Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Banki ügyek, kamat, hitel » Ha online vásároltam és...

Ha online vásároltam és visszaküldtem terméket, az szabályos, hogy nem a teljes vételárat látom a számlámon visszatérítés után? Az árusító cég indoka, hogy azért, mert nemzetközi utalás és a banki kezelés költségei levonódnak.

Figyelt kérdés

Nagyjából ezt a valaszt kaptam: nemzetközi utalásról van szó, a valuta árfolyam és a rejtett kezelési költség miatt kevesebb a visszatérített összeg. Tehát a bankok közötti nemzetközi utalások kezelési költségeivel kevesebb összeget kaptam vissza.


Ha van itt, aki hozzáértő vagy tapasztalt a témában, kérem írja meg a véleményét.



#elállás #visszautalás #nemzetközi utalás #Online vásárlás visszatérítés #Banki kezelés költségei #Visszatérítés kevesebb a vételárnál
2023. dec. 19. 22:11
 1/10 anonim ***** válasza:
86%
Persze hogy lehetséges, sőt ha nemzetköti valutában történik az utalás még közben az árfolyam is változik. Mondjuk azt nem értem hogy ebben mi olyan hihetetlen.
2023. dec. 20. 00:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
64%
A kezelési költség nem rejtett, a külföldi bankkártyás fizetéseknél és utalásoknál alkalmazott devizamarzsot a bankoknak fel kell tüntetniük a honlapjukon. Ha olyan országból vásároltál, ahol nem az Euro vagy az USD a hivatalos pénznem, akkor a marzs kétszer kerül felszámításra, mert először eurora váltódik a forintod, majd ez az euro összeg a másik devizanemre, pl dán korona.
2023. dec. 20. 04:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
83%
Igen, ez teljesen megszokott
2023. dec. 20. 05:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%
Ez nem vélemény kérdése. A devizanemek közötti átváltásnál minden bank számít fel jutalékot, ennek a mértékét a saját bankodnál is megtalálod, meg ott van az árfolyamingadozás. Ez teljesen szabályos, nem az árusító cégtől függ, nekik erre nincs is ráhatásuk. Máskor ne fizess Forintban, ha külföldi eladótól vásárolsz.
2023. dec. 20. 06:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:

De ezt honnan lehet tudni vásárláskor? Magyar nyelvű oldal, forintban volt megadva, utánvéttel fizettem.

Vagy a cég telephelyét kell nézni?

2023. dec. 20. 11:34
 6/10 anonim ***** válasza:
5# hogyhogy honnan lehet tudni? Megnézed az ászf-ben meg a kapcsolati adatoknál, hacsak nincs lent rögtön az impresszumban, hogy milyen cég áll a weboldal mögött, és nem telephely, hanem székhely. Megtalálod a cégadatokat, hol vannak bejegyezve, szállítási módok, felettes szerv, visszaküldés módja, akármi. Az, hogy egy cégnek van magyar nyelvű oldala és ügyfélszolgálata is, nem jelenti azt, hogy bármi köze van Magyarországhoz.
2023. dec. 20. 11:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:
És ezt számonkérés nélkül normális stílusban nehezebb lett volna leírnod?
2023. dec. 20. 12:15
 8/10 A kérdező kommentje:

Egyébként nekem ez furcsa valahogy. Kb. 30.000 Ft értékben küldtem vissza és csak 20.000 Ft körül terítettek vissza.

10.000 Ft elment volna kezelési költségre?

2023. dec. 20. 17:51
 9/10 A kérdező kommentje:
Ha van valakinek ilyenben tapasztalata és segítő szándékkal írna, kérem tegye meg!
2023. dec. 20. 17:52
 10/10 anonim ***** válasza:
Egyáltalán nem számonkérő stílusban írtam, csak csodálkoztam, hogy ezt nem tudod. Mindenki segítő szándékkal írt. Melyik webshop? Melyik banknál vagy? Mi volt a pontos forint összeg, amit kifizettél? Vásárlás dátuma? Utalás volt vagy online bankkártyás fizetés?
2023. dec. 20. 18:15
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!