A többkulcsos adó miért jelent arányos közteherviselést?
Azért, mert ez a jóléti állam.
Persze tudjuk, hogy nektek munkaalapú állam kell, de hát az csak nyomort hoz magával. Ami persze titeket nem zavar, mert annyival is gazdagabbak vagytok, amennyivel a többség szegényebb és akkor büszkék lehettek magatokra, hogy ti sokkal többet értek, mint egy átlagember.
"Ha egy társadalom úgy épül fel mint most, hogy vannak gazdagok, és van a másik 80% aki épp kijön a hónap végére, előbb utóbb a gazdag is lefog szegényedni."
Ja, vagy a másik opció, hogy betelik a pohár a 80% szegénynél, megindulnak és szép kis tömegmészárlás lesz belőle.
# 13/13 Időpont ma 21:53
És hova mész te nagyonhülye? Nyugaton is progresszív adózás megy. Sok helyen keleten is.
Fogd már fel, hogy nem a 120 bruttót meg a 200 nettókat kéne megadóztatni progresszíven... De beszélhet is neked az ember...
# 15/15 Időpont ma 22:15
Hogy a fenébe ne lenne...
ŐŐ Ennyi ésszel kedves kérdező: MENJ! isten hírével...
Én mérnök vagyok, netto 250e-nel (aki amúgy ecsetelte progresszív adózást), szóval összefoglalva nem hiszem hogy a intelligenciád gyümölcseként keresed azt a pénz. Valahol a realitás inkább havi 100 körül... bár fizetési elszámolást, nem tudom láttál e már.
Visszatérve az adózásra. A mindenkori adókulcsnak olyannak kellene lenni, ami a legalsó 20 és legfelső 20%-ot közelebb hozza egymáshoz. Ezt tetmészetesen a mindenkori valós (REÁL!) keresetekhez kell igazítani.
Mondok 2 számot akinek nettó 150e alatt van fizetése, és akinek mondjuk 700e (mondom NETTO) felett. A kettő közti részt pedig békén-hagyni. Ugyanis ők a középosztály.
Szóval kolléga (muhahah), vagy doktor úr, (:D), ne aggódj, ha lesz is ilyen sávos adó, minket nem fog befolyásolni.
(egyébként az a felső 20% olyan pénzeket keres, hogy leesik az arcod... természetesen kemény munkával)
nagyon jól tudom mi az a progresszív adózás
miért kéne támogatni aki önerőből nem akar fejlődni (és akkor mondjuk nem lenne csóró)
Azért mert: