A Kádár rendszerben vagy a mai rendszerben volt könnyebb a fiatal generációnak?
Majd mindjárt hallgathatod a szokásost, hogy "me hitebő vót"
Az, hogy most is hitelből meg segélyből élünk, nem téma :)
"Ellenben az ismerősi körömben, az ÖSSZES most 60 körüli család aki Kádár idején volt fiatal, sokkal jobban élt. Mindegyiküknek 18 évesen vadonat új motor, 20 évesen vadonat új autó, és legkésőbb 28 éves korukra új építésű emeletes családi házuk volt egyszerű melósként."
Csak azt nem tudom, ha mindenkinek volt autója és emeletes családi háza, akkor minek fejlesztették a tömegközlekedést és kinek épültek a panelházak.
Továbbá, ha most következik, hogy nem büdöspestről beszélünk, akkor mi az oka annak, hogy ezek között az emberek között nem volt egyetlen személy sem, aki kellő ismeretekkel rendelkezett volna az ilyen tisztes megélhetést biztosító TSZ-ek továbbviteléről.
Jah, tehát ha megszűnik a munkahelyemen, akkor abból az következik, hogy nyitok sajátot?
A baj nálad se kicsi.
# 3:
Igazad van, a baj azzal van, aki az állítólagosan jól működő és tisztességes megélhetést (autót, emeletes házat 25 éves korodra) biztosító TSZ megtartását preferálta volna földművelő szövetkezeti rendszerben, és nem azzal, aki a Mekiben sírdogál a krumplisütőgép mellett, hogy csak nettó 75 ezer forintot kap, és ebből nem lesz emeletes családi háza és új autója.
A Kádár rendszerbnen ha tanultásl (vagy ha nem) volt mukahelyed az iskola után. A fizetésből meg tudtál élni.
Vot jövőképed, legalább is biztosan számíthattál, hopgy nem leszel hajléktalna, koldus, munkanélküli stb.
Még a gyerkeidnek is kiszámítható jövőt tudtál építeni.
Hogy új motor meg kocsi, az csak egyes helyeken (pl.jól menő tsz) volt meg, de ez volt a legkisebb gond.
Ha nem volt módodban fiatalként tanulni (mert volt ilyen is) akkor pótolhattad felnőttként.
Most döntsd el, hogy jobb volt e akkor.
Valaki a hitelekről beszélt. NEM IGAZ AMIT MOND! ezt csak minden esetbena rendszerváltók önigazolásként emlegetik, semmiféle tényleges adatot nem tudnak fölhozni.
Igaz, hogy 18 milliárd dollár volt a BRUTTO adósságllomány, de még Antall idejében ez 36 milliárdra nőtt (első 2 év!!!!), és már elkezdődött a korlátlan privatizáció! (Eladtuk azokat az üzemeket, amik hozamából vissza tudtuk volna fizetni a köcsönt, és nagyrészt szétvertük a TSZ-eket!!!).
Akkoriban sok kőműves, egyéb szaki, aki nem züllött el az öregekkel, az vitte valamire, legalábbis feltudott építeni egy házat anyagáron. Nagyapám is így csinálta, voltak ismerősök, kapcsolatok, abból indult ki a dolog, ha kellett valami hoztak, cserébe ha a másiknak kellett valami akkor ment segíteni, akár egy ereszt kicserélni, akár tetőt csinálni.
Tudták cserélgetni a fiatal autókat, Skoda, Lada, Zaporozsec
Azt sajnos hozzá kell tenni hogy ma már bejöttek a Nyugati dolgok, Bramac Tondach stb amiknek ára van, Autót sem lehet cserélgetni mert ma már nem csak abból az árszegmensből kapni, mint akkor, tehát nyilván nem a Renault Clio lesz a legdurvább autó.
ekiben sírdogál a krumplisütőgép mellett, hogy csak nettó 75 ezer forintot kap, és ebből nem lesz emeletes családi háza és"
Jaja, csak a mekis krumplisütőnek nem lesz emeletes háza meg új autója, mindenki másnak igen...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!