Létezik autóba ledes reflektor? Vagy valami más energia takarékos megoldás?
Nappali használatra megengedett a (LEDes) DRL használata ami kíméli az akkut. Javaslom, olvass utána: [link]
A neten sok cikket/megoldást találsz róla.
Ha mindennapos használatú autóról van szó, akkor el kell gondolkodni azon, hogy generátort építs be a hozzá illő feszültségszabályzóval és egyéb érdekességekkel együtt. A dinamó ugyanis már elavult technológia, nem lehet normálisan használni a hétköznapokban. Sajnos a dinamó már csak ilyen: amíg nem kapcsol a visszáramkapcsoló, merül az akku. Márpedig a dinamó méretezése és áttétele olyan, hogy alapjárat közelében alig-alig tölt, hogy nagyobb fordulaton ne főzze fel az akkut. De ha a csere mellett döntesz, az is okozhat gondot, hogy a dinamók legtöbbször 6 V-os névleges feszültségűek, a generátorok meg már 12 V-os rendszerhez készülnek. Tehát cserélni kell egy pár egyéb alkatrészt is. Ha meg veteránautóról van szó, akkor úgysem használod annyit, hogy ne lehetne kibírni néhanapján az akkutöltögetést.
Egyébként a DRL lehet megfelelő megoldás a problémádra: ilyenkor nappal nem kell a tompítottat égetni, a hátsó helyzetjelző sem fogyaszt, csak két kis LED-es lámpa. A tompított fényszóróba lehet kapni LED-es "izzókat", de általában csak a halogénizzóknak megfelelő darabokat. Ráadásul ezek sem az igaziak: tükrös fényszóróban gyakran csúnya, foltos vetítési képet produkálnak, a rossz hűtés miatt pedig kicsi az élettartamuk.
Vidd el rendes autóvillamossági műhelybe, ahol van próbapad is. Nem lehet esetleg az ördög valahol a vezetékelésében? Oxidált csatlakozókon és nem tökéletes forrasztásokon is jól el lehet fűteni az elektromos teljesítményt.
Dinamó? Milyen kocsi, Moszkvics?
A DRL arra való, hogy nappal azt égesd a tompított helyett. Vagyis nem kell lakott területen kívül felkapcsolnod a tompítottat, csak ezek a kis fények égnek. Arra ezek is elegendőek, hogy szemből lássák az autót, de kevesebbet fogyasztanak, mint a két 45 W-os tompított izzószál (mert ha dinamós a Polski, akkor még 45/40-s gömbizzók kell, hogy dolgozzanak a lámpatestben). Úgy kell beépíteni, hogy a motor indulásakor bekapcsol, aztán amint felkapcsolod a tompítottat vagy a távolságit, elalszik. Éjszaka nem sokat látsz vele (sőt, kb. semmit), tehát akkor nem váltja ki a tompított fényszórót. Elméletileg az újabban igencsak terjedő "xenonizzók", avagy HID fényforrások is jelenthetnének megoldást: ezek között van, aminek a teljesítményfelvétele csak 35 W, így kevesebbet fogyasztanak a jelenlegi lámpáknál is, a fényük viszont nagyobb. De egyrészt az utólagos beépítésű xenonok Magyarországon nem használhatóak közúton, másrészt a tükrös lámpatestekben eléggé érdekes vetítési képet produkálnak (a fa tetején ülő gólyától az árokban csücsülő békáig mindent megvilágítanak, de az autó elé, az útra semmi fény nem jut).
Jól tudod az átalakítás mikéntjét: a 650E-nél nem kell sokat alakítani, csak a generátort és a feszültségszabályzót kell cserélni. Hála az égnek a dinamó is 12 V-os volt. Generátorral viszont egyrészt lesz töltésed alapjáraton is (a gyári dinamónál a szervizkönyv szerint 1200/min volt a legkisebb motorfordulatszám, ami mellett tölteni tudott, de akkor is csak kikapcsolt lámpákkal), másrészt be tudsz szerelni halogén fényszóróbetéteket a hozzájuk való 60/55-ös H4-es izzóval, aztán azzal még jobban fogsz látni sötétben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!