Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » A fogyasztovedelem.hu-n...

A fogyasztovedelem.hu-n leírják, hogy mit tehetünk, ha megkárosítottak. De mi van akkor, ha nem károsítottak meg, csak szerintem szabálytalanul működnek. Hova fordulhatok panasszal?

Figyelt kérdés
Erről sehol nem találok semmit, pedig ez sokkal fontosabb, hiszen ha egyesével károsítanak meg embereket, és mindenki külön panaszkodik, vagy nem teszi meg, mert drága az ideje, az sokkal rosszabb, mintha egyben korrigálni lehetne egy szabálytalan magatartást. Ráadásul, ha valaki szabálytalanul működik, akkor az versenyelőny is általában.

2020. márc. 13. 08:41
 1/5 anonim ***** válasza:

Ha csak "szerintem" működnek szabálytalanul az nem elég, van más dolguk is...


Ha leírod konkrétan mi a gond, többen tudnak segíteni...

2020. márc. 13. 08:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
de nem azt szeretném, hogy itt segítsen valaki, hanem az ennek megfelelő hivatalos fórumot keresem
2020. márc. 13. 10:13
 3/5 anonim válasza:

Nemcsak akkor élhetsz panasszal, ha már megtörtént az eset, vagyis megkárosítottak.


"Kérelemmel akkor élhet, ha Ön fogyasztó, azaz az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje."


Akkor is nyújthatsz be panaszt, ha csak az ajánlat címzettje vagy az általad vélt káros magatartásnak.


Pl.: Jelen helyzetben (bocsi, hogy a COVID-19-cel példálózok, tudom, hogy a csapból is ez folyik) élhetsz panasszal, ha azt látod, hogy az adott vállalkozás horror áron kínálja a vírus ellen használatos védőeszközöket, független attól, hogy vásároltál tőlük vagy sem.

2020. márc. 21. 12:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:
hol élhetek panasszal?
2020. márc. 21. 20:39
 5/5 anonim ***** válasza:

Nem adsz választ, hogy milyen panaszról van szó, hol, stb., így ne nagyon várj segítséget.


Van, amit itt jelenthetsz be: [link]


De a cégeknél ki kell, hogy legyen írva a felügyeleti szervek, ott is tehetsz panaszt.


Ha olyan, akkor a NAV-nál is tehetsz, nyilván attól függ, hogy milyen panaszról van szó. Azért, mert lyukas gumicsizmát adtak el neked, nyilván nem a NAV-hoz kell fordulni, de ha nem adtak nyugtát a közértben, akkor a NAV-nál, és nem másnál.


Ha arról van szó, hogy selejtet árulnak "akciós" vagy "kiárusítás"/"készletkisöprés" hirdetmény alatt leértékeléssel termékként, akkor szépen lefilmezem az egészet, a selejtet, hogy nincs felírva sehol az, hogy hibás termék, és mi a hiba, ill. hogy értékcsökkent helyett akció van, de az értékcsökkentnek is funkcionálisan használhatónak kell lenni. Szóval minderről készítek egy alapos videót, nehogy utólag letagadják, mert egyes helyeken ez szokás, beírok a panaszkönyvbe, beírom, hogy videót készítettem, kihívom az igazgatót, és leteremtem a sárga földig, hogy azonnal vonja be a selejtet. Beírom a panaszkönyvbe persze még azt is, hogy kihívattam az igazgatót, és amennyiben valamiben nem valós tényt közöltem, akkor kérem az azonnali írásos cáfolatot a jelenlétemben, amúgy elismeri.


Én egy Praktikerben jártam úgy, hogy selejt cuccokat árultak, de annyira selejtek voltak a cuccok, hogy a fúrógépnek nem volt se aksija, se töltője, stb. magyarán használhatatlan volt. Alkatrészként árulhatták volna, fúrógépként még 5 forintért sem.

2020. ápr. 9. 14:44
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!