A 120-as vasútvonal távolsági vonatai miért nem a nyugatiba mennek?
Mert akkor az egy irányba tartó vonatok egy része (a belföldiek) a Nyugatiból, másik része (a nemzetköziek) a Keletiből indulna, ráadásul ütemes menetrend szerint. Azaz ha egyszer belefér valahogy az ütembe mondjuk egy nemzetközi vonat, jó eséllyel belefér a következőbe egy belföldi is. Persze a nemzetközieket át lehetne rakni a Nyugatiba, de azzal jól megszopatod a Kelet- és Nyugat-Európa között utazókat.
Ráadásul Kőbánya-Tehernél és Kőbánya felsőnél is keresztbe kellene járatni a vonatokat a sűrű elővárosi forgalomban.
"Amúgy a Latorca IC-n kívül van olyan olyan vonat nemezetközi vonat, ami nem a Keletibe megy?"
A horvát/szlovén vonatok a délibe mennek.
"Az igazi probléma az, hogy akkor Szolnoktól a 100-as vonalon kellene menniük (a körvasút nagyon lepusztult, így a 120-asról macerás eljutni a Nyugatiba), ez a vonal pedig szintén a kapacitása határán üzemel."
A körvasút 60 km/h-val járható végig, inkább a Rákosrendező - Nyugati szakasz lenne a szűk keresztmetszet, de ott is leginkább azért, mert nincsenek meg a megfelelő vágánykapcsolatok, illetve elavult a biztosítóberendezés is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!