Tudja ez a sok ember egyáltalán, hogy miket tanítanak a CEU-n?
Nekem fogalmam sem volt, így most egy kicsit utánanéztem. Többek között ezt találtam a filozófia kurzusok közt:
"Kognitív tudomány és irányelvek" esetleg "Kognitív tudomány és politizálás". A kurzus arról szól, hogyan lehet felhasználni a kognitív tudományt (emberi gondolkodással kapcsolatos tudást, kutatásokat) az emberek politikai, illetve irányelvekkel kapcsolatos befolyásolására.
A CEU-n konkrétan semmit sem oktatnak, ugyanis ilyen képzési intézmény fizikailag nem létezik. Nincsenek sem oktatói, sem hallgatói, sem előadótermei. A Közép-Európai Egyetemen tanítanak, ami egy 1993-ban Magyarországon bejegyzett, államilag elismert, magánkézben lévő felsőoktatási intézmény. A KEE-t pedig semmilyen formában nem érinti a "lex CEU"-nak becézett törvénymódosítás.:-) Az, hogy az angolra fordított neve ugyanaz, mint a CEU-é (ami, ismétlem, fizikailag nem létezik), okozhat zavarokat kevésbé tájékozott embereknél. Az egész hiszti csak egy óriási műbalhé, az előrehozott kampány része.
Ami a minősítést illeti: a KEE gyakorlatilag csak posztgraduális képzést folytat, alapszakok nincsenek, csak mesterképzések, szakirányú továbbképzések és doktori iskolák. Ezt összehasonlítani olyan egyetemekkel, amelyek teljes spektrumú felsőoktatást nyújtanak, finoman szólva nem korrekt.
Hm, valamiképp elveszett a tegnapi hozzászólásom. Na akkor mégegyszer:
2: mesternek azért nem nevezném őket. Szerintem a népszavazás előtti plakát kampány kifejezetten kontraproduktív volt.
3: érdekes, nem tudtam. Vajon miért jó ez?
5: ne zavarjon, hogy úgy kezdtem, fogalmam sincs.
6: tudtommal (bár lehet, tévedek) nincs szó bezárásról. Mindössze csak arról, hogy a CEU államközi megegyezés nélkül (tudom, tudom, ez problémás) nem adhatna ki amerikai diplomát _is_.
7: erről van szó. Furcsa nekem, hogy ennyien habozás nélkül rögtön kiállnak egy külföldi tulajdonú, legalábbis nem teljesen feddhetetlen magánegyetem mellett.
8: és ez szerinted jó? Amúgy a kormány motivációját sem értem. Csak kapkodom a fejem, hogy mi zajlik itt...
21: nem azt mondom. De szerinted természetes, hogy fiatalok tömegével egy emberként beállnak egy olyan "egyetem" mögé, ahol ilyesmiket tanítanak?
22: egyetértek.
nem csak egyet ragadok ki, itt vannak a többi diplomamunkák címei:D
a felsőnél 2:45-től hallható
1. Megfosztás és jövőtlenség: a marxizmus és a queer elmélet találkozási pontjánál
A queer elmélet a gender tanulmányok része és a másság témakörével foglalkozik. A dolgozat többek között Lee Edelman, a queer elmélet kiemelkedő alakjának és Lukács György kommunista filozófusnak a téziseit veti össze.
2. Játék az identitással: tanulmány a budapesti szado-mazo közösségről
A dolgozat a szado-mazót alkalmazók narratíváit elemzi, azon belül is kiemelt figyelmet szentel a játék szerepének.
3. A blaszfémia mint az intézményi kritika eszköze
Ez a történelem tanszéken készült dolgozat esettanulmányokon keresztül mutatja be, hogy az istenkáromlásnak milyen szerepe van a posztszovjet politikai művészetben.
4. Az anya nevében: médiadiskurzus, nacionalista ideológia és a reprodukcióval kapcsolatos politika a posztszocialista Macedóniában
Ez a kutatás feltárja, hogy Macedóniában a média hogyan terjeszti a nacionalista ideológiát a tradicionális nemi szerepeken és a női test tipizálásán keresztül.
5. Lengyel kivételesség: gyűlöletbeszéd-törvények a szupranacionális standardok és a nemzeti politika között
Ez a diplomamunka azt vizsgálja, hogy a gyűlöletbeszédet érintő lengyel törvények szigorúsága miért marad el a nemzetközi standardtól.
6. Létrejönni és létezni: fiatal feminista férfiak tapasztalatai Izlandon
A dolgozat betekintést ad az izlandi feminista férfiak tapasztalataiba és az elméleti háttér alapján bemutatja, hogyan lehet jobban bevonni a férfiakat a nemi egyenlőséget propagáló programokba.
7. A queer elmélet és a Korán: hogyan artikulálják a nem heteroszexuális londoni muszlim férfiak a szexuális narratívájukat
A dolgozat etnográfiai megközelítéssel, interjúkon keresztül mutatja be a londoni homoszexuális muszlim férfiak identitását.
8. Migráció a Földközi-tenger térségében: az embercsempészek mint bűnbakok
A dolgozat szerint noha az illegális bevándorlás évtizedek óta tart, az embercsempészek csak az utóbbi időszakban kaptak nagyobb figyelmet, és ez azért történt mert bűnbaknak kiáltották ki őket.
9. Identitásképzés a magyar migrációs diskurzuson keresztül
A dolgozat azt kívánja bemutatni, hogy a kirekesztő magyar bevándorláspolitika, és a kormány által kialakított ellenségkép, hogyan befolyásolta a magyarok identitását.
10. Antiliberalizmus és antiszemitizmus a dualista Magyarországon
A diplomamunka Kárpátalja térségén keresztül mutatja be a kor magyarországi antiliberalizmusát és antiszemitizmusát.
A CEU csak társadalomtudományi, gazdasági és bölcsészszakokon folytat képzést. A fenti példák csak a 2015-16-os évet tükrözik. Aki kíváncsi a korábbi dolgozatokra, böngésszen bátran a CEU-s disszertációk között.
25: volt még egy bevallottan szubjektív megjegyzés, hogy a kognitív tudományok felhasználása a politikában például arra használható, hogy elfogadtassa az emberekkel a túltolt politikai korrektséget, vagy éppen a migráns inváziót.
Valamelyik hozzászóló rávilágított, hogy ugyanúgy használhatóak ezek az eszközök arra is, hogy hamis ellenségképet kreáljanak vele (pl: Soros György személyében). Evvel egyetértek.
27: hát elég gáz dolgozat témák ezek szerintem...
Amúgy leginkább a következőképp tudom racionalizálni magamban a történéseket:
- a Fidesznek megint kellett egy ellenség. Elkezdtek vaktában lövöldözni a sötétbe, tessen a népnek a tüzijáték, meg aztán lehet rémüldözni a sötétben rejtőző ellenségtől
- és váratlanul az történt, hogy a sötétben valaki felkiáltott. Ez mindkét oldalt meglepte.
- egyfelől kiderült, hogy valóban rejtőzött valaki a sötétben
- másfelől a rejtőzködő váratlanul lelepleződött, idő előtt kellett színre lépnie
Elég meseszerűen hangzik, de más magyarázatot idáig nem találtam. (Ha a hozzászólásom váratlanul eltűnik, azt megerősítésnek fogom tekinteni, hogy jó úton járok, bitches...)
"államközi megegyezés nélkül"
És mi köze van két államnak ahhoz, hogy mit oktat egy magánegyetem. Jó esetben semmi azon túl, hogy bizonyos - már meglévő oktatási törvényeket be kell tartani. Olyan törvényeket, amik korábban is megvoltak, és jól működtek. Az oktatásügy az oktatásról kell hogy szóljon, nem pártpolitikának való kiszolgáltatottságról, hiszen az államközi megegyezés csakis erről szól, illetve egy hatalmas zsarolási lehetőség: vagy azt csinálod amit mondunk, pl. kinyalod a vezér fenekét és befogod a szád, vagy bezáratjuk a CEU-t. És itt messze nem csak a CEU-ról van szó, hanem mindenről: lépésről lépésre mindennel ezt csinálják.
"És mi köze van két államnak ahhoz, hogy mit oktat egy magánegyetem."
Képzeld el, hogy az Iszlám Állam létre kíván hozni Magyarországon (vagy az USÁ-ban, Angliában, Faranciaországban, akárhol) egy egyetemet, amelyen többek között tömegmanipulációs technikákat, vegyészeti ismereteket (különös tekintettel a robbanóanyagokra, vegyi fegyverekre), kriptográfiát stb. oktatnának. Akkor is ez lenne a véleményed, hogy egy államnak semmi köze hozzá, mit oktat a területén egy külföldi érdekeltségű magánintézmény? Különösen, ha nagy összegekkel támogatja is az adott intézményt? Gondold át ezt még egyszer.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!