A mai magyar oktatásban miért van az irodalom és a
nyelvtan ennyire túlreprezenálva?
Figyelt kérdés
Miért ennyire fontos tárgy ez? Miért van az, hogy ha valaki nem ismeri a költők/írók munkásságát, az egy bunkó, de ha valaki nem tud egy derékszögű háromszöget kiszámolni, azon általában senki nem lepődik meg? Miért van ez a tárgy és a tananyaga ennyire piedesztálra emelve? Ebből a tárgyból két tételsort is meg kellett tanulni, volt kb 20 irodalom meg kb 20 nyelvtan tétel, míg matekból egy két órás dolgozattal letudtunk mindent (ami még csak nehéz sem volt). Arról nem is beszélve, hogy a magyar dolgozatok kb 70%-ban a tanár szubjektív megítélésén alapulnak, vagy tetszik neki vagy nem. Ezzel szemben felnőtt életem során a magyarórán tanultak soha nem kerültek elő, a matek viszont napi szinten. De még a kémia, fizika és a biológia is nagyobb valószínűséggel előkerül, meg a földrajz is, a számítástechnikáról nem is beszélve.Akkor miért ez a teljesen fölösleges tárgy szerepel ekkora súllyal? Megjegyzem, én anno mindig 4-es, 5-ös voltam magyarból, ahogy minden más tárgyból is. De ezt a tárgyat azóta se tudom hova tenni.
A háromszög oldala kivételével alsós számtanról van szó.
Háromszög oldalát még nem kellett számolnom, pedig rendszeresen barkácsolok.
A nyelvújításnál pontos szempontjaik voltak, az egyik az egyértelműség, aztán a következetessek, és még a szemléletesség is.
Csupa élvezet a kitalált kifejezéseket olvasgatni! Távpöfögészeti tovalöködönc!
És a nyelvújítók nem slendrián, tanulatlan, igénytelen senkik voltak, hanem művelt fejek, és talpig magyarok.
2016. márc. 8. 01:01
Hasznos számodra ez a válasz?
42/57 anonim válasza:
Mit osztod itt az észt a grafikonokról, az emberek 99.9% életében nem találkozik grafikonokkal! De nem is kell nekik, a matematika egy hasznavehetetlen szemét a legtöbb embernek, aki meg úgyis ezzel foglalkozik, az majd tanulja, önmagában a matematika egy értelmetlen onanizálgatás! De mint írtam marha jól érvelsz magad ellen, mert többször is elmondod, hogy az excel megold mindent, akkor meg minek számolgasson bárki függvényeket? A kamatos kamat is ilyen beírod, hogy mennyi az alaptőke, mennyi az éves kamat az voila a gép már kidobja az eredményt, szerinted ki számolgat papíron még egy két matekgeeken kívül? Senki!
2016. márc. 8. 22:52
Hasznos számodra ez a válasz?
43/57 A kérdező kommentje:
De bzdmeg mit írsz az excelnek be, hogy "SZÁMOLJJÁ KAMATOSKAMATOT EXCEL", megsúgom nem fog menni. Az excel csak egy számológép. Nem papíron kell megtanulni számolni, hanem gépen de ahhoz hogy megmondd a gépnek mit számoljon, ismerni kell a matematikát. De minek magyarázok olyannak, aki szerint a matek csak a számítási műveletek elvégzéséből áll...
2016. márc. 8. 22:58
44/57 anonim válasza:
A magyarság bizony hogy nem jogi fogalom. Az állampolgárság az.
Igenis vannak talpig magyarok, akik a gyökereikben is azok, és hajlandóak a zsebük ellenére is tenni a magyarságukért. Akiknek a magyar nemzeti hovatartozásuk nem csak egy a többféle nemzeti hovatartozásuk közül, hanem az egy és kizárólagos.
2016. márc. 8. 23:30
Hasznos számodra ez a válasz?
45/57 anonim válasza:
Te rèszeg vagy, vagy pedig proletár?
"LSZAROM, BMEG"
Ugyanúgy nem lehet így beszélni sem. Akkor a nyelvtanra szerinted ezért nincs szükség?
2016. márc. 9. 14:13
Hasznos számodra ez a válasz?
46/57 A kérdező kommentje:
Miért kéne tenni a magyarságomért? Magyar vagyok, mérnök vagyok kis hazámban, ennyi nem elég? Szerintem többet teszek ezért az országért, azért hogy itt épüljön valami, mint bármelyik irodalmár. De persze mivel szerintem 90%-ban fölösleges tárgy az irodalom, rögtön a magyarságomat kell bizonygatnom, meg rámtolják, hogy nem vagyok talpig magyar. Akinek az a magyarság, hogy tudja Ady életrajzát fejből, hát azt csak sajnálni tudom, mert ettől nem lesz valaki nagyobb magyar. Magolni könnyű. Tudni és logikusan gondolkodni nehéz.
2016. márc. 9. 19:45
47/57 anonim válasza:
A nyelvtan és irodalom nem egyenlő a magolással.
A tudás megosztása, a logikus gondolkodás kifejezése nyelvi eszközök nélkül lehetetlen, ehhez kell a nyelvtant és igen, irodalmat is tanulni.
Az isten mentsen meg bennünket a szakbarbároktól.
2016. márc. 9. 20:45
Hasznos számodra ez a válasz?
48/57 A kérdező kommentje:
Ez nem szakbarbárság. Nem törölni akarom a tárgyakat. Csak a megítélésüket csökkenteni, és a helyére tenni. Ha hasznosat akarnak tanítani, tanítsanak levelet írni, fogalmazni. De ne idióták verseit kelljen elemezni, hanem tetszőleges témában kelljen írni. Pl. aki a történelmet szereti, tanuljon meg történelmi témáva érvelni, akinek ami tetszik. Ne erőltessék az emberre elmebetegek verseit/agymenéseit, ennyi lenne a cél. És érettségin pedig csökkentsék az irodalom és nyelvtan tételek számát és méretét (2x20 tétel, miközben matekból csak egy egyszerű feladatlapot kell kitölteni, ez azért nevetségesen nagy különbség, sajnos a hülyeség javára)
2016. márc. 9. 21:54
49/57 anonim válasza:
Itt nem az irodalom van egymagàban, hanem a nyelvtan és az irodalom.
A nyelvtan az a legfontosabb, az irodalom is fontos, csak kevésbé.
2016. márc. 10. 14:58
Hasznos számodra ez a válasz?
50/57 anonim válasza:
Az iskola szépre-jóra-hasznosra tanít. Ha csak azon az alapon válogatjuk, hogy mit tanítsunk, hogy hasznos-e, akkor vakvágányon járunk, mert nem lesz mire használni a megtanított dolgokat.
Egyébként kik azok az "idióták", akiknek a művei nem valók a magyar irodalom tanmenetbe? akiknek a műveit olyan haszontalan (!) elemezni?
Kiket hagyna ki a kérdező?
Vagy mit a munkásságokból? Nem kéne tudni, hogy pl. Arany Nagyszalontán született, vagy Kölcsey hol írta a Himnuszt?
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!