14 napos elállás után a terméket visszaküldtem, de nem fizet a cég. Mit tudok tenni?
Vettem egy műszaki terméket, de nem felelt meg, hibásan működött.
150 ezer ft volt, magánszemélyként vettem, személyes átvétellel.
Jeleztem az àtvétel után 3-4 nappal, hogy hibás, amire azt írták, hogy küldjem vissza postán. A súlya miatt a posta 15 ezer ft-ért akarta elvinni, így személyesen vittem vissza.
Bolt nincs, csak egy iroda szerű bejegyzett valami, és webshop.
Be sem lehet menni, az utcára szalad le valaki átadni vagy átvenni a terméket.
Visszavittem, lejött egy ember, kivette az autómból és megbeszéltük, hogy ászf szerint 14 napon belül utalnak. Ennek 20 napja, nem utaltak és elérhetetlen a webshop is (ismerik a számom, csak nekem nem veszik fel) emailre nem válaszolnak.
Semmilyen papírt nem kaptam, de emailben írtam, hogy visszavittem a terméket és utaljanak, amire ugyancsak azt írták, hogy 14 nap. Azóta nem reagálnak.
Papírt a visszavitt termékről nem kaptam, konkrétan csak leszaladt érte valaki és bevitte. Képeket csináltam, ahogy ott állok a megbeszélt címen, és kiveszi az autómból majd viszi be az épületbe, mert éreztem, hogy simlisség is lehet benne akár.
Mit tudok tenni? Fogyassztóvédelemnél kell jelezni képekkel, levelezésekkel?
Mi történik, ha közben mégis utalnak?
"Papírt a visszavitt termékről nem kaptam, konkrétan csak leszaladt érte valaki és bevitte."
Utólag okos az ember, de mindig kérni kell valamilyen szabályos átvételi papírt, amin minden adat rajta van.
Másik számról telefonálva sem veszik fel? Így tényleg marad a fogyasztóvédelem. Ha közben fizetnek, akkor jelzed a fogyasztóvédelemnek, hogy megoldódott az ügy.
te vetted a sarokcsiszolót amit kipróbáltál?
mert nemrég írt valaki hogy egy sarokcsiszolót megvett csiszolt vele egész nap majd visszaküldte használtan!
Fogyasztóvédelemnél kellene jelezni első körben a vételkor kapott számlával de érdemes az utólagos kommunikációról készült e-maileket is csatolni pl a reklamációról vagy hogy mit jeleztek vissza.
Az hogy az utcára szaladtak le átvenni nem törvényellenes, a webshopot üzemeltetőnek nem kötelessége fizikai üzletet vagy átvevőpontot üzemeltetnie.
Egyáltalán biztos hogy elálltál? Használtad ezt a kifejezést, egyértelmű volt, hogy elállsz a vásárlástól? Mert ha csak hibás terméket jelentettél, azt is el tudom képzelni hogy éppen szervizelik, és majd ha kész, szólnak hogy átveheted. Ilyenkor nyilván nem is jár semmilyen pénz.
Az emailekre van 30 napjuk válaszolni, utána fogyasztóvédelemhez fordulhatsz.
Igaz, nekem is volt egy hasonló ügyem, egyszerűen nem kaptam érdemi választ egy panaszra. Már 1 éve függőben van, a fogyasztóvédelem már le is adta az ügyet a nav-nak, hivatalosan végrehajtási stádiumban van, de a mai napig nem kaptam választ. A fogyasztóvédelmi egyesület azt tanácsolta, hogy várjak, mert a végrehajtás több hónap is lehet :D Szóval az sem garancia ha írsz a fogyasztóvédelemnek...
Nos, itt több bibi is van.
Elállási jog csak internetes vásárlásnál van, bolti esetében egy másodperc sem. Amennyiben megrendelted, a 14 napos elállási jog akkor is megillet, ha személyesen vetted át. Tisztázni kellene, hogy most rendelted vagy vetted?
De! És ez fontos! A termék hibás. Itt nem elállásról kellene beszélni, hanem hibás teljesítésről. Ez teljesen más dolog! Garanciális javítás, ha arra nincs lehetőség akkor csere, ha az sem megoldható akkor a pénzt kell visszakapnod.
Rendeltem, személyes átvétellel. Hibás a termék igen, de ettől én nem javítást kértem, hanem elálltam a vásárlástól.
Jegyzőkönyvet is írtam, és csatoltam, hogy elállni szeretnék.
14 napon belül indokolnom sem kell, de azért megtettem, hogy tudjanak róla.
Jól fogalmaztam, többször, érthetően. Csatoltam az adataimat is, ahová várom a visszautalást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!