Nem lehetett volna máshogy megoldani a távolsági fény kapcsolóját az autókban?
Megtörtént párszor, hogy villogtattam valakinek jelezvén, hogy menjen forduljon be előttem vagy ilyesmi, és vél átváltottam a villantás közben távolságira. És van, hogy 1-2 percig fel se tűnik, mert világosabb van, és a műszerfal nem világít erőse.
Nem lehetett volna megoldani vmi külön módszerrel, hogy ilyen ne fordulhasson elő?
Több variáció létezik:
A régi skodámban hátrahúzva fénykürt, előre tolva fényszóró.
Apám ősi opeljében még lábnál volt a bilux kapcsoló.
A legtöbb mostani autóban csak hátra kell húzni a kart...
Pár év múlva már nem lesz gondod ezzel, mert megszokod!
A villogtatás nem rendeltetésszerü használat, az nincs "betervezve" a kapcsolóba. A kapcsolót arra találták ki, hogy a tompitott és távolsági közt tudj átkapcsolni.
(Ez eleve csak szokás, de nem mindenhol ugyanaz a jelentése, és ezért is meggondolandó.)
Pedig nagyon hasznos dolog,a korszerűbb típusokban már nem is lehet "úgyfelejteni"...
Gondolj csak arra,amikor az autósok egymásnak jelzik előre,hogy rendőrök lesznek az út szélén.
Én hálásvagyok ezért,énis szoktam jelzni...
"A villogtatás nem rendeltetésszerü használat, az nincs "betervezve" a kapcsolóba. A kapcsolót arra találták ki, hogy a tompitott és távolsági közt tudj átkapcsolni"
Ki kell, hogy ábrándítsalak: az is rendeltetésszerű használat. A fényváltó kapcsolókat már jó pár évtizede úgy alakítják ki, hogy legyen rajtuk fénykürt funkció és ezt a fényjelzést a jogszabályok is ismerik és engedélyezik.
Egyébként többféle megoldás van a fénykürt kapcsolására, ez az egyik legrosszabb. Én a VW-csoport autóiban láttam ilyet és a mai napig minden bajom van tőle. Nem tudom, miért ilyen a megoldás, lehet, hogy fényváltó reléje van és azért kell ilyen idétlenül kapcsolni - legalábbis a Trabant is hasonló rendszer (meghúzva fényt vált és visszaáll középre), abban pedig kapcsolórelé van.
Egyébként meg lehet szokni, de idegesítő. Amíg nem sikerül, érdemes néha lepillantani a távolsági fény visszajelzőjére, úgy hamarabb észreveszed, ha nem sikerült.
Egyébként vannak jobb megoldások is: a japánok például az előre kattintva távfény, meghúzva fénykürt megoldásban hisznek, nekem az jobban is tetszik.
Skoda Fabia(2008): magam felé húzom villantok, tehát fénykürt, ha előre tolom ottmarad, távolsági.
De néha ha csak annyit csinálok hogy megrántom magam felé a kart, nem áll meg középálláson, hanem átugrik távolságiba.
fején verném szét annak aki kitalálta.
Másik autó, régi renault, egy karon van minden, index, duda, és az összes fénykapcsoló. de fénykürt csak akkor van ha helyzetjelzőn van a kapcsoló, tompítotton nem lehet fénykürtölni.
Apám SX4-esében is "kétirányú" a kapcsoló, nem tudod véletlenül bekapcsolni - úgyhogy vannak olyan autók amiben úgy van ahogy Te szeretnéd.
A Focusomban mondjuk magamfelé húzva működik mindkét funkció, DE érezhető amikor átugorja azt a határt amitől bekapcsolva marad.
Szerintem is majd megszokod. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!