Csak szerintem van az, hogy a pedagógusok közül sokan egy párhuzamos valóságban élnek?
Nem csak a középiskolai tanárok, óvodapedagógusok, bölcsödei dolgók.
Alapvetően ha valami bajuk van két dolog merül fel :
- több fizetést és kevesebb munkát
- "a gyerekekért"
Egy darab módszertani fórum nem jött még össze nagyon sok éve, az egyetlen közösségkovácsoló, hogy a kormány (a mindenkori) rosszul csinálja, és rohadjon meg. Változás kell!
Viszont elutasítják a menedzserszemléletet, az oktatás nem lehet eredmény orientált. A gyerekeken nem kísérletezzenek (de változtassanak, találják ki papíron a tökéletest). Ők "csak" tanítani akarnak. De ne mondják meg hogyan. A saját privilégiumuk. De eredményt ne tőlük várjanak el. Szerintük az oktatásreform elégtelen, és valahogy mindenkinél ugyan azok a kritikák, de mélyebben senki nem foglalkozik velük. Azt már valahogy sikerült lenyomni egyébként a torkukon, hogy minőségkontroll kell. (pedagógusok értékelése szerintük nem teljesíti a célját, de azt nem mondják el szerintük hol hiányos, szerintem azért, mert igazából fogalmuk sincsen, a lényeg, hogy munka nélkül tűnjön úgy mintha a belüket is kidolgoznák, és melyik munkavállaló ne szeretne ilyen standardokat a munkahelyén :))
Valamiért úgy érzem a tanárok azt akarják mondani, hogy a fizetés legyen több, a munka kevesebb, és akkor majd a gyerekeknek is jobb lesz.
Miközben a kritikák jelentős része a tanárok lelki világáról szól, és nem a gyerekek eredményeiről. Miközben nincs kritika anélkül, hogy meg ne említenék, hogy mindezt a gyerekekért csinálják.
Az amerikai egyetem egy teljesen más kategória, ott többnyire az elit aki meg tudja fizetni járatja oda a gyerekét. Mindenki másnak ott a community college.
De a példát ez is jól mutatja. A fazekas nem azért a legjobb középsuli itthon, mert olyan hihetetlenül jók ott a tanárok, hanem mert megtehetik, hogy kiválogassák az elitet. A hozzáadott érték a lényeg.
Egy vidéki gyűjtő szakközéptől senki sem várja azt, hogy jelentkezőjük legyen az MiT-re, hanem azt, hogy pl a kompetenciaméréseken évről évre jobb eredmények szülessenek.
És lehetne felemelni a hangot, hogy kérem az a fajta fejlesztés, amit a kerettanterv meghatároz nem való mindenkinek, csak nem.
Probléma, hogy alapvetően hiányzik a tartalom, amivel otthon önállóan lehetne fejlődni, a tanár pedig nagyon jó lenne arra, hogy a tanulás fölé rugdossa. Az internet korában az iskolába járunk tanulni? Ne röhögtessük már ki magunkat...
A valóságban meg mi van? Aki tanul annak leadják, aki meg nem az megszívja. Csak megbukáshoz nem kell tanár.
az egyetem felnőttképzés, a közoktatás meg köznevelés
mert nem egy nagy durranás az az érettségi követelmény, ismerek sok olyan szülőt, aki át tudja azt a szemléletet adni, ami a felnőttképzésben való részvételhez szükséges
csak nem mindenkinek vannak ilyen szülei, a közoktatás feladata ennek a szakadéknak az összehúzása
Ezen kívül a tanárok követelik a teljes reformok felfüggesztését, én jóba vagyok a volt gimis tanáraimmal, csapattársam is tanár, apám pedig szakoktató. Még kaotikusabb a helyzet, mint régen volt. Apám szerencsére egy multicég alkalmazásában áll így nincs probléma, viszont nem egyszer mennek oda hozzá az állami oktatók, hogy nincs-e egy kis nyersanyaga kölcsönbe, mert nincs pénz rá, így nem tudják a gépeken oktatni a szakmát.
Ezen kívül állítólag mi mindig is a tudás alapú oktatás hívei voltunk, erre mit kell mindennap tanítani tesit, most meg tervezik a éneket is.
Amúgy tudtad, hogy KLIK rendszernek hála rengeteg iskolát nem lehet felújítani Uniós támogatásból, mert nem azonos a tulaj és a számlafizető. Pedig rengeteg iskola van, ahol még az előző rendszerbeli villamossági és nyílászárók vannak, pedig hosszútávon ez megint megérné az egész országnak főleg, hogy az államnak egy forintjába se kerülne.
Sportokra is alig jut pénz, néha már választani kell, hogy melyik csapatot vigyék el diákolimpiára, mert két sportágra már nincs pénz.
Amúgy szeretném felhívni a nyílt levélre a figyelmedet, amiben megírják, hogy miért nem valósak a béremelések( csapattársam is aki tanár több, mint 10 éve, alig pár száz forinttal kap többet, miközben sokkal többet ígértek). Szeretném felhívni a figyelmedet, hogy itt sokkal több dolog van, mint holmi fizetésemelésről szó. Ez csak megint egy kiragadott dolog. Bár, ha azt akarjuk, hogy 20 év múlva is legyenek tanárok akkor valamin tényleg változtatni kell.
Igen, valóban a kormány hibája... Csak azt nem tudom, amiket fentebb megosztottam, mint szakmai kritikák miért kerüli el a szent liberális sajtó látókörét...
Mintha legalábbis egyoldalú lenne a probléma.
A Hermannos levél első bekezdése konkrétan erről szól.
Aztán folytatja :
"sikeres érettségik és felvételik, kizárólag a tanárok lelkiismeretességének köszönhető – merthogy nem a környezeti hatásoknak és az oktatáspolitika tevékenységének, az biztos!"
Mondja ezt a miskolci elitgimi... Hogy a sikeres érettségi és felvételi a tanároknak köszönhető :)... Akkor miért egyenesen arányos gyakorlatilag a szülők végzettségével és társadalmi helyzetével az, hogy a gyereknek milyen a tanulmányi eredménye?
Hol van ebben a tanárok áldozatos munkája?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!