket hogy átverték a bankok, meg hasonlók. Na ha az a sok devizahiteles tanult volna matematikát rögtön nem lenne akkora gondjuk. Pedig ehhez tényleg csak a alapművelet értése kell. Például: értelmes ember úgy vesz fel hitelt, hogy a havi törlesztőrészlet mellett a rezsi, kaja és a többi kifizetése után a hitelen felül spórolni is tudjon. És nem a hitel miatt kell spórolni: bármikor jöhet baj, betegség bármi. A legtöbb devizahiteles helyből annyi hitelt vett fel, hogy hó végén 0-án volt, és akkor jött a baj. 4 alapművelet kell hozzá. Csak fogd meg a fizetésed, vond ki a rezsit, oszd el kettővel, és annyi hitelt vegyél fel, hogy ezt még tudd fizetni. Ennél többet ne, a maradék a tartalék. Ha nincs baj, akkor a tartalékból lehet a hitelt esetleg előtörleszteni hamarabb ha összegyűlik annyi, vagy el lehet menni nyaralni belőle. Ha baj van meg van mihez nyúlni.


A matek az a tárgy, aminek az óraszámát lazán kétszeresre emelném, mondjuk a magyar, etika, erkölcstan meg satöbbi TÉNYLEG fölösleges órák helyett.


Én speciel mérnökként tapasztalom, hogy mennyi előnye van a mindennapi életben. Vásárláskor, ár összehasonlításkor, bármikor.


Pl: körterület számítással eldöntheted, hogy mi éri meg jobban: két kis pizza, vagy egy nagy pizza. Ha egy egész családnak rendelsz, akár 300-400 Ft-ot spórolhatsz vele. És nem mindig egyértelmű melyik az olcsóbb, pizzériánként változik.

2014. máj. 14. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/76 anonim ***** válasza:
77%
*csak a 4 alapművelet, beragadt a NumLock :D
2014. máj. 14. 15:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/76 A kérdező kommentje:

Elég már ebből az amerikai-stílusú profitorientált gondolkodásmódból, hogy mindenkit csak arra tanítunk meg, amivel később robotolni tud valahol.


Mi van az emberi értelem képzésével, a művelődéssel, azzal az eszmével, hogy azért tanulj, hogy tudj?



A Kádár-rendszerben kiváló volt az oktatás a maihoz képest, meg úgy az egész szoci táborban jobb oktatás volt, mint Nyugaton. Azért oktattak ilyen jól, hogy aztán jól el tudj helyezkedni valahol? Nem, hiszen kommunizmus volt. Azért oktattak ilyen jól, mert még tartották az antik világ és a felvilágosodás gondolkodóinak azon nézetét, hogy az embernek illik minél többet tudni, ha van rá lehetősége, mert a társadalom így lesz műveltebb, emberségesebb.


Nézzetek meg egy 90-es évekbeli vetélkedőshow-t pl. a szerencsekereket, vagy a mindent vagy semmit youtube-on és vessétek össze egy mai vetélkedő színvonalával. Ég és Föld a 90-es évek javára.


Vagy nézzetek rá 80-as évekbeli tv-műsorokra, amik átlagembereknek szóltak, nem valami speckó tudós-tévé volt, ahhoz képest a mai magyar átlagemberek tájékozottsága a béka segge alatt van, de még mindig fényévekkel jobb, mint Nyugat-Európa, és akkor az USÁ-t még nem is említettük, ahol nemrég az alighanem legfontosabb CNN hírtelevízió Donyecket valahova Afganisztánba tette az animált térképpel.


Egy 80-as évekbeli magyarnak még egy maihoz képest is kevesebb lehetősége volt arra, hogy elruccanjon Új-Zélandra nyaralni, de ha megállítottak volna az utcán egy értelmes képű, jól öltözött legalább 18 éves embert, mondjuk 1985-ben, biztos, hogy fel tudott volna sorolni legalább 4 jelentős Új-Zélandi várost, tudott volna pár dolgot szólni az ottani időjárásról, állatvilágról, politikai rendszerről.

2014. máj. 14. 15:43
1 2 3 4 5 6 7 8

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!