Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Van értelme a Budapest-Kelebia...

Van értelme a Budapest-Kelebia-Belgrád vasútvonal felújításának?

Figyelt kérdés

Értem én, hogy elég rossz állapotú, de nem kéne inkább fontosabb fővonalakat felújítani

(pl. Budapest-Szeged)?



2017. nov. 29. 21:42
 1/7 A jó édes ***** válasza:
17%
Ha napi szinten több tíz (száz?) ezer tonna árut akarnak rajta fel-alá tologatni a ferdeszeműek, akkor nem csak hogy van, de előkövetelménye.
2017. nov. 29. 22:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
91%

Egy combosabb tehervonat mondjuk 1500tonna. Napi 2-3 vonatért felesleges.


Természetesen a vasút fejlesztésére szükség van, nagyon nagy elmaradásban vagyunk. De egyáltalán nem biztos, hogy egy sehonnan-sehova vezető vasútvonal gigaköltségű felújításával kellene kezdeni :)

2017. nov. 29. 23:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
76%

Hogyne lenne értelme felújítani.

Már mint ennyiért. Azaz méterenként(!) több mint 4'500'000 Ft-ért? Ha úgy tetszik kilóméterenként egy Körös-hegyi völgyhíd (M7-en) áráért? Valakik szerint: rohadtúl van értelme.

2017. nov. 30. 00:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
83%

Természetesen ezt is fel kellene újítani, de messze nem ez kellene, hogy legyen a következő a listán és különösen nem ilyen áron.


Dumálnak itt a kínai konténervonatokról, de a Pireusz és Belgrád közötti jóval hosszabb szakaszról semmi hír, holott több országot is meg kell még dolgoznia a kínai félnek. Szerbia már a zsebükben van, de ennyi. És továbbra is napi néhány vonatról beszélünk, amelyek aligha fognak 160-nal haladni, míg igazán jelentős utasforgalom nincs és a mostani nyomvonalon nem is lesz ebben az irányban.

2017. nov. 30. 07:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
74%

"Azaz méterenként(!) több mint 4'500'000 Ft-ért? Ha úgy tetszik kilóméterenként egy Körös-hegyi völgyhíd (M7-en) áráért? Valakik szerint: rohadtúl van értelme."


A vasút az sosem olcsó móka. Velünk az a probléma, hogy hajlamosak vagyunk mindent rosszul csinálni és a folyamatos rossz döntések miatt nem tudunk előrelépni és mutogatunk mindenre, csak ne kelljen elismernünk, hogy elbsztuk :D


Még a fenti irreálisnak tűnő ár sem irreális, ha olyan módon történik a felújítás, hogy az előremutat és a következő 50-100 évet bőven kiszolgálja a pálya "állandó része": az alépítmény, műtárgyak stb.. ( a felépítményt meg X időnként az elhasználódás miatt amúgy is fel kell újítani )


El tudnám fogadni, hogy ilyen kilométerenkénti áron olyan felújítást végeznek aminek eredményeként pár dolog megvalósul:

-szintbeli keresztezések teljes megszüntetése

-a vonal geometriai viszonyai alkalmasak legyenek a 250km/h sebességre

-minimum 25t tengelyterhelési megfelelőség

- a megállók és állomások átgondolása, akadálymentesítése, csak magas középperonok létesítése

- az átmenő fővágányok állomástól való elkülönítése

-az nagyobb állomások esetén az átmenő fővágányból legalább egy térköznyire kiágaztatják azokat a vágányokat amin a ki és behaladás történik, minimum 80km/h-s sebességű kitérőkkel

- ha szükséges akkor mély vagy vonalvezetés alkalmazása


Ezekkel olyan pálya alakítható ki, ahol kevésbé tartják fel egymást a vonatok, nincs keresztező személy és közúti forgalom, nem rombolnak el a keskenyperon mellett intercityk Vmaxxal. Az átépítés után a lehetőség meglenne a motorvonatos 160-as normál tempóra illetve az emelet sebességű vonatok akár 230-cal piríthatnának. Persze ez teljes utópiának tűnik, de a MÁVnak illetve a Gysevnek is vannak 200km/h-ra alkalmas mozdonyai és kocsijai (az más kérdés, hogy a vonatbefolyásoló korlátai miatt a mávos 1047 flottára csak 160 az engedélyezett).


Nyilván egy ilyen felújítás drága, de gyorsul a személy és teherforgalom, nő az áteresztőképesség, normális menetrenddel és vonatokkal az utasszám növelhető. A Budapest-Miskolc vonal Hatvan és Szerencs közötti szakasza ( egy két rövid résztől eltekintve ) geometriailag alkalmas lenne akár a 250km/h-s tempóra is, csak a körítés nem megfelelő hozzá. Ugyanez Elmondható a Budapest-Szolnok-Debrecen-Nyíregyházáról is. Jóval olcsóbban zajlik most ez utóbbi felújítása, viszont a felújítás után ugyanúgy nem lesz alkalmas az emelt sebességű közlekedésre és ez az állapot konzerválódik a következő 40 évre. Kivételesen ez esetben nem a kevesebb a több.


Ezek nagyon nagy számok, de ha a fent felsoroltaknak megfelelően történik egy vonal felújítása akkor azt a következő 100 évben csak karbantartani kell és alkalmas mindenre, alkalmas új és jobb dolgokra is.


Na mondjuk a Budapest-Kelebia pont nem ilyen lesz és mint írtuk lenne sok másik vonal aminek az átépítésére sokkal inkább szükség lenne, mint erre. Persze ez felújítás erre is ráfér ( meg a többire is ) csak nem így és nem ennyiért.

2017. nov. 30. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Szerintem nincs, nagy pazarlás lenne.

A kelebiai vonalon azt kéne, hogy két vágányt Kunszentmiklósig, vagy ha nem is addig, de megoldani, hogy a személyek Délegyházáig félóránként járjanak. Onnan délre meg annyira összekaparni a pályát, hogy a szeptember előtti menetrend tartható legyen.

A tehervonatok nem indokolnak végig 160 km/h ra alkalmas két vágányt, nem ott van a szűk keresztmetszet. Sőt még az EC menetvonalak is szabadok jelenleg, mivel az Ivo Andric meg az Avala is megáll minden bokornál.

Illetve még a délelőtti kivett vonatpárt kéne visszarakni.

A szegedi vonalon is elég lenne Nagykőrös és Szatymaz környékén a két vágány, a vonatkeresztezéseknél, hogy stabilabb legyen a menetrend.

Amire felújítás ráférne szerintem az a Lajosmizsei, illetve a kelet magyarországi (Mátészalka környéki) vonalak.

2017. nov. 30. 23:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
A felújításnak lenne értelme, de amit terveznek, vagyis a tetőtől talpig mindent átépítünk, kétvágányosítunk végig, és 160-as-ra építjük ki százmilliárdokért, az tiszta pénzkidobás.
2017. dec. 2. 13:02
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!