Miért ilyen kegyetlen az oktatás?
Középiskolás vagyok, rengeteg mindenbe bele lehetne kötni, de most hozok egy példát.
Heti négy órában kémiát+fizikát tanulunk, aminek tényleg semmi értelme nincs, mert az életben soha sehol nem fogom használni, és csak végigszenvedi mindenki a 2-3 évet 3asokkal, aztán el is felejti amit tanult.Iidóta számolások vannak mindenféle őrült hosszú képletekkel, meg elektronszámolgatások.
Nos, ehelyett miért nem lehet valami 3.nyelvet tanulni heti négy órában?
Ha azt az időt, amit eltökölünk ezekkel a haszontalan dolgokkal nyelvtanulással töltenénk, akkor ezeknek az éveknek hangsúlyos kézzelfogható , HASZNOS eredménye lenne.
"De nem tud semmit az alapvető jogokról, törvényekről. Nem tudja a banki/pénzes ügyeit intézni. Nem érti a politikát.Nem tudja a hűtőjét vagy a mosógépét megszerelni, szerelőt kell midenhez hívni tízezrekért."
A jog az alapvető erköltsre/szokásokra épül. Ha valaki normálisan viselkedik nem fogja érdekelni a jog.
Mi az, hogy nem tudja a banki ügyeit intézni. 16 voltam elmentem a bankba édesanyámmal mert kellett egy felnőtt, és elintéztünk mindent. A bankos hölgy Elmondta mit kell csinálni, mi meg megcsináltuk. Nem értem miért félnek az emberek a bankoktól, meg úgy általában az ügyintézéstől.
Előbb itt panaszkodsz, hogy minek Ennyi természettudományos tárgy most meg még többet akarsz..
Egye tudod, hogy egy modern hűtő/mosógép stb nem egy villanymotorból, egy kapcsolóból meg vízből áll? Rengeteg elektronika van bennük...
Abban igazad van, hogy az atomfizika, meg a szerves kémia felesleges gimiben, de ezeket csak egy-két hónapig tanultuk, nem 8évig mint az irodalmi önéletrajzokat, verselemzéseket, mondatelemzéseket
Ha így gondolkodsz kérdező, akkor nem vagy gimibe való. A gimnáziumnak az a lényege, hogy egy általános ismeretet adjon át, lényegében az alapvető tudományoknak a magját-alapját, hogy aki valamilyen irányba tovább akar tanulni (akár bölcsész, akár reál vonalon), annak meglegyen hozzá az alapja. Ilyen szempontból teljesen irreleváns az érvelésed, a gimnázium nem arra készít fel, hogy mosógépet tudj szerelni, hanem arra, hogy egyetemre menj. :D Ezen nem tudom, mit nem lehet megérteni.
Ha mosógépet akarsz szerelni, menj szakiskolába, ahol ezt tanítják.
(Egyébként én gimnáziumot végeztem egyetem előtt, és azóta is meg tudok javítani kisebb dolgokat, a csekket is be tudom fizetni, és még alapvető jogi ismereteim is vannak, holott bölcsész vagyok. És tudod miért? Mert a gimnázium arra tanított, hogy legyek nyitott a világra, és hogy legyen igényem a saját magam fejlesztésére. És ez sokkal több tudás annál, mintha belém verték volna az alapvető jogi ismereteket valamilyen gimis tantárgy kapcsán. Azt már rég elfelejtettem volna. Itt nem a konkrét ismeret birtoklása a lényeg, hanem hogy a végzett felnőtt hogy áll hozzá a világhoz. És egy jó gimnázizm erre megfelelően felkészíti a diákot. Én még nem hallottam olyan jó gimiből kikerülő emberről, aki ne tudott volna egy csekket befizetni. Szakközépben és szakiskolában lehet, hogy ez baj, de egy gimiben nem...)
"Nem tudja a banki/pénzes ügyeit intézni." - Miért is? Mert balfsz? Milyen speciális tudást igényelnek a banki ügyeletek? Mit kéne ebből megtanítani? "
Mondjuk pl azt, hogy ne vegyél fel nyaklóra hitelt, ha nincs pénzed és nem fogod tudni fizetni a törlesztőt. Sokan azt se tudják, mi az a THM például! Vagy pl nem feltétlenül van szükséged 300ezres okostelóra hitelből, ha kenyér sincs az asztalon.
Amúgy jól írta itt valaki előttem, hogy senkinek nem kötelező az érettségi, lehet mást is tanulni. Viszont ha gimibe megy, akkor ne nyávogjon, hogy mi a követelmény. Bevállalta és kész. Sajnos abba az irányba haladunk, hogy szeretnénk olyan embereknek is érettségit adni, akik nem képesek rá és nem is hajlandóak érte dolgozni. Minek ez? Amúgy sokan még a 8 általánosra is képtelenek!
Kedves kérdező!
Te vagy kábé a tízezredik, aki ezt frusztráltságtól vagy lustaságtól vagy motiválatlanságtól vezéreltetve megkérdezi.
A tömör válasz pedig az, hogy azért, hogy ne maradj buta, tájékozatlan, műveletlen, manipulálható, szűklátókörű, ne legyél szakbarbár, legyél nyitott új ismeretekre, tanuld meg mindenben meglátni a hasznosat és érdekeset, és hogy közvetlenül vagy áttételesen bármikor fel tudd használni azt amit megtanultál, ahogy megtanultad vagy amiért megtanultad. Ha te gimis koroban is csak annyit értesz az iskolából, hogy az egy olyan hely, ahol a fiatalokat gyötrik napközben és az egész a magolásról és a konkrét ismeretkeről szól, aminek a nagy részét később a legjobb tanulók is elfelejtik, akkor nem sokat fogsz fel belőle. A kérdésedet fel lehetne tenni a matematikával, történelemmel, biológiával és irodalommal kapcsolatban is, és akkor a végén az jönne ki, hogy mindenki tanuljon amit akar, vagy épp ne tanuljon semmit, a világ pedig tele lenne ostoba és tudatlan birkákkal, akik nem értenek semmihez, vagy csak egyvalamihez. Persze lehet, hogy ez nekik jó, de mindenkinek nem az. Az ilyen emberekkel nem lehet demokráciát csinálni, csak diktatúrát. Én meg speciel azt nem csípem annyira.
Szóval tanulj csak szépen kémiát is meg fizikát is és próbáld meg meglátni benne az érdekeset. Ha nekem fizikusként sikerült annak idején élveznem az irodalmat meg történelmet is, akkor talán neked is megy majd ugyanez fordítva. Hozzáállás kérdése.
"A tömör válasz pedig az, hogy azért, hogy ne maradj buta, tájékozatlan, műveletlen, manipulálható, szűklátókörű"
Ezzel csak az a probléma, hogy az emberek jelentős százalékára sajnos igazak ezek a jelzők. A magasan iskolázottakra is egyaránt. Én ismerek olyan egyetemistát, aki nem tud egy egyszerű hivatali dolgot elintézni, mert egyszerűen nem tanította meg neki senki hogyan kell. Olyan főiskolást is ismerek, aki nem tudta, hogyan kell postán egy csekket feladni, pedig az nem egy különösebben észt igénylő feladat. A banki ügyintézésről meg már ne is beszéljünk.. Az ilyen dolgokra vajon miért nem készítik fel rendesen a fiatalokat? Ha rosszindulatú akarnék lenni, azt mondanám azért, hogy így jobban rászedhetők, tájékozatlanok, és manipulálhatóak legyenek.. Bár biztos van erre más magyarázat is csak én nem tudom..
"Ha csak az egyetemre alapoztam volna mehettem volna mekis hamburger eladónak mint a legtöbb egyetemista"
Ez műszaki szakokra a legkevésbé igaz, mondjuk oda meg kell a matek-fizika.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!