Csak szerintem van az, hogy a pedagógusok közül sokan egy párhuzamos valóságban élnek?
Nem csak a középiskolai tanárok, óvodapedagógusok, bölcsödei dolgók.
Alapvetően ha valami bajuk van két dolog merül fel :
- több fizetést és kevesebb munkát
- "a gyerekekért"
Egy darab módszertani fórum nem jött még össze nagyon sok éve, az egyetlen közösségkovácsoló, hogy a kormány (a mindenkori) rosszul csinálja, és rohadjon meg. Változás kell!
Viszont elutasítják a menedzserszemléletet, az oktatás nem lehet eredmény orientált. A gyerekeken nem kísérletezzenek (de változtassanak, találják ki papíron a tökéletest). Ők "csak" tanítani akarnak. De ne mondják meg hogyan. A saját privilégiumuk. De eredményt ne tőlük várjanak el. Szerintük az oktatásreform elégtelen, és valahogy mindenkinél ugyan azok a kritikák, de mélyebben senki nem foglalkozik velük. Azt már valahogy sikerült lenyomni egyébként a torkukon, hogy minőségkontroll kell. (pedagógusok értékelése szerintük nem teljesíti a célját, de azt nem mondják el szerintük hol hiányos, szerintem azért, mert igazából fogalmuk sincsen, a lényeg, hogy munka nélkül tűnjön úgy mintha a belüket is kidolgoznák, és melyik munkavállaló ne szeretne ilyen standardokat a munkahelyén :))
Valamiért úgy érzem a tanárok azt akarják mondani, hogy a fizetés legyen több, a munka kevesebb, és akkor majd a gyerekeknek is jobb lesz.
Miközben a kritikák jelentős része a tanárok lelki világáról szól, és nem a gyerekek eredményeiről. Miközben nincs kritika anélkül, hogy meg ne említenék, hogy mindezt a gyerekekért csinálják.
Pontosan azt a hisztis hozzáállást képviseled, ami miatt megszületett a kérdés.
Mi az, hogy ne változtassunk semmin? Mondtam én ilyet? Szerintem nem olvastad el a kérdést...
"Mi az, hogy ne változtassunk semmin? Mondtam én ilyet? Szerintem nem olvastad el a kérdést..."
Mit számít az, hogy te mit állítasz, hiszen te is semmibe nézed a tanárok állításait, "munka nélkül tűnjön úgy mintha a belüket is kidolgoznák".
Nem is értem, hogy a magyar diákok, hogy lehetnek ennyire hülyék, két és fél hónap fizetett szabadság(nyári szünet), év közben se kell semmi megerőltetőt csinálnod, sőt még háboroghatsz is folyton a pénzért, emellett van még tavaszi/őszi/téli szünet is + még fizetett szabadság. Senki nem ellenőriz, ha nem sikeres a gyerek akkor foghatod másra. Másokat szívathatsz vagy egyszerűen nem is foglalkozol velük.
Nem is értem, hogy miért nincs már évtizedek óta túljelentkezés a tanárképzőkön.
Úgy érzed ha sértegetsz, akkor majd másképp fogom gondolni?
Ne bújjanak a tanárok a gyerekek mögé, ha a saját lelki világuk az elsődleges.
És ha nem tűnt volna még fel, ez egy közalkalmazotti állás. Kompromisszumos, és leginkább anyagilag. Komolyan nem tudja mit vállal aki ilyen pályára adja magát?
Nem emlékszem, hogy sértegettelek volna, én csak egy érvelési szempontot említettem meg,
Tanárok nagy része még az előző rendszerben tanult. Vajon hányan tudták előre, hogy rendszerváltás lesz vagy nagy mértékű infláció.
Talán törvénybe van foglalva, hogy egy közalkalmazott nem kereshet többet, ha nincs vezetőállásban?
Esetleg természetes, hogy dolgozol rendesen, aztán orvosnál derül ki, hogy a munkáltatód nem fizetett TB-t egy ideje utánad?
Mire jó a fizetés emelés, ha olyanra megy el, mint például kréta?
Miért te talán tudod, hogy hány ezer forintból fogsz tudni megélni 5 vagy esetleg 10 év múlva?
A tanárok ingyenélő alulképzett lusta emberek..
Mire fel várnak annyi fizetést mint egy normális dolgozó ember amikor napi 4-6 órában dolgoznak? Évi 2 hónap szabi? Ne röhögtessenek már... szabadidőben el lehet menni a mekibe dolgozni, vagy sokkal jobb: korrepetálni a gyereket abból amit a suliban sz .rul tanított meg a koléga.
"sikeres érettségik és felvételik, kizárólag a tanárok lelkiismeretességének köszönhető – merthogy nem a környezeti hatásoknak és az oktatáspolitika tevékenységének, az biztos!"
Én visszahoznám a külön egyetemi felvételit (de csak egyetemi oktatók készíthetnék el a felvételi kérdéssort), és akkor megméretne az "áldozatos munka".
"Mondja ezt a miskolci elitgimi... Hogy a sikeres érettségi és felvételi a tanároknak köszönhető :)... Akkor miért egyenesen arányos gyakorlatilag a szülők végzettségével és társadalmi helyzetével az, hogy a gyereknek milyen a tanulmányi eredménye? "
Látod itt van a kutya elásva! Azért, mert elkezdődött a központosítás! A tankönyvek választhatósága megszűnt a tanárok részére, a tanmenetet olyan szorosra vették, hogy a nincs szabad kezük az oktatási módszer megválasztásában (amit az adott osztályra, diákokra szabhatna) ezért minden gyerek úgy tanulja meg azt a temérdeknyi fölösleges tananyagot ahogy tudja. Szerinted Pistike aki hazamegy, de tanulni rohadt nehéz neki, mert a szülei nem segítik, nem motiválják, nem kapja meg a szükséges feltételeket, hol máshol tanulhatná az anyagot meg mint az iskolában? Na, de ilyen körülmények között vagy halad a többiek tempójában vagy lemorzsolódik. Remélem ez után tisztábban látod a dolgokat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!