Csak szerintem kéne a törvény teljes szigorával lecsapni a gyorshajtókra? Ugye már számtalan kutatás kimutatta, hogy a legtöbb halálos baleset a gyorshajtások miatt történik.
Erre nem kimutatás kell, hanem a KSH közúti baleseti statisztikai adatai, csak ezeket a rendőrség kérésére nem adják ki, mer...
ahogy fentebb is írták a személyi sérüléses balesetekért kevesebb mint 2 százalékban felelős a tényleges gyorshajtás.
Amúgy le lehetne csapni a törvény szigorával. Keresd meg ki volt az aki úgy módosította a jogszabályokat, hogy a gyorshajtásért sem pont sem jogsielvétel nem jár. Pont ezért törölték el, hogy a parasztok menjenek, majd úgy is küldik a csekket.. :D
Az egyszeri olvasó azt látja, hogy a publikus baleseti statisztikákból kiolvasható, hogy a balesetek alig 2 %-ában felelős az abszolút sebesség túllépés, tehát mit akar állandóan a Rendőrség. Egy pali elkezdte kutatni, hogy pl. metodikai és kapitányságoktól függő eltérő eljárások miatt valójában sokkal több balesetben vétkes az abszolút sebesség túllépés, mint ahogy az a statisztikákból kiolvasható.
"miatt valójában sokkal több balesetben vétkes az abszolút sebesség túllépés, mint ahogy az a statisztikákból kiolvasható."
A személyi sérüléssel járó balesetek okainak változása a linkelt kutatás szerint:
2014
15847 eset 125/191
2015
16331eset 119/205
Ahogy írja is:
"A sebesség nem megfelelő megválasztásán
belül azonban a KSH adatai szerint az abszolút sebességtúllépés nem számottevő, az
összes személyi sérüléses balesetből 2014-ben (15847) csak 106, míg 2015-ben (16
331) csak 133 baleset esetében jelölték meg az abszolút sebességtúllépést a baleset
okának. Ez a balesetek mindössze 1%-a mindkét vizsgált évben, pontosabban, 0,7%
illetve 0,8% (161. táblázat). "
Szóval ahogy alaposan kiszámolta 2014-ben a személyi sérüléssel járó balesetek balesetek 1,2%-át, 2015ben szintén 1,2%-át okozta abszolút gyorshajtás. Trafit mindenhova! :D
"Remek, sikerült kibányásznod a Ksh adataira hivatkozást."
Nemnem! Átnyálaztam, rá is ment vagy egy órám. Kiemeltem az eredeti KSH adatot és az általa kikutatott, magasabb esetszámot, ez a kettő van egymás mellé írva :)
"halálos balesetekben az abszolút gyorshajtás sokkal több esetben játszik közre, mint ahogy a Ksh anyagában szerepel. "
Ha több az eset és relatív kevés a halállal végződő baleset akkor jóhogy nagyobb arányban játszik közre. Egy 16 000 esetes statisztikát annak egy 500 esetes részhalmazára kivetíteni erős ferdítés - bár ha onnan szemléljük akkor helyes.
De a kérdésben az szerepelt, hogy a gyorshajtás büntetésének szigorítása. 16 000+ esetből a kutatás 60-80 eseten tudnánk szigorítani, azon is csak akkor ha totálisan be lenne kamerázva az ország és minden utcán átlagsebességet mérnénk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!