Miért ilyen kegyetlen az oktatás?
Középiskolás vagyok, rengeteg mindenbe bele lehetne kötni, de most hozok egy példát.
Heti négy órában kémiát+fizikát tanulunk, aminek tényleg semmi értelme nincs, mert az életben soha sehol nem fogom használni, és csak végigszenvedi mindenki a 2-3 évet 3asokkal, aztán el is felejti amit tanult.Iidóta számolások vannak mindenféle őrült hosszú képletekkel, meg elektronszámolgatások.
Nos, ehelyett miért nem lehet valami 3.nyelvet tanulni heti négy órában?
Ha azt az időt, amit eltökölünk ezekkel a haszontalan dolgokkal nyelvtanulással töltenénk, akkor ezeknek az éveknek hangsúlyos kézzelfogható , HASZNOS eredménye lenne.
1001 ilyen kérdés van már..
Több oka is van.
1. Lehet, hogy neked nem jönnek be ezek a tárgyak, de biztos van aki ezzel fog tovább tanulni.
2. 16-17 évesen nem tudhatjátok, hogy hova sodor az élet, bárkiből lehet még bármi, illetve lehet, hogy később más szakmában is szükség lesz arra, amit most tanulsz (én könyvelő vagyok egy gyógyszergyárnál, utáltam a kémiát most mégis hasznomra vált, ki gondolta volna anno)
3. Sok dolog az alap intelligencia része, ahhoz, hogy el tudj majd beszélgetni később értelmes emberekkel, szükséged lehet bizonyos dolgokra (nyilván nem pont a kovalens kötésre, de a vegyületek nevei pl jól jönnek ha megérted őket.)
4. Az ilyen tárgyak megtanulásának a technikája jól megalapozza bizonyos egyetemi tárgyak tanulásának módszerét. Magyarul "megtanulsz tanulni".
+1. Segíthetsz majd a gyerekeidnek a jövőben, illetve elmehetsz egy vetélkedőbe ahol még pénzt is nyerhetsz :-)
- Apu, miért kell trigonometriát tanulni?
- Azért kislányom, hogy majd segíthess a gyermekeidnek, amikor ők tanulják.
Szóval szerintem a nevezett tárgyakból bőven elég volna 1-2 év, sokkal felületesebb, ám szélesebb körű tudásanyagra törekedve, ami jobban megmarad. Hiába számolgatnak molokat, ha a háziasszony nem tudja, hogy a tűzhelyen égő olajat nem próbáljuk meg vízzel eloltani - és miért.
Az oktatást sokkal lazábbá és élvezhetőbbé tenném. Egy-két olyan tanárt adott nekem az élet annak idején, aki tényleg olyan érdekessé tette az adott tárgyat, hogy játszva ötös lettem belőle, mert egyszerűen magamba szívtam a tudást. De ehhez a tanár módszerein kívül szükség volna a tananyag racionalizálására (szelektálni a fontosság mentén), és később, gimnázium utolsó két évében lehetne szakosítani a diákokat (legalább humán-reál vonatkozásban).
Mert az oktatásunk már teljesen céltalan.
Valamikor 100 évvel ezelőtt valaki belőtte a társadalomnak, hogy ezeket kell tanítani és azóta is az van.
Igazából senki nem tudja, hogy miért, csak csinálják, mert ez van megszokva.
Tipikus bölcsész gondolkodás...
valahol érthető
de legalább a mérnöknek ne kéne nyelvet tanulni.
Úgy kéne, hogy minden mérnök mellé tesznek egy bölcsészt tolmácsnak, legalább lenne valami hasznuk is...
Nem kezdhetsz mindent az egyetemen tanulni. Meg kell tanulni középiskolában az alapokat. Aztán választhatsz hogy merre akarsz továbblépni, van már pici rálátásod, hogy egyáltalán érdekel-e, jó vagy-e benne. Ehhez kellenek költők versei, születési idői, helyei, nevezetes azonosságok, minden marhaság. Aztán a 95%-át elfelejtheted, kivéve azt amiben továbbmész.
Milyen lenne 18 évesen azt mondani hogy szerintem én orvos akarok lenni, de eddig se kémiát se fizikát se biológiát nem tanultam. Beszélek 4 nyelven. Oké, és?
Kicsit megdolgoztatják az agyat, nincs ebben semmi rossz. A gyakorlatiasság hiánya az inkább gázos.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!