Egész Magyarországon én vagyok az egyetlen aki semmi problémát nem lát a szakiskolák és gimnáziumok közti különbség még erősebbé tételével?
Mert mi is történt? Annyi hogy a gimnáziumok megkapták azt a státuszt ami elméletileg mindig is első sorban nekik járt:a diákok felső oktatásra való felkészítését.
A szakiskolák pedig azt a szerepet ami elméletileg az ő dolguk:azon diákok tanítását akik nem akarnak felsőoktatásba menni.
A legtöbb (gyakorlatilag kizárólag ez az egy érv) érv azt sérelmezi hogy az új oktatási terv miatt a szakiskolákba felvett diákok,lényegében elvesztik a lehetőségüket a felsőoktatásba való továbbjutástól.
Jelzem,ez így 100%-osan nem igaz. Van lehetősége saját szorgalomból felkészülnie ha mondjuk biológia érettségit akar tenni. Azt persze én is látom hogy ez borzasztóan nehéz lenne egy diáknak magától,a magántanár pedig drága.
De azért ne mossuk össze a fogalmakat.A felsőoktatásból nincsenek szó szerint kizárva,csak nem a legcélszerűbb utat választják arra hogy bekerüljenek.
Visszatérve a fenti érvre.Valóban,lényegében közelítőleg 0%-ra fog visszaesni a szakiskolai diákok term.tudományos tárgyakból való érettségi tétele.Ezzel az teljesen lehetetlen hogy bárki innen mérnöknek,vegyésznek,gyógyszerésznek menjen tovább.
Persze ha kizárólag a számára előírt órákra támaszkodik.
Na de kérdés:Miért baj ez?
Én kifejezetten örülök neki hogy a diákok 8. végére rá vannak kényszerítve hogy tudatosodjon bennük:Saját életüket saját döntéseik határozzák meg.
Mert eddig egy szakiskolába ment tanuló mondhatni "elvolt" magában,és 12 félév környékén foghatta magát és kitalálhatott bármit hogy ő hova akar továbbmenni.Mondhatni rábökhetett bármilyen további lehetőségre,ami persze nem jött össze,vagy csalódott benne,és utána ő is kihullott az adott szakról,mint ahogy az minden évben tömegesen történik az egyetemeken.
A mostani törvény annyit csinál hogy rákényszeríti a gyerekre (14-15 évesekről beszélünk) hogy "fiam,lányom ,válassz!Van e benned annyi hogy még alsó hangon 8 évig koptasd a padot,vagy neked 4 év is elég lesz?"
Mert egyetemre,főiskolára alkalmatlan diákokat teljesen értelmetlen felvenni gimnáziumba,hogy ott 4 éven keresztül hisztizzenek hogy "minek kell megtanulnom mi a különbség az eukarióták és a prokarióták közt?"
Ha valakit ez nem érdekel,akkor tényleg felesleges tanulnia.
Ha jól emlékszem eddig ezért ment mindenhol a balhé hogy "túl sok felesleges elméleti dolgot tanítanak,ami a NAGYBETŰS életben nem kell"
Röviden a lényeg,hogy mindenki célirányosabban halad majd a felnőttkori szakmája felé.És végre lesz minimális kikényszerített felelősség tudatuk legalább maguk felé.
(mert ha egy 14 éves már szexelhet ,akkor szerintem kell annyi felelőssége legyen,hogy döntsön a következő kb 50-60 évéről)
16-os,már bocs de hülye vagy mint a faék
A biológia a világ egyik leggyorsabban fejlődő tudományága.
A jövő iparágai közül a biotechnológiában ,sejtbiológiában, génmanipulációban, biokémiában és egyéb biológia ismereteket igénylő alkalmazott tudományokban vannak gigászi lehetőségek.
Gyógyszergyárak,agrár laboratóriumok, egészségügyi intézmények,illetve a kutatás-fejlesztés szektor mind szívja fel a kutatókat.
Nyilván nem MO-n.hisz itt ha nem focista,vagy egy akármilyen "tanácsadó" vagy,akkor megdögölhetsz,de külföldön ez egy kapós szakma.
Az hogy az újságban nincsen az apróhírdetések közt hogy "embriológust keresünk" nem azt jelenti hogy büfészakma.
Egyébként ötletem nincs honnan vetted ezt a büfészakma dolgot.
A biológiára alapból nem tolonganak,de a fele így is szépen lemorzsolódik már az msc-re,nem hogy a PhD-re.
20-as
Az hogy "nincs pénz" pontosan egyenlő azzal mint hogy "van pénz,csak ellopják".
Mit lehet tenni?
Amíg a drágalátos magyar nép fele csak hőzöng az aktuális kormány miatt,aztán nem megy el szavazni,vagy ugyan arra szavaz akit utál (durva,de van ilyen) addig nincs miről beszélni.
Én azért nem szavazok mert egyszerűen nincsen itt jövője senkinek se,aki nem a "kapcsolatai" révén akar életben maradni.
Plusz nincsen egyszerűen értelmes lehetőség.
19-es
Úgy állítod be mintha a régebbi generációk kevésbé lennének demagógiára és manipulációra fogékonyak.
Nem az iskolában fogja megtanulni a gyerek a kritikus gondolkodást.
Legalábbis magyar iskolában biztos nem.
Tudod mi megy a legelitebb gimnáziumokban is?
"Ez meg ez a tanterv,ezt meg ezt kell megtanulnod és visszamondanod,és kussolsz"
Az oktatás mindig is besorozható,uniform agyú emberek tömegtermelését végezte.
Épp ezért vannak olyan helyzetek ma amiket tapasztalhatunk.
Az iskolai tananyag semmilyen szintű egyéni gondolkodásra,logika használatra,vagy következtető gondolkodásra nem tanít meg.
Egy olyan elzárt kis burkot hoz létre a diákok körül,ahol a fotografikus memória van istenítve,aminek ma már gyakorlati jelentősége nincs. (a mindenhol elérhető végtelen tudással,azaz az internettel szemben nem fogja egyetlen emberi enciklopédia se felvenni a versenyt)
A faék nem hülye, hanem egyszerű. Biológia szakon a magyar nyelv finom részleteit nem tanítják, ugye?
"Mert eddig egy szakiskolába ment tanuló mondhatni "elvolt" magában,és 12 félév környékén foghatta magát és kitalálhatott bármit hogy ő hova akar továbbmenni."
Kevered a szezont a fazonnal. Amiről te beszélsz, az a szakközépiskola, jelenlegi nevén szakgimnázium.
A szakiskola a szakmunkásképző mai megfelelője, nem érettségiznek. Lehet azon vitatkozni, hogy nekik szükségük van-e alapműveltségre, de az egy másik kérdés lenne.
Hülyékkel mindenhol fogsz találkozni.
Én is hallottam már cifrákat bölcsész karos diákokról,pl nem tudták évre pontosan a második vh kezdő és befejező dátumát.
Ez akkor minősíti az összes TTK-ra járó diákot?
egyébként,ha nekem fejből felírod a a fotoszintézis teljes folyamatábráját,hát.... minden elismerésem
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!