Miért ilyen kegyetlen az oktatás?
Középiskolás vagyok, rengeteg mindenbe bele lehetne kötni, de most hozok egy példát.
Heti négy órában kémiát+fizikát tanulunk, aminek tényleg semmi értelme nincs, mert az életben soha sehol nem fogom használni, és csak végigszenvedi mindenki a 2-3 évet 3asokkal, aztán el is felejti amit tanult.Iidóta számolások vannak mindenféle őrült hosszú képletekkel, meg elektronszámolgatások.
Nos, ehelyett miért nem lehet valami 3.nyelvet tanulni heti négy órában?
Ha azt az időt, amit eltökölünk ezekkel a haszontalan dolgokkal nyelvtanulással töltenénk, akkor ezeknek az éveknek hangsúlyos kézzelfogható , HASZNOS eredménye lenne.
Mondjuk a hivatali dolgok, a csekkfeladás meg a banki ügyintézés azok nem is olyan dolgok, amit tanítanak. Nekem se tanította senki, mégis tudom. Csekkfeladás? Bemész a postára, odaadod a lóvét, meg a csekket és kész. Ha valamit nem tudsz, vagy nem jól töltöd ki, úgyis szól az ügyintéző. Aztán másodjára tudni fogod, harmadjára meg már rutinosan menni fog. A banki ügyintézés úgyszintén. Mindenki úgy kezdi, hogy elmondja mit akar, a banki alkalmazott elmondja, hogy mit kell csinálni és kész. Sokadik alkalomra már ez is rutinosan megy. Persze nyitottnak kell lenni, meg figyelni is kell. De ha ezeket valaki a tanteremben, az iskolapadban ülő diákoknak próbálná elmagyarázni, nem lenne annyira hatásos szerintem.
Úgyhogy Kérdező, a középiskolának biztosan van haszna, csak a helyzet az, hogy ez látensen jelenik meg. Nem tudom, érted-e a szó jelentését...arról van szó, hogy a középiskola, meg úgy anblokk a tanulás hasznát az ember nem iskolásként ismeri fel, hanem sok-sok évvel később, amikor már egészen más szemléletmóddal rendelkezik. Jó pár éve volt már, hogy érettségiztem, de középiskolásként jómagam is úgy voltam az egésszel, mint most Te. Hányszor tettem fel a kérdést: "Mi a francnak ez?" Aztán most sokkal később jöttem rá, hogy milyen sokat adott a középiskola, sok olyan ismeretet, amiről akkor azt gondoltam, hogy gyorsan el fogom felejteni, de aztán mégsem. Most már igenis azt mondom, hogy akkor jó volt, hogy ezt tanultuk és valóban fontos is volt erről meg erről beszélni, meg milyen jó, hogy megemlítette a tanár stb és, hogy milyen mértékben járult hozzá a középiskola ahhoz, amivé mára lettem. És pluszban ott van egy középiskolás "légkör" is, az osztálytársak, a bulik, a kirándulások is, amik viszont életre szóló emlékek...és ha nem megy az ember középiskolába, akkor kimarad ezekből az élményekből!
Szóval hajrá, fel a fejjel és tanulj!
# 47/51 Időpont ma 08:37
"Mondjuk pl azt, hogy ne vegyél fel nyaklóra hitelt, ha nincs pénzed és nem fogod tudni fizetni a törlesztőt. Sokan azt se tudják, mi az a THM például! Vagy pl nem feltétlenül van szükséged 300ezres okostelóra hitelből, ha kenyér sincs az asztalon."
Szerinted aki ezt nem tudja magától, annak hogy lehetne megtanítani? Komolyan kérdezem, mert ez állandó érv. De tényleg, hogy? A kivonás és összeadás műveletét megtanítják általános alsó tagozatban, más meg nem kell egy költségvetéshez. Akinek ennyi esze nincs magától, annak hidd el, hogy hiába mondanád el, úgyse értené.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!