A fogyasztovedelem.hu-n leírják, hogy mit tehetünk, ha megkárosítottak. De mi van akkor, ha nem károsítottak meg, csak szerintem szabálytalanul működnek. Hova fordulhatok panasszal?
Ha csak "szerintem" működnek szabálytalanul az nem elég, van más dolguk is...
Ha leírod konkrétan mi a gond, többen tudnak segíteni...
Nemcsak akkor élhetsz panasszal, ha már megtörtént az eset, vagyis megkárosítottak.
"Kérelemmel akkor élhet, ha Ön fogyasztó, azaz az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje."
Akkor is nyújthatsz be panaszt, ha csak az ajánlat címzettje vagy az általad vélt káros magatartásnak.
Pl.: Jelen helyzetben (bocsi, hogy a COVID-19-cel példálózok, tudom, hogy a csapból is ez folyik) élhetsz panasszal, ha azt látod, hogy az adott vállalkozás horror áron kínálja a vírus ellen használatos védőeszközöket, független attól, hogy vásároltál tőlük vagy sem.
Nem adsz választ, hogy milyen panaszról van szó, hol, stb., így ne nagyon várj segítséget.
Van, amit itt jelenthetsz be: [link]
De a cégeknél ki kell, hogy legyen írva a felügyeleti szervek, ott is tehetsz panaszt.
Ha olyan, akkor a NAV-nál is tehetsz, nyilván attól függ, hogy milyen panaszról van szó. Azért, mert lyukas gumicsizmát adtak el neked, nyilván nem a NAV-hoz kell fordulni, de ha nem adtak nyugtát a közértben, akkor a NAV-nál, és nem másnál.
Ha arról van szó, hogy selejtet árulnak "akciós" vagy "kiárusítás"/"készletkisöprés" hirdetmény alatt leértékeléssel termékként, akkor szépen lefilmezem az egészet, a selejtet, hogy nincs felírva sehol az, hogy hibás termék, és mi a hiba, ill. hogy értékcsökkent helyett akció van, de az értékcsökkentnek is funkcionálisan használhatónak kell lenni. Szóval minderről készítek egy alapos videót, nehogy utólag letagadják, mert egyes helyeken ez szokás, beírok a panaszkönyvbe, beírom, hogy videót készítettem, kihívom az igazgatót, és leteremtem a sárga földig, hogy azonnal vonja be a selejtet. Beírom a panaszkönyvbe persze még azt is, hogy kihívattam az igazgatót, és amennyiben valamiben nem valós tényt közöltem, akkor kérem az azonnali írásos cáfolatot a jelenlétemben, amúgy elismeri.
Én egy Praktikerben jártam úgy, hogy selejt cuccokat árultak, de annyira selejtek voltak a cuccok, hogy a fúrógépnek nem volt se aksija, se töltője, stb. magyarán használhatatlan volt. Alkatrészként árulhatták volna, fúrógépként még 5 forintért sem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!