Ha online vásároltam és visszaküldtem terméket, az szabályos, hogy nem a teljes vételárat látom a számlámon visszatérítés után? Az árusító cég indoka, hogy azért, mert nemzetközi utalás és a banki kezelés költségei levonódnak.
Figyelt kérdés
Nagyjából ezt a valaszt kaptam: nemzetközi utalásról van szó, a valuta árfolyam és a rejtett kezelési költség miatt kevesebb a visszatérített összeg. Tehát a bankok közötti nemzetközi utalások kezelési költségeivel kevesebb összeget kaptam vissza.
Ha van itt, aki hozzáértő vagy tapasztalt a témában, kérem írja meg a véleményét.
#elállás #visszautalás #nemzetközi utalás #Online vásárlás visszatérítés #Banki kezelés költségei #Visszatérítés kevesebb a vételárnál
2023. dec. 19. 22:11
1/10 anonim válasza:
Persze hogy lehetséges, sőt ha nemzetköti valutában történik az utalás még közben az árfolyam is változik. Mondjuk azt nem értem hogy ebben mi olyan hihetetlen.
2/10 anonim válasza:
A kezelési költség nem rejtett, a külföldi bankkártyás fizetéseknél és utalásoknál alkalmazott devizamarzsot a bankoknak fel kell tüntetniük a honlapjukon. Ha olyan országból vásároltál, ahol nem az Euro vagy az USD a hivatalos pénznem, akkor a marzs kétszer kerül felszámításra, mert először eurora váltódik a forintod, majd ez az euro összeg a másik devizanemre, pl dán korona.
4/10 anonim válasza:
Ez nem vélemény kérdése. A devizanemek közötti átváltásnál minden bank számít fel jutalékot, ennek a mértékét a saját bankodnál is megtalálod, meg ott van az árfolyamingadozás. Ez teljesen szabályos, nem az árusító cégtől függ, nekik erre nincs is ráhatásuk. Máskor ne fizess Forintban, ha külföldi eladótól vásárolsz.
5/10 A kérdező kommentje:
De ezt honnan lehet tudni vásárláskor? Magyar nyelvű oldal, forintban volt megadva, utánvéttel fizettem.
Vagy a cég telephelyét kell nézni?
2023. dec. 20. 11:34
6/10 anonim válasza:
5# hogyhogy honnan lehet tudni? Megnézed az ászf-ben meg a kapcsolati adatoknál, hacsak nincs lent rögtön az impresszumban, hogy milyen cég áll a weboldal mögött, és nem telephely, hanem székhely. Megtalálod a cégadatokat, hol vannak bejegyezve, szállítási módok, felettes szerv, visszaküldés módja, akármi. Az, hogy egy cégnek van magyar nyelvű oldala és ügyfélszolgálata is, nem jelenti azt, hogy bármi köze van Magyarországhoz.
7/10 A kérdező kommentje:
És ezt számonkérés nélkül normális stílusban nehezebb lett volna leírnod?
2023. dec. 20. 12:15
8/10 A kérdező kommentje:
Egyébként nekem ez furcsa valahogy. Kb. 30.000 Ft értékben küldtem vissza és csak 20.000 Ft körül terítettek vissza.
10.000 Ft elment volna kezelési költségre?
2023. dec. 20. 17:51
9/10 A kérdező kommentje:
Ha van valakinek ilyenben tapasztalata és segítő szándékkal írna, kérem tegye meg!
2023. dec. 20. 17:52
10/10 anonim válasza:
Egyáltalán nem számonkérő stílusban írtam, csak csodálkoztam, hogy ezt nem tudod. Mindenki segítő szándékkal írt. Melyik webshop? Melyik banknál vagy? Mi volt a pontos forint összeg, amit kifizettél? Vásárlás dátuma? Utalás volt vagy online bankkártyás fizetés?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!