Mi értelme van a Budapest-Belgrád vasútvonal kínai cégek általi felújítása?
700-750 milliárd forintért (kb. 50-100 új stadion áráért) újíttatja fel a Fidesz kínai cégek által a Budapest-Belgrád vasútvonalat, annak gazdasági és stratégiai jelentősége miatt.
Kérdem én mi értelme van ennek? Mégis miért pont a balkánhoz való tartozásunkat akarjuk erősíteni?
Arról nem is beszélve, hogy mivel százmilliárdokat kért Kínától most erre a projektre Orbán és velük is végezteti el, ezzel még1 keleti nagyhatalomtól tesz minket függőve Paks 2 után, már nem csak Oroszországnak leszünk az örök adósai, hanem kb. 130 évig Kínának is.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"bocs off, de tényleg tele van ez az ország ilyen agyhalott kreténekkel, akik szerint a világ csak fekete és fehér? Ahol az ember csak Orbánista vagy Soros párti lehet?
"
nem tudom miért veszi magára a sok "függetlenellenzéki" a sorosista jelzőt...
én csak annyit mondtam, hogy a sorosisták rosszul járnak
akinek nem inge nem veszi magára
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Már 8-10 éve tárgyalnak erről, Szerbiával is. Elköltöttek rá már több milliárdot. De nem felújítás, hanem új vonal építése a cél. Kín ezen az útvonalon akarja szállítani a tengerről érkező és oda irányuló áruit. Nekünk nem nagyon lesz hasznunk belőle.
Egy vasutas.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az EU Kínából kb. 1400-1500 milliárd euró értékben importál termékeket. (1800-1900 milliárd értékben exportál) Ezeket döntően a Németeknél, Hollandoknál pakolták ki, gondolom ott is vámolták el(ha jól tudom ennek az összegnek a negyede marad az adott országban háromnegyed megy a EU-s kasszába)
Így már ki tudod matekozni, hogy mégis miért félnek annyira a nyugatiak, hogy nem rajtuk keresztül fognak csak Európával üzletelni?
Hova akarjuk a tartozásunk erősíteni? EU-hoz? Az exportunk 85%-a már most is oda megy. Attól be vagyunk szarva, ha az Oroszokkal, Kínaiakkal üzletelünk de közben meg nem érdekel senkit se, hogy az EU-t leszámítva nincsenek komoly partnereink.
A 130 éves eladósodás meg no comment. Komolyan aki ennyire nincs tisztában az összegekkel az nem tudom miért dobálózik számokkal.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Előző. Okoskodni próbálsz, de nem értesz ehhez és hülyeségeket beszélsz.
"Tavaly 344 milliárd euró értékben importált az EU Kínától. Tételezzük fel, hogy legalább a negyedét majd a Pireuszi kikötőbe hozzák (mégiscsak olcsóbb ez az út mint megkerülni Afrikát és a Hollandoknál kirakni)"
Szuezi csatornáról halottál már?
Egyébként meg az áruk döntő része (90%-a) Nyugat Európa tart, szóval Rotterdam sokkal praktikusabb mint Pireusz, nem beszélve arról, hogy a tengeri szállítás körülbelül negyedébe kerül a vasútinak + a vasúton minden országnál el kell intézni a papírmunkát (nem csak a vámolást, hanem pl az engedélyeket stb), míg a tengerei szállításnál csak a berakodásnál illetve a kirakodásnál kell.
"annak mondjuk a 10%-át vámolják el nálunk (nyersanyagnál 1-2%-s a vám, kész termékeknél 10%+, szóval 5%-ot számoltam de szerintem ezzel bőven alálőttem) akkor az már éves szinten 25 milliárd forint bevétel csak a vámból(ez a mi 20%-unk, a többi az az EU-s kasszába megy)."
Az átlagos vám (súlyozott) 3%.
Tételezzük fel, hogy a kínaiak tényleg idehozzák az import mondjuk 10%-át, azt amit Kelet Európába akrnak teríteni. Az 30 mrd dollár. Ennek a 3 %-a az 900 millió és igen, ennek mondjuk a 10%-át vámolják el nálunk akkor az 90 millió.
90 milliónak megkapjuk a 20%-át az 18 millió kb. 18 milló dollár az 6 milliárd forint. És abból még le kell vonni a működtetési költségeket ami legyen kb 1 milliár mert nagyvonalú vagyok (ennél sokkal amgasabb valójában) akkor marad 5 milliárd.
A beruházás pedig 750 milliárdba kerül
5 / 750 = 0.0066 = 0.66%
Ennyi az éves megtérülés. 0.66%.
Ez egy vicc.
Ennél BÁRMI jobb befektetés.
A 0 kockázattal bíró 1 hónapos amerikai államkötvény éves kamata 1.14% .
Újabb felesleges beruházás rohadt sok pénzért aminek bárhol jobb helye lenne mint ott. Vadbarom gazdaságpolitika ékes példája.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!