Ha örökéletűre terveznék az autókat, akkor már évek óta becsődölt volna az összes autógyár.
2013. febr. 3. 15:23
Hasznos számodra ez a válasz?
2/16 A kérdező kommentje:
Értem én,de mára eléggé eldurvult a helyzet nem?
Kezdem érteni,miért mondja nagyapám a 91-es Passat-ra,hogy "abban még van anyag"...
És elég elszomorító,hogy szándékosan gyártanak csillogó villogó,ámde rakás sz@rokat...
2013. febr. 3. 15:27
3/16 anonim válasza:
csak két szó: kéttömegű lendkerék...
2013. febr. 3. 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
4/16 anonim válasza:
Nem kell nagyon tervezni az elavulást, elég csak jó programot írni a fedélzeti komputerbe!
2013. febr. 3. 15:48
Hasznos számodra ez a válasz?
5/16 anonim válasza:
A fogyasztói társadalomban mára már mindenre létezik ez a fogalom. Lassan ott tartunk, hogy egy 20 éves gép megbízhatóbb egy mainál.
2013. febr. 3. 15:49
Hasznos számodra ez a válasz?
6/16 anonim válasza:
Én ezt nem hívnám konkrétan eldurvult helyzetnek. Ennek igazából sokkal nagyobb a haszna, mint gondolnád. Még szakközépben tanították, hogy a japánok hogyan készítik a motorblokkokat. Megtervezik, legyártanak 1-2 protot, utána elkezdik tesztelni, és amelyik alkatrész leghamarabb tönkremegy, azt újraméretezik, és akkor újabb teszt következik, és így tovább, mígnem a motor alkatrészeit kb egyforma élettartalmúra hozzák. Ezzel egy 140 kg-os motorblokknak a súlyát le tudják faragni akár több 10 kg-al is. A karosszériára ugyanaz igaz. Feleslegesen nem használnak az autóknál extrém túlméretezést, mert az csak felesleges pénzkidobás, növeli az autó súlyát, fogyasztását, rontja a tömeg teljesítmény arányát, gyorsulását. Most nem egy lámpa buráról beszélek, hanem a főbb alkatrészekről. Igazából az lenne az ideális, ha semmi sem volna túlzottan túlméretezve.
2013. febr. 3. 16:25
Hasznos számodra ez a válasz?
7/16 anonim válasza:
6-os vagyok.
Ott kezdődik a gond, mikor a kocsik motorját túl kevés km-re méretezik.
Egy példa: Kicsi ccm, turbó, és a tervezett élettartam 240 ezer km
elektromos részeknél biztos van,de egy autót nem lehet összehasonlítani egy dvd lejátszóval vagy egy nyomtatóval a kocsinál sok múlik a sofőrön is
2013. febr. 3. 16:38
Hasznos számodra ez a válasz?
9/16 anonim válasza:
Persze, ebben igazad van, de javarészt a túlzott túlméretezésről írtam.
2013. febr. 3. 16:44
Hasznos számodra ez a válasz?
10/16 anonim válasza:
Nem mindig lehet tervezett elavulásnak mondani, pl. (ha már szóba jött) itt van az 1 literes Ford is. Annak nem azért megy tönkre a motorja hamar, mert azt így akarják, hanem egy olyan motorba amiből még a 80-90 lóerő is jó teljesítménynek számít, kihoznak 125 lovat. Így szegény motor egész életében pörög, mint állat. Az 1 literes motor kisseb autóba való. Már őszintén sajnálom azt a szegény turbót, hogy percenként 240-valahány fordulatot tesz meg.
Na és még a lámpabúra, hát azt nem azért küldték vissza, hogy minden szír-szartól eltörjön, hanem azért ha egy nagy balesetvan és netalántán röpülne a búra, akkor ne röpüljön hanem egyszerűen csak törjön szét.
Az meg, hogy jajj hamar kiszakad a kárpit, azzal hadd ne foglalkozzak.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!