Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Miért van az, hogy egy 40...

Miért van az, hogy egy 40 éves magyar Ikarus busz sosem romlik el amíg egy nagy német M. A. N vagy Mercedes 2 évet sem bír ki?

Figyelt kérdés
Ez a német precizitás? Gyalázatos! és még ők tartják magukat olyan nagy valakiknek. A magyarokhoz kemények legyártottak olyan buszokat ami tűzön vízen elmegy. Kár, hogy már nem gyártunk semmit. :s https://www.youtube.com/watch?v=g6Yrhcc6UFQ
2015. jan. 27. 09:29
1 2 3 4
 11/33 anonim ***** válasza:
35%

Ezt úgy hívják hogy "tervezett elavulás" a kapitalizmus gazdaságát ez mozgatja.

A kommunizmusba ez nem vot szempont ezért sokkal strapabírobbra gyárttoák a buszokat.De amúgy meg kell javítani az öreg Ikaruszokat is .. dolgoztam BKV autó busz garázsba.


Itt van egy film a tervezett elavulásról:

https://www.youtube.com/watch?v=lJ_5OyF6uOM

2015. jan. 27. 11:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/33 anonim ***** válasza:
45%

Még, hogy a kommunizmusban (egyébként szocializmus, de ez most részletkérdés) strapabíróra gyártották a buszokat? Na ne röhögtess már, tudod meddig volt egy átlagos 200-as állományban? 7-8 évig! Aztán kuka és jött helyette a másik.

Persze, hogy így jó állapotban volt a BKV buszpark.

2015. jan. 27. 12:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/33 anonim ***** válasza:
22%

Imádom, mikor olyan hozzászólók, mint mondjuk az első 4 osztják az észt egy ilyen témáról, közben buszhoz annyi közük van, hogy ültek már rajta:)

Egyébként ez nem igaz, hogy sose romlanak el, de az is kész vicc, hogy a nagy német gyártók buszait azzal az érvvel védik, hogy mert sok minden van benne.

1.Ki nem szarja le, hogy mi van benne, 100-200 ezer!!!!!(ez semmi szinte) kilométer után adják be a kulcsot, a különböző alkatrészek(köztük olyanok, amik ezer éves technikák, mint mondjuk a fűtés), mert képtelenek(vagy inkább nem akarják) ellenállóra, strapabíróra megcsinálni.

Jól néznék már ki, hogy veszek egy BMW-t full extrásan, pluszban x millióért aztán, ha reggel nem indul be, akkor megvigasztalom magam azzal, hogy jaj, hát nem full extrásat kellett volna venni, maradni kellett volna az alapmodellnél.

Meg egyébként is mit rinyálok, hogy a kezembe maradt az ajtókapaszkodó?

2.Inkább az a hozzászóló áll közelebb az igazsághoz, aki szerint szándékosan végzik trehány módon, az anyag kispórolásával, felületes összeállítással a buszok gyártását.

Nem csak itt, minden más területen jelen van ez a fajta hozzáállás, mikró, hűtő, tv, mobiltelefon stb.

2015. jan. 27. 13:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/33 anonim ***** válasza:

Nem tudom honnan jött ez az Ikarus tűzön vízen átmegy és elronthatatlan dolog. Pont ugyanúgy szétcseszi az idő, és még újkorukban is pont ugyanúgy lerobbantak, beadták a kulcsot, felforrt a hűtővizük, nem nyílt az ajtó, nem záródott az ajtó...


Főleg vicces ez a 2 évet sem bír ki dolog olyan esetben hogy 10+ éves használt buszokat veszünk, amik olyanok mint az újak...

2015. jan. 27. 13:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/33 anonim ***** válasza:
47%

"kevesebbet fogyasztanak, kisebb a káros anyag kibocsátás"


Buszsofőr ismerősök azon szoktak nevetni, hogy persze, mivel mínuszban be se indulnak:D

Szal nem olyan jók azok a német buszok se, nem egyszer volt már nekik olyan, hogy a Mercit le kellett adni, a régit meg felvenni, mert meg se moccant.

2015. jan. 27. 13:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/33 anonim ***** válasza:
41%

"Ezt úgy hívják hogy "tervezett elavulás"


Nem letezik tervezett elavulas.

2015. jan. 27. 14:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/33 progizo ***** válasza:

#1.: "Az új MAN meg a Mercik pedig nagyon sok elektronikus kütyüvel rendelkeznek, melyek könnyen elromolhatnak."


És nagyon megerőltető olyan elektronikus kütyüket gyártani, amelyek azért valamennyire bírják a strapát, időtállók?

Én sajnálom a hazai buszgyártást, a magyar márka eltűnését; nem tudom, miért kellett ennek így lennie? Pedig egykor a buszok Rolls-Royce-ának nevezték külföldön(!) az Ikarust.

2015. jan. 27. 18:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/33 anonim ***** válasza:
100%

"... egy 40 éves magyar Ikarus busz sosem romlik el..."

Elromlik az. Derék ifjúkoromban tömegével javítottuk az akkoriban tízéves korai, kis tolóablakos, ráncajtós 200-asokat. Emberi ésszel felfoghatatlan módon rohadtak, el nem bírtuk képzelni, hogy lehetnek tele ennyi rozsdagóccal. Azóta is folyamatos a küzdelem a korrózióval, legalább tízévente a 0-ról kell újjáépíteni őket.

A hajtáslánc sem a megbízhatóság mintaképei. Itt egy kiégett hengerfejtömítés, ott egy kis olajfolyás, vízforralás, ordító bolygómű a féltengelyek végén - mindig van velük valami baj. Össze lehet őket tákolni, hogy működjenek, de folyamatos törődést igényelnek.

A "hűdek***ajó" Ikarusok és az "ipari hulladék" modern buszon között nem a műszaki konstrukció teremt különbséget. A különbség a szervizháttérben van. Leírhatatlan mennyiségű 200-as Ikarus van a különböző Volánoknál és városi közlekedési társaságoknál alkatrészdonorként félreállítva, ha tehát bármire szükség van, van honnan bontani. Mivel már 40 éve is ezeket a buszokat nyűttük, van tapasztalat is a javításukban, a szerelők vakon is tudják, hová kell nyúlni, mit kell tenni velük.

Na, ez nincs meg a Mercedeseknél, MAN-eknél. Rövidlátó, agyatlan emberek intézik a buszbeszerzéseket, ebből adódóan semmi sem sikerül. Kis szériában szerzik be a buszokat, nem törekednek a buszpark egységesítésére, arra pedig soha, senki nem gondol, hogy a buszokat karban is kell tartani, ezért a szerelők típusspecifikus képzése elmarad, alkatrész pedig nincs a buszokhoz.

Ha a 200-as Ikarus maga alá fossa az olajat a kereszteződés közepén, nincs gond, bevontatják a telephelyre, bontanak alkatrészt egy másikból, reggelre működik. Ha ugyanezt egy Mercedes teszi, akkor jön a fejvakarás, mert a motorhoz is csak akkor van robbantott ábra, ha valaki letölti az internetről. Mikor már megvan, mit is kellene cserélni, akkor pedig kezdődik a telefonálgatás, engedélykérés és egyebek, mert alkatrész nincs.

Ebből mit lát a proli? "Aó, há' sz*rok az új buszok, bezzeg az Ikarusz az megyen!". Azt persze nem tudja, hogy rengeteg munka van vele, hogy a reménytelenül elavult, sokat fogyasztó, koszos Ikarusokat minden nap végén használhatóvá tákolják a szerelők. A hiper-szuper nyugati buszok egyébként megfelelő bánásmód mellett ritkábban adják meg magukat, csak mivel a Volánoknak sosem volt kimondottan sok pénzük, ezért az Ikarusokhoz hasonló ridegtartásban üzemeltetik őket. Persze, hogy ez-az megadja magát rajtuk, aztán ha se szaktudás, se alkatrész nincs hozzájuk, hetekig, hónapokig állnak.

2015. jan. 27. 18:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/33 anonim ***** válasza:
30%

Vagy.....Egy Lehel,Szaratov hűtő kibír 30 évet, míg egy mai General Frost, Zanussi 5-öt sem !


Miért?


Válasz FOGYASZTÓI TÁRSADALOM !!


Lényeg, ha elromlik vegyél másikat. Ha túl erős az alkatrész a tengely a mosógépbe, akkor mesterségesen legyengítik, hogy a gari lejárta utáni első évben menjen tönkre, hogy te vegyél másikat.


Üdv a kapitalizmusban :D

2015. jan. 27. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/33 anonim ***** válasza:

"Ha túl erős az alkatrész a tengely a mosógépbe, akkor mesterségesen legyengítik, hogy a gari lejárta utáni első évben menjen tönkre, hogy te vegyél másikat. "


Azt magyarazd mar el legyszi hogyha en ketnaponta mosok, te meg hetente, akkor hogyan oldjak meg a mernokok hogy megis a garancia lejarta utani elso evben menjen tonkre a cucc?


Elmodom: sehogy. Ezt nem lehet megcsinalni, nem is csinalja senki. Azert megy szet ami szetmegy, mert egyszeruen szar, olcso anyagokbol, olcso eljarassal keszult.


Azt nem veszed figyelembe, hogy egy mai huto toredekebe kerul mint egy 30 evvel ezelotti. Ha annyiert veszel hutot, mint 30 eve, akkor az is jo lesz.


Olcson nincs jo, a dragabbert meg sajnalod a penzt, akkor ne csodalkozz.

2015. jan. 27. 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!