Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Nem kellene büntetni ha egy...

EagleHUN kérdése:

Nem kellene büntetni ha egy gyártó a tervezett elavulás jegyében, szándékosan olyan dolgokat épít be az eszközeibe amitől az a garanciális idő lejártán túl használhatatlanná válik?

Figyelt kérdés

[link]


E-cikk szerint jelenleg a fogyasztóvédelem is tehetetlen az ilyen esetekben, "ők csak a garanciaidő betartatására kötelezhetik a cégeket".


http://www.youtube.com/watch?v=UmatL75dO3c


Én állambácsi helyében beírnék egy mondjuk minimum 1Milliárd- maximum 10Milliárd forint közti összeget, szándékos megkárosítás címszó alatt a törvénybe.

Pár ilyen vizsgálat és az azt követő bünti után államadósság fele ki lesz fizetve.


Még annyit írnék hozzá példának: Hogy egy magyar villamosmérnök megvizsgált egy olyan mosógéptípust ami rendszeresen szétégeti az elektronikáját, és rájött hogy ez szándékos. Bizonyos idő lejárta után alkatrész küldi rá a hálózati feszt. Persze az alkatrész csere nem éri meg, inkább az új megvásárlása.


Csak engem háborít föl mindez?



2013. febr. 5. 00:00
1 2 3
 11/25 A kérdező kommentje:

" Mit csinál a legelésző jószág a bögöllyel? Egy darabig nem veszi észre, aztán lecsapja.

Tessék a földre leszállni."


7-es Ez az a hozzáállás ami ide juttat minket.

A bögöly is ki tudja cselezni a lecsapást.

A lényeg hogy legalább fölvegyük a kesztyűt, ezt nem szabad hagyni. A belenyugvásnál nincs rosszabb.

KB ezt mondod ki: "Nem baj, nem tudunk mit csinálni, majd az unokáink eltakarítják a mocskot amit hagyunk..."

2013. febr. 5. 13:19
 12/25 anonim ***** válasza:

"6-osnak igaza van mi fogyasztók is tehetünk erről!"


Én csak a helyzetet vázoltam, az okot nem. Szerintem nem is a fogyasztók tehetnek erről. Itt nem arról van szó, hogy van egy silány és olcsó termék, meg egy drága de tartós, és az emberek inkább az olcsónak kedveznek így az lesz a domináns.


Egyszerűen sok iparágban nincs jelen a piacon a "drága de tartós" kategória, pedig igény lenne rá. (Vagy jelen van, de olyan magas áron, hogy az luxusnak számít, így minimális a piaci részesedése.)


Nem tudsz olyan vasat venni, ami nem megy tönkre pár éven belül, nem szorul szervizre stb... Pedig a technika lehetővé tenné. Akinek pedig van egy kis megtakarítása, az hosszú távú befektetésként élne is vele. Csak azért nem tud, mert ilyen a piacon nincs, vagy túl nagy luxus - a kettő közt van egy hatalmas űr. Ennek okát szerintem magasabb szinten kell keresni, mint a fogyasztók.

2013. febr. 6. 00:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/25 anonim ***** válasza:

Nekem a trabim kb 60.000 km-t bírt, addig is volt vele gond, utána meg rengeteg. A samarám is megvolt vagy 60.000 kilométerig sokszor lerohadt, mégtöbbször elromlott a kasznija szétrohadt. C3-ban most van 240.000 kilométer és még működik. Eddig négyszer rohadt le. + néha elromlik benne valami. Ez sem egy Schaffhausen de minőségben, tartósságban egy nagyságrenddel jobb mint a nem elavulásra tervezett keleti termékek. A keleti mopedekről ne is beszéljek, ahhoz is volt szerencsém. Az nem elavulásra volt tervezve, hanem szemétnek volt legyártva.

A cipőtalpak viszont elavulásra vannak gyártva 2 év és elkopik. A michlein gumijaim vígan elszaladnak nagyobb erőhatásoknak kitéve. 100.000 km-t. Ha olyan lenne a cipőim talpa sohasem kopnának el.

2013. febr. 6. 02:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/25 anonim ***** válasza:

A kicselezhető megoldás ugyanaz a színvonal, amelyen a gyártók vannak. Mi ne szálljunk le oda.

Van megoldás, csak sajnos - mind minden igazán jó dolog - fárasztó és hosszadalmas. Vannak, akik értenek a bonyolult berendezésekhez, és tudják, vagy hamar rájönnek, hová érdemes betenni a romló alkatrészt. Lehetne fórum, ahol tanácsot adnak. Az öntudatos vásárló pedig perre megy olyan ügyvédekkel, akik szintén támogatják az ügyet, és nem ebből akarnak meggazdagodni. Nem egyenként kell perelni, mert az veszett dolog, hanem összehangoltan és tömegesen. Beszervezni - ugyancsak érdekelt - újságírókat, hogy hír legyen belőle. Minden esetet részletesen tálalni kell. Ettől tömegesen elbizonytalanodnak a termék iránt. A rossz hír, a vásárlás csökkenése a legrosszabb a gyártónak, amit tehetünk vele. Fizet és enged. De csak nagyon sok per esetén és csak sokára. De biztosan.

Én nagyon szeretem a jó kávét. Szerintem az olasz kávéfőzőknél nincs jobb. Ilyen a De Longhi márka. Csakhogy a szabályozója a világ legrosszabb gyártmánya. Az EC-7 és EC-9 sorozat, mindazok, amelyek forgó alkatrészt tartalmaznak, katasztrofálisak. Ha eltalálod, pompás kávét kapsz. De ha egy ívmásodperc töredékével odébb tekered, vagy nem jön ki, vagy a legrosszabb híg löttyöt ihatod. Terjeszd te is konkrétan, ami rosszat tapasztalsz.

2013. febr. 6. 07:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/25 anonim ***** válasza:

ez teljesen így van ...

ezeket öngyilkos gépeknek hívom, nem kevés van, amelyekbe kifejezetten olyan elektronikát építenek, amely a jótállás után -2-3 héttel "kinyírja magát", azaz be van programozva, hogy addig tökéletesen működjön, de aztán elindítanak egy "öngyilkolási" folyamatot. de ez nem új dolog sajnos, és naná, bizonyítani úgyse tudod, ki van ez találva.

Nem egy céget ismerek, ahol külön mérnökcsoport dolgozik azon, hogy a jótállás után már tutira ne működjön a készülék és muszáj legyen újat venni. Volt olyan termék, amelynek túl hosszúnak találták a jótállás utáni működőképességét, és máris újratervezték, de még olyan is volt, hogy emiatt egész szériákat hívtak vissza. Bizony ez itt napjaink valósága.

2013. máj. 27. 07:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/25 szántóvető ***** válasza:

ez a fogyasztásra épülő társadalom.ha semmi nem romlana el akkor be lehetne csukni a gyárakat,üzemeket és kezelhetetlen mértékű munkanélküliség majd anarchia következne be.

addig nem jelent ez gondot amíg a fizetés vásárlóértéke lehetővé teszi az 1-2 évenkénti cserét csak nálunk ez sajnos nem így van.

2013. máj. 27. 08:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/25 A kérdező kommentje:

16-os szerintem amit leírtál azt majdnem mindenki tudja, a gond nem ebben van hanem közben föléljük és szemétté alakítjuk minden nyersanyagkészletünket, beszennyezünk mindent ami csak van. Tehát a választásunk a következőkből áll szerintem:

1) Azt csináljuk amit leírtál, anarchia lesz, de valahogy majd meg birkózunk vele, sokan meghalnak...


2)Azt folytatjuk amit most csinálunk és jó eséllyel 50-70 év múlva bekövetkezik egy sokkal nagyobb horderejű összeomlás, ahol sokkal többen halnak meg és a Föld ökoszisztémáját is magunkkal rántjuk a halálba, talán minden és mindenki meghal. A kérdés tehát az hogy ez jobb lesz nekünk és az unokáinknak? Homokba dugjuk a fejünket amíg túl késő nem lesz? Vagy megpróbálunk föllépni most! Pénztárcánkat (jó minőségű termékek vásárlása, rossz gyártók bojkottálása, rossz hírének terjesztése //lábbal szavazás) és testi épségünket (tüntetés) nem kímélve!

2013. jún. 19. 20:33
 18/25 anonim ***** válasza:

"ez a fogyasztásra épülő társadalom.ha semmi nem romlana el akkor be lehetne csukni a gyárakat,üzemeket és kezelhetetlen mértékű munkanélküliség majd anarchia következne be."


A tercier szektorról hallottál már?

2013. jún. 19. 23:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/25 anonim ***** válasza:
bizony! és a tercier egyre nagyobb hangsúlyt kap, csak ez egyre nagyobb mértékben megy át a szürkéből a teljes feketébe.
2013. jún. 20. 08:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/25 anonim ***** válasza:

A vita a következmények módozatain, esetleges javításán folyik.

Az alaphelyzet az, hogy a versenyre - így - épülő gazdaság természetes velejárója, hogy minden szereplőt a nagyobb nyereség, a termelés fokozása izgat. Csakhogy az emberi agy nem képes ilyen tempóban radikálisan új eljárásokat, eszközöket kitalálni egy funkcióra. Törvényszerű, hogy mindenkinek eszébe fog jutni, hogy a termelés fokozásának kulcsa az eszköz kisebb életciklusa. Hogy ennek milyen következményei vannak, akkor sincs lehetősége foglalkozni vele a termelés szereplőinek, ha eszükbe jut.

Az ilyesmit megállítani, helyes irányba terelni csak ugyanaz az emberi elme képes, amelyik elrontotta. Természetesen kemény szabályozókkal, amelyek törvény és szankció - erő alkalmazása - alkalmazásával lehet csak ismét a helyes irányt felvenni. Ezt kell felismerni, ennek a kivitelezési módozatain érdemes gondolkodni. Ez vezet előre.

2013. jún. 20. 08:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!