Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » A mai magyar oktatásban miért...

A mai magyar oktatásban miért van az irodalom és a nyelvtan ennyire túlreprezenálva?

Figyelt kérdés
Miért ennyire fontos tárgy ez? Miért van az, hogy ha valaki nem ismeri a költők/írók munkásságát, az egy bunkó, de ha valaki nem tud egy derékszögű háromszöget kiszámolni, azon általában senki nem lepődik meg? Miért van ez a tárgy és a tananyaga ennyire piedesztálra emelve? Ebből a tárgyból két tételsort is meg kellett tanulni, volt kb 20 irodalom meg kb 20 nyelvtan tétel, míg matekból egy két órás dolgozattal letudtunk mindent (ami még csak nehéz sem volt). Arról nem is beszélve, hogy a magyar dolgozatok kb 70%-ban a tanár szubjektív megítélésén alapulnak, vagy tetszik neki vagy nem. Ezzel szemben felnőtt életem során a magyarórán tanultak soha nem kerültek elő, a matek viszont napi szinten. De még a kémia, fizika és a biológia is nagyobb valószínűséggel előkerül, meg a földrajz is, a számítástechnikáról nem is beszélve.Akkor miért ez a teljesen fölösleges tárgy szerepel ekkora súllyal? Megjegyzem, én anno mindig 4-es, 5-ös voltam magyarból, ahogy minden más tárgyból is. De ezt a tárgyat azóta se tudom hova tenni.
2016. febr. 21. 15:49
1 2 3 4 5 6
 11/57 anonim ***** válasza:
75%

"Azért csak magyarok vagyunk :) általános műveltséghez is hozzátartozik"


Sajnos az általános műveltséggel kitörölheted a munkaerőpiacon.

2016. febr. 21. 16:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/57 anonim ***** válasza:
92%

Én tavaly érettségiztem.Reál osztályban több magyar óra volt, mint matek... és valóban mindig irodalom volt. a heti 1 nyelvtanon se volt helyesírás vagy esetleg valami hasznos dolog.. semmi.. utoljára általános alsó tagozatában volt nyelvtan órán ténylegesen helyesírás. én ezen változtatnék.. mert itt vagyok 20 évesen és nem tudok helyesen írni, mert egyszerűen már nem emlékszek a szabályokra. nem volt rendesen megtanítva. heti 2 nyelvtan órát javasolnék és ugyanennyi irodalmat.és a szokásos Petőfi-Arany-József Attila-Ady kombók helyett lehetne kicsit tágítani a tananyagot. rengeteg jó költő ill. írónk volt/van. de évtizedek óta ugyanazt a néhányat tanulják a diákok.

másik észrevételem, hogy ha egy verset /novellát/balladát nem úgy értelmeztem, ahogy a tanár meg a tankönyv, akkor egyből rossz jegyet kaptam..pedig pont az lenne benne a szép,hogy mindenkiből más érzéseket vált ki egy ilyen mű.. szerintem ilyen esetben nincs rossz válasz,hogy ki minek értelmezi az adott versszakot pl.

a magyar érettségi meg tényleg egy vicc volt:D a szövegértésben olyan kérdések voltak, hogy a szöveg szerzője az érettségi után szólt az oktatásügyieknek, hogy nem jó a megoldó kulcs, ő nem így gondolta amikor írta az adott szöveget.. szerintetek? tényleg sok félreérthető kérdés volt benne..

a szövegalkotásnál meg hatalmas szabadsága van a javító tanárnak.. mondhatnám,hogy szimpátia alapján tud 1 jegyet felhúzni vagy éppen le.


bár én reál pályán tanulok most tovább, de lehet,hogy jobban érdekelt volna az irodalom és a nyelvtan,hogyha rendesen tanítják és figyelembe veszik, hogy van aki másképp látja a dolgokat.

2016. febr. 21. 16:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/57 A kérdező kommentje:
Az utolsó helyesen reprezentálja az oktatás problémáját: úgy gondolja, hogy nem kell a matek, mert beüti a gépbe és az kiszámolja. Ééés ebből születnek a világ legnagyobb hibái. Mit üt be? Hogyan? Mi van akkor, ha a gép hülyeséget ad ki? Ilyenkor elő kell keresni, hogy mégis mit számol a gép, milyen matematikája van, mi volt az oka, hogy nem tudta kiszámolni. Ráadásul amatematika mindenki életében elő jön: pénzügyek, vásárlás, építkezéskor mennyiségek számolása. És ott az excel, ami gyakorlatilag egy matematikai szoftverként használható, én élni sem tudnék nélküle, és szerintem a legtöbb munkahelyen kell is használni. Ha saját vállalkozásod van, akkor valószínű, hogy sok hasonló számítást (mondjuk egy asztalosnak költségbecslést) kell végeznie, az excelt adatbázisként tudja használni, ha ért hozzá, és ezzel heti szinten órákat tud megspórolni. De ehhez érteni kell a számítástechnikához és a matekhoz.
2016. febr. 21. 16:54
 14/57 A kérdező kommentje:
bocsánat, a 8-asra gondoltam, akkor még ő volt az utolsó :P
2016. febr. 21. 16:54
 15/57 anonim ***** válasza:
92%

Így kellene kinéznie...


Heti 30 kötelező óra:


4 matematika

4 angol,

3 egyéb nyelv (német, francia, orosz)

2 irodalom,

1 nyelvtan

2 történelem

2 fizika,

2 kémia,

2 biológia,

1 földrajz

3 testnevelés,

1 ének,

1 rajz-és művtöri

2 gazdasági/pénzügyi ismeretek

1 jogi és állampolgári ismeretek


ez napi 6x45 perc, reggel 9-től délután 2-ig.

E mellé lehetne fakultatívan további tárgyakat felvenni, heti maximum 4-et. Mondjuk aki orvosnak készül, az biosz-kémiát, aki mérnöknek, annak matek-fizikát, aki közgázra, annak matek-pénzügyet, stb.


Az oktatás 9-kor kezdődne, fakultáció esetén 8-kor, de 8 előtt semmiképpen!


Ez így versenyképes lenne, nem terhelnénk agyon a diákokat, és a hasznos ismeretekre fektetnénk a hangsúlyt.

2016. febr. 21. 17:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/57 anonim ***** válasza:
36%
Oltári nagy Humor Herold vagy kérdező! Lenyomod itt a szentbeszédet, hogy mennyire kell a matek -ami persze nem igaz- majd jön a beimerés, hogy "hát az Excel-t tudni kell használni más nem is kell" nagyon nagy poén! Sikeresen érvelsz magad ellen! Mer' ugyé az excel az mindent megold, tehát nem is kell tudnod számolni mert a gép úgyis kidobja, erről beszélek! Valahol örülök, hogy még ha csak ilyen kicsvart módon is de egy követ fújunk, tehát valóban nincs szükség a matematikára pl. középiskolai szinten heti 1-2 órában az általános iskolai anyagot bőven elég lenne szintentartani.
2016. febr. 21. 17:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/57 anonim ***** válasza:
87%
A másik meg, amit le lehetne építeni az a nyelvoktatás lehetne, aki meg akar tanulni valami nyelvet az úgysem az iskolában fogja! Csak szimplán arról van szó, hogy így mehet a süketelés, hogy ők -tehát az állam megad minden segítséget, csak "lusták", közben mindenki tudja, hogy iksolai keretek között nem lehet és kár is idegen nyelvet tanítani.
2016. febr. 21. 18:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/57 A kérdező kommentje:
Jézusom, láttál te már excelt közelről? Pont hogy kell hozzá matematika, mert nem old meg mindent. Sőt, matematika kell a programozásához is, feltételek felállításához stb. Ha nem tudod, mi a sinus és a cosinus, akkor nem fogja neked az excel kiszámolni a háromszög szögeit és oldalait, azt neked kell beütnöd, ehhez pedig geometriai tudás kell. Az excel műveleteket hajt végre, de matematikai tudás nélkül nem tudod megadni neki, hogy milyen műveleteket hajtson végre. A matematika lényege a kapcsolatok, összefüggések meglátása, és a feladatok matematikai nyelvre történő leképezése. A gép csak a műveleteket hajtja végre, de a műveletek sorrendjét neked kell megadni, a gép magától nem tudja.
2016. febr. 21. 18:08
 19/57 A kérdező kommentje:
Amit a nyelvekről írsz az sem igaz. Nekem középiskolai oktatás alatt, bármiféle különtanár nélkül lett francia középfokú nyelvvizsgám, heti három óra alatt. Tehát ez sem igaz amit állítasz.
2016. febr. 21. 18:10
 20/57 anonim ***** válasza:
100%

A magyar oktatás nagyon, de nagyon korszerűtlen.

Vegyük csak például az irodalmat. Ahelyett, hogy modern irodalmat oktatnának, filmművészetet és modern kori zenét, inkább 100-200 éve élt emberek munkásságát erőszakolják le a gyerekek torkán, amikről a közbeszédben néhány ember kivételével senki sem beszél, de ettől függetlenül úgy reprezentálják, mintha ez igenis az alapműveltség része lenne.

Ha a gyerek hazamegy az iskolából, akkor melyiket fogja csinálni? Fog egy Byron kötetet és nekiáll azt olvasni, vagy leseggel a gépe elé és néz valami filmet? Teljesen nyilvánvaló a válasz, csak épp az alaptantervet összeállító embereknek FINGJUK SINCS A 21. SZÁZADI GYEREKEK PREFERENCIÁIRÓL. Azért van annyi fos film és sorozat, mert nincsenek megtanítva a diákok, azaz a jövő felnőttjei arra, hogy mi különböztet meg egy Sergio Leone-t egy Michael Bay-től, helyette azt tanítják nekik, hogy melyik 200 éve élt költő milyen versszerkesztési technikákat alkalmazott. Persze, hisz a gyerekeket nyilván az utóbbi nagyon érdekli....

A magyar oktatás oldalán tátong még egy hatalmas vérző seb, ez pedig a felesleges lexikális tudás tonnaszámra történő sulykolása már eleve leterhelt, fiatal elmékbe. Kérdezhettek manapság bármit, nekem és minden más internettel rendelkező embernek kb. 1 perc rákeresni és megtalálni. Na már most, egy olyan korban, ahol ott az internet, azaz egy olyan könnyen elérhető és felfoghatatlanul sok információt tartalmazó médium, minek tömik a gyerekek fejét haszontalan szarokkal, amiknek egyrészt semmi hasznosíthatóságuk sincs a való életben, másrészt meg a tudat alatt feleslegesnek ítélt tudás pár hónapon belül úgyis kikopik a memóriából. A lexikális tudás felhalmozása talán ért is valamit az internet előtt, amikor konkrétan városokon kellett átutaznod, hogy elmehess egy könyvtárba, de manapság két kattintás és az általad áhított információ az esetek 99%-ban máris előtted van és olvashatsz róla, akár a buszon, akár a vécén, akár a temetőben.

2016. febr. 21. 18:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!