A mai magyar oktatásban miért van az irodalom és a nyelvtan ennyire túlreprezenálva?
Angolból a heti 2 tanóra elég volt arra, hogy pl. Agatha Christie-t olvassunk 3.-ban, szótárral .
A tanárnő saját könyveit, és nem volt szabad egészen kinyitni, hogy nehogy szétessen.
Arra is tökéletesen elég volt, hogy más országokból nyaralókkal angolul részletesen beszélgessünk, vagy szerte a világról levelezzünk másokkal angolul.
Nem az óraszám számít, hanem a tanítás. A tanár szándéka.
Mert a tanár érdeke igazából nem az, hogy minél hamarabb megtanítsa ugyanazt, amiér kaphat fizetést még hosszú évekig azon az időn túl, hogy már rég megtaníthatta volna, amit kell.
„Mert a tanár érdeke igazából nem az, hogy minél hamarabb megtanítsa ugyanazt, amiér kaphat fizetést még hosszú évekig azon az időn túl, hogy már rég megtaníthatta volna, amit kell.”
Miért, ha normálisan megtanítja, és nem hármassal mész át, hanem négyessel-ötössel, akkor már több osztályt nem taníthatna, miután végeztek a nyolcadikban vagy tizenkettedikben?
Normális esetben egy osztály az neki akkor is négy év, ha szarul tanít, meg akkor is ha jól. Se több, se kevesebb, szóval nem értem hogy gondoltad ezt.
Nem lehet túlreprezentálva a magyar, nem is tudom, hogy nyelv, vagy inkább irodalom, amikor pl. a washingtoni magyar nagykövet spontán szívbaj nélkül mond olyat, hogy "elhozott valakiket EgerbeN látogatni". Mert ő egri, ott is nőtt föl.
Kiváncsi lennék, hogy angolul biztos-e benne, hogy mikor használjon "to" vagy "in" esetleg "into" elöljárószókat.
Riporterek rendszeresen mondják, hogy vegyünk tekintetbeN...stb. Pedig riporternek főleg tanárok mennek, nem?
Hiszen nem is csak ez az egy hiba az, ami a magyar nyelv és irodalom tanításának éppen hogy az elégtelen mivoltát mutatja, nemhogy a tólsúlyozását.
Ha figyelnénk, biztos, hogy nyilvánvalóbb lenne. Remélhetjük csak, hogy vannak, akik figyelik.
Figyelj!
Két réteg van ma Magyarországon:
1. Tud beszélni, igényes, művelt/tanult, esetleg tudja a különbséget a hol/hová között is.
2. Ez pedig tud böfögni, zabálni, vedelni, elég neki a kocsma és a diszkó. Megmaradt a majom szintjén.
Az pedig nem a nyelv változása, hogy a toldalékokat hogyan használod.
De ha Neked "elég a kocsma", akkor ne foglalkozz a témával!
16.47.
Félig lehet, hogy igazad is van. De az első kategória egyre inkább szűkül, talán elitté is válik, és van egy köztes kategória, akik ugyan figyelnének, használnák is a helyes formákat, de spontán nem tudják, csak erőlködéssel. Javítják is magukat.
Nem lehet az evolúciónak felfogással sem egyetérteni. Mert az lassú, és önmagától folyik. A magyar nyelv gyilkolása nem spontán folyamat, és sajnos vannak, akik direkt gyorsítják.
Azért arra kiváncsi lennék, hogy a kérdező hol, mikor használja a matematikát napi szinten, ahogy írja.
Azt már tudom, hogy a magyar nyelvre külföldön nincs szükség...
"Nem lehet az evolúciónak felfogással sem egyetérteni. Mert az lassú, és önmagától folyik. A magyar nyelv gyilkolása nem spontán folyamat, és sajnos vannak, akik direkt gyorsítják. "
És mi a helyzet a nyelvújítással, amit Kazinczyék kezdtek? Az se lassú, se természetes nem volt, ma mégis a magyar irodalmi nyelv szerves részét képezi sok szó, amit akkor alkottak. És bizony boldog boldogtalan alkotott, akár értett hozzá, akár nem. Egyesek erőszakosan direkt gyorsították a magyar nyelv gyilkolását, ha szabad így kifejeznem magam. A nyelv mégis megmaradt, ami életképes volt a nyelvújításkor ma is részét képezi a nyelvünknek. A többi kérészéletű szó virágzott egy ideig mint valami divathóbort, de végül maguktól kikoptak. Ma is ez van, van ami életképes, van ami nem.
Matekot meg mindenhol lehet használni: főzés közben mennyiségek számítására, lakásfelújításhoz, pizzarendeléshez, bármihez, ha az ember kissé ésszerűsíteni akarja az életét. Pénzügyekhez (ha banki hitelt kell fölvenni, nem árt ha ki tudod kalkulálni mennyi az annyi). Ha van valami komolyabb hobbid, pl. borászkodás, vagy bármi más, akkor célszerű méréseket felvenni minden folyamatról, jegyzőkönyvet vezetni róla, grafikonon kiértékelni, és ez alapján konklúziót levonni. Ma mindez excellel nem több egy minimális (1-2 órás) előkészületnél, bármilyen rutinmérés (amit amúgy is megcsinálnál) nem több napi pár percnél. De trigonometria nélkül háromszögek oldalait sem tudnám kiszámolni. Vagy te hogyan határozod meg egy háromszög adatait matek nélkül?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!