Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Csak szerintem kéne a törvény...

Csak szerintem kéne a törvény teljes szigorával lecsapni a gyorshajtókra? Ugye már számtalan kutatás kimutatta, hogy a legtöbb halálos baleset a gyorshajtások miatt történik.

Figyelt kérdés
2020. ápr. 6. 18:51
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%
Nem csak szerinted.
2020. ápr. 6. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%
Annak a legtöbbnek a jó része relatív gyorshajtás, amit viszont lehetetlen objektíven mérni, és emiatt büntetni is.
2020. ápr. 6. 19:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:

Erre nem kimutatás kell, hanem a KSH közúti baleseti statisztikai adatai, csak ezeket a rendőrség kérésére nem adják ki, mer...


ahogy fentebb is írták a személyi sérüléses balesetekért kevesebb mint 2 százalékban felelős a tényleges gyorshajtás.


Amúgy le lehetne csapni a törvény szigorával. Keresd meg ki volt az aki úgy módosította a jogszabályokat, hogy a gyorshajtásért sem pont sem jogsielvétel nem jár. Pont ezért törölték el, hogy a parasztok menjenek, majd úgy is küldik a csekket.. :D

2020. ápr. 6. 19:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:

Az egyszeri olvasó azt látja, hogy a publikus baleseti statisztikákból kiolvasható, hogy a balesetek alig 2 %-ában felelős az abszolút sebesség túllépés, tehát mit akar állandóan a Rendőrség. Egy pali elkezdte kutatni, hogy pl. metodikai és kapitányságoktól függő eltérő eljárások miatt valójában sokkal több balesetben vétkes az abszolút sebesség túllépés, mint ahogy az a statisztikákból kiolvasható.

[link]

2020. ápr. 6. 22:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
Az már igaz, ha a hatóság célja valóban a közl. bizt. javítása lenne, akkor a gyorshajtásnál azt első tétel is úgy kezdődne, hogy jogsibevonás 3 hónap és így tovább, nem csak a pénzbírság.
2020. ápr. 6. 22:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:

"miatt valójában sokkal több balesetben vétkes az abszolút sebesség túllépés, mint ahogy az a statisztikákból kiolvasható."


A személyi sérüléssel járó balesetek okainak változása a linkelt kutatás szerint:

2014

15847 eset 125/191


2015

16331eset 119/205


Ahogy írja is:

"A sebesség nem megfelelő megválasztásán

belül azonban a KSH adatai szerint az abszolút sebességtúllépés nem számottevő, az

összes személyi sérüléses balesetből 2014-ben (15847) csak 106, míg 2015-ben (16

331) csak 133 baleset esetében jelölték meg az abszolút sebességtúllépést a baleset

okának. Ez a balesetek mindössze 1%-a mindkét vizsgált évben, pontosabban, 0,7%

illetve 0,8% (161. táblázat). "


Szóval ahogy alaposan kiszámolta 2014-ben a személyi sérüléssel járó balesetek balesetek 1,2%-át, 2015ben szintén 1,2%-át okozta abszolút gyorshajtás. Trafit mindenhova! :D

2020. ápr. 6. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
Remek, sikerült kibányásznod a Ksh adataira hivatkozást. Akkor leírom még egyszer: a kutató az általa hozzzáférhető rendőrségi anyagok alapján arra az eredményre jutott, hogy halálos balesetekben az abszolút gyorshajtás sokkal több esetben játszik közre, mint ahogy a Ksh anyagában szerepel. És ehhez persze az írásban szerepel a Ksh táblázat is.
2020. ápr. 7. 00:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
Itt azt kell írni, hogy rákban is sokan halnak meg szóval elenyésző ez a szám. (Remélem fel leszek pontozva, mert ennél érzelemmentesebben nem tudok megnyílvánulni).
2020. ápr. 7. 08:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

"Remek, sikerült kibányásznod a Ksh adataira hivatkozást."


Nemnem! Átnyálaztam, rá is ment vagy egy órám. Kiemeltem az eredeti KSH adatot és az általa kikutatott, magasabb esetszámot, ez a kettő van egymás mellé írva :)


"halálos balesetekben az abszolút gyorshajtás sokkal több esetben játszik közre, mint ahogy a Ksh anyagában szerepel. "


Ha több az eset és relatív kevés a halállal végződő baleset akkor jóhogy nagyobb arányban játszik közre. Egy 16 000 esetes statisztikát annak egy 500 esetes részhalmazára kivetíteni erős ferdítés - bár ha onnan szemléljük akkor helyes.


De a kérdésben az szerepelt, hogy a gyorshajtás büntetésének szigorítása. 16 000+ esetből a kutatás 60-80 eseten tudnánk szigorítani, azon is csak akkor ha totálisan be lenne kamerázva az ország és minden utcán átlagsebességet mérnénk.

2020. ápr. 7. 18:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
Gyorshajtás, követési távolság, index használat (körforgalomnál főleg), elsőbbség megadása, és máris feleződik a balesetek száma
2020. ápr. 9. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!