Mi értelme van a Budapest-Belgrád vasútvonal kínai cégek általi felújítása?
700-750 milliárd forintért (kb. 50-100 új stadion áráért) újíttatja fel a Fidesz kínai cégek által a Budapest-Belgrád vasútvonalat, annak gazdasági és stratégiai jelentősége miatt.
Kérdem én mi értelme van ennek? Mégis miért pont a balkánhoz való tartozásunkat akarjuk erősíteni?
Arról nem is beszélve, hogy mivel százmilliárdokat kért Kínától most erre a projektre Orbán és velük is végezteti el, ezzel még1 keleti nagyhatalomtól tesz minket függőve Paks 2 után, már nem csak Oroszországnak leszünk az örök adósai, hanem kb. 130 évig Kínának is.
"bocs off, de tényleg tele van ez az ország ilyen agyhalott kreténekkel, akik szerint a világ csak fekete és fehér? Ahol az ember csak Orbánista vagy Soros párti lehet?
"
nem tudom miért veszi magára a sok "függetlenellenzéki" a sorosista jelzőt...
én csak annyit mondtam, hogy a sorosisták rosszul járnak
akinek nem inge nem veszi magára
Már 8-10 éve tárgyalnak erről, Szerbiával is. Elköltöttek rá már több milliárdot. De nem felújítás, hanem új vonal építése a cél. Kín ezen az útvonalon akarja szállítani a tengerről érkező és oda irányuló áruit. Nekünk nem nagyon lesz hasznunk belőle.
Egy vasutas.
Az EU Kínából kb. 1400-1500 milliárd euró értékben importál termékeket. (1800-1900 milliárd értékben exportál) Ezeket döntően a Németeknél, Hollandoknál pakolták ki, gondolom ott is vámolták el(ha jól tudom ennek az összegnek a negyede marad az adott országban háromnegyed megy a EU-s kasszába)
Így már ki tudod matekozni, hogy mégis miért félnek annyira a nyugatiak, hogy nem rajtuk keresztül fognak csak Európával üzletelni?
Hova akarjuk a tartozásunk erősíteni? EU-hoz? Az exportunk 85%-a már most is oda megy. Attól be vagyunk szarva, ha az Oroszokkal, Kínaiakkal üzletelünk de közben meg nem érdekel senkit se, hogy az EU-t leszámítva nincsenek komoly partnereink.
A 130 éves eladósodás meg no comment. Komolyan aki ennyire nincs tisztában az összegekkel az nem tudom miért dobálózik számokkal.
Előző. Okoskodni próbálsz, de nem értesz ehhez és hülyeségeket beszélsz.
"Tavaly 344 milliárd euró értékben importált az EU Kínától. Tételezzük fel, hogy legalább a negyedét majd a Pireuszi kikötőbe hozzák (mégiscsak olcsóbb ez az út mint megkerülni Afrikát és a Hollandoknál kirakni)"
Szuezi csatornáról halottál már?
Egyébként meg az áruk döntő része (90%-a) Nyugat Európa tart, szóval Rotterdam sokkal praktikusabb mint Pireusz, nem beszélve arról, hogy a tengeri szállítás körülbelül negyedébe kerül a vasútinak + a vasúton minden országnál el kell intézni a papírmunkát (nem csak a vámolást, hanem pl az engedélyeket stb), míg a tengerei szállításnál csak a berakodásnál illetve a kirakodásnál kell.
"annak mondjuk a 10%-át vámolják el nálunk (nyersanyagnál 1-2%-s a vám, kész termékeknél 10%+, szóval 5%-ot számoltam de szerintem ezzel bőven alálőttem) akkor az már éves szinten 25 milliárd forint bevétel csak a vámból(ez a mi 20%-unk, a többi az az EU-s kasszába megy)."
Az átlagos vám (súlyozott) 3%.
Tételezzük fel, hogy a kínaiak tényleg idehozzák az import mondjuk 10%-át, azt amit Kelet Európába akrnak teríteni. Az 30 mrd dollár. Ennek a 3 %-a az 900 millió és igen, ennek mondjuk a 10%-át vámolják el nálunk akkor az 90 millió.
90 milliónak megkapjuk a 20%-át az 18 millió kb. 18 milló dollár az 6 milliárd forint. És abból még le kell vonni a működtetési költségeket ami legyen kb 1 milliár mert nagyvonalú vagyok (ennél sokkal amgasabb valójában) akkor marad 5 milliárd.
A beruházás pedig 750 milliárdba kerül
5 / 750 = 0.0066 = 0.66%
Ennyi az éves megtérülés. 0.66%.
Ez egy vicc.
Ennél BÁRMI jobb befektetés.
A 0 kockázattal bíró 1 hónapos amerikai államkötvény éves kamata 1.14% .
Újabb felesleges beruházás rohadt sok pénzért aminek bárhol jobb helye lenne mint ott. Vadbarom gazdaságpolitika ékes példája.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!